Меню сайту

Нові користувачі
daria14sp
Користувачі
11.04.2024
tim
Користувачі
02.04.2024
Марina
Автори робіт
26.03.2024
Zaituna
Користувачі
24.03.2024
vasylko777
Користувачі
22.03.2024
Чи даєте Ви хабарі викладачам?


Молотков Юрий Георгиевич

Рейтинг: 13.9
Токарєв В'ячеслав Миколайович

Рейтинг: 16
аватар
Козинець Юлія Вікторівна

Рейтинг: 10
аватар
Николайчук Сергей Владимирович

Рейтинг: 10
аватар
Черничук Ярослав Васильович

Рейтинг: 10
аватар
Павленко Олена Віккторівна

Рейтинг: 16

Замовляйте роботи у професіоналів






Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права
або ж є проблеми з її достовірністю
повідомте про це адміністратора

Теорія і методика викладання дошкільної педагогіки


Контрольна робота
K-28295

Лекція № 1
Тема: Інноваційні форми та методи проведення лекційних занять
з дошкільної педагогіки
План
1.Поняття, особливості структури та методики проведення проблемної лекції з дошкільної педагогіки.
2.Лекція-візуалізація з дошкільної педагогіки: сутність, особливості підготовки та проведення.
3.Методика підготовки і проведення бінарної лекції (лекція вдвох).
Завдання
1. Заповнити таблицю „Характеристика інноваційних видів лекційних занятьˮ.

з/п Вид лекції Визначення, основні характеристики Педагогічний потенціал Обмеження у використанні
на практиці Приклад теми з курсу дошкільної педагогіки
1. Проблемна лекція
2. Лекція-візуалізація
3. Бінарна лекція

2. Підготувати есе на тему „Як активізувати студентів на лекції, щоб вони не „спалиˮ, а активно працювали на лекції ?
* - конспект з кожного з трьох завдань повинен бути представлений у вигляді тексту (обсяг від 3 до 5 сторінок: 14 кегель, поля - верхнє і нижнє по 1,5 см, праве - 2,5 см, ліве - 1,5 см; формат doc!!! (а не docx)) або презентації (до 15 слайдів). Для виконання завдань використовуйте підручники, що вам запропоновані, а також самостійно дібрані матеріали. Під час викладу матеріалу доцільно використовувати різні види візуалізації
(схеми, таблиці, малюнки, відеоролики тощо).
Література
1.Бобрышов С. В., Смагина М. В. Методы активизации процесса обучения: Учебное пособие. - Ставрополь: Изд-во СГПИ, 2010. - 256 с.
2.Вербицкий А. А. Педагогические технологии контекстного обучения: Научно-методическое пособие. - М., РИЦ МГГУ им. М.А. Шолохова, 2010. - 55 с.
3.Виленский М. Я., Образцов П. И., Уман А. И. Технологии профессионально-ориентированного обучения в высшей школе. - М., 2004. - 144 с.
4.Козлова С. А., Куликова Т. А. Дошкольная педагогика: Учеб. пособие для студ. сред. пед. учеб. заведений. - М.: Издательский центр „Академияˮ, 2001. - 416 с.
5.Поніманська Т. І. Дошкільна педагогіка: Навч. Посіб. - К.: Академвидав, 2006. - 456 с.
6.СазоноваН.П. Лекционные и семинарские занятия по дошкольной педагогике / учебное пособие для студентов педагогических факультетов. - Барнаул : АлтГПА, 2014. - 381 с.
7.Сисоєва С.О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навчально-методичний посібник / НАПН України, Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих. - К. : ВД „ЕКМОˮ, 2011. - 324 с.
8.Смышляева Л.Г. Педагогические технологии активизации обучения в высшей школе: учебное пособие / Л.Г. Смышляева, Л.А. Сивицкая. - Томск: Изд-во Томского политехнического университета, 2008. - 190 с.
9.Чернилевский Д.В. Дидактические технологии в высшей школе: Учеб. пособие для вузов. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2002. - 437 с.

Лекція № 2
Тема: . Інноваційні технології підготовки та проведення практичних занять зі студентами по курсу „Дошкільна педагогікаˮ
План
1.Практико-зорієнтований підхід до навчання студентів спеціальності „Дошкільна освітаˮ.
2.Характеристика інноваційних технологій проведення практичних занять з дошкільної педагогіки.
3.Підготовка викладача до практичних занять з дошкільної педагогіки у вищих навчальних закладах.
Завдання
1. Підготувати міні реферат на тему „Сутність та реалізація задачного підходу до оволодіння студентами знаннями та уміння з курсу дошкільної педагогіки”.
2. Скласти таблицю „Характеристика інноваційних технологій проведення практичних занять з дошкільної педагогікиˮ (ділова гра, кейс-метод, тренінгові заняття, використання притчі, метафори, педагогічних малюнків, „мозковий штурмˮ, метод морфологічного аналізу та ін.).
3. Якими професійними та особистісними якостями повинен володіти викладач ЗВО для ефективного впровадження інноваційних технологій навчання студентів?
* - конспект кожного з виконаних завдань повинен бути представлений у вигляді тексту (обсяг від 3 до 5 сторінок: 14 кегель, поля - верхнє і нижнє по 1,5 см, праве - 2,5 см, ліве - 1,5 см; формат doc!!! (а не docx)) або презентації (до 15 слайдів). Для виконання завдань використовуйте підручники, що вам запропоновані, а також самостійно дібрані матеріали. Під час викладу матеріалу доцільно використовувати різні види візуалізації
(схеми, таблиці, малюнки, відеоролики тощо).
Література
1.Бобрышов С. В., Смагина М. В. Методы активизации процесса обучения: Учебное пособие. - Ставрополь: Изд-во СГПИ, 2010. - 256 с.
2.Вербицкий А. А. Педагогические технологии контекстного обучения: Научно-методическое пособие. - М., РИЦ МГГУ им. М.А. Шолохова, 2010. - 55 с.
3.Виленский М. Я., Образцов П. И., Уман А. И. Технологии профессионально-ориентированного обучения в высшей школе. - М., 2004. - 144 с.
4.Козлова С. А., Куликова Т. А. Дошкольная педагогика: Учеб. пособие для студ. сред. пед. учеб. заведений. - М.: Издательский центр „Академияˮ, 2001. - 416 с.
5.Поніманська Т. І. Дошкільна педагогіка: Навч. Посіб. - К.: Академвидав, 2006. - 456 с.
6.СазоноваН.П. Лекционные и семинарские занятия по дошкольной педагогике / учебное пособие для студентов педагогических факультетов. - Барнаул : АлтГПА, 2014. - 381 с.
7.Сисоєва С.О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навчально-методичний посібник / НАПН України, Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих. - К. : ВД „ЕКМОˮ, 2011. - 324 с.
8.Смышляева Л.Г. Педагогические технологии активизации обучения в высшей школе: учебное пособие / Л.Г. Смышляева, Л.А. Сивицкая. - Томск: Изд-во Томского политехнического университета, 2008. - 190 с.
9.Чернилевский Д.В. Дидактические технологии в высшей школе: Учеб. пособие для вузов. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2002. - 437 с.

Лекція № 3
Тема: Нові підходи до оцінювання результатів підготовки майбутніх вихователів ЗДО
до професійної діяльності
План
1.Підготовленість студентів до професійно-педагогічної діяльності в сучасних вимірах.
2.Інноваційні форми, методи, засоби та технології оцінювання результатів професійної підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти.
3.ЄКТС (ЕКТS) - європейська кредитно-трансферна система вимірювання та порівняння результатів навчання студентів у ЗВО.
Завдання
1. Виписати визначення поняття „готовність до професійної діяльності”, „професійна компетентністьˮ, „професіоналізмˮ, „педагогічна майстерністьˮ, „педагогічна творчістьˮ вихователя дошкільного закладу.
2. Коротко схарактеризувати інноваційні форми, методи, засоби та технології оцінювання результатів професійної підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти (2-3 приклади).
3. Скласти таблицю переваги та недоліки тестового контролю навчальних досягнень студентів у закладах вищої освіти України.
* - конспект кожного з виконаних завдань повинен бути представлений у вигляді тексту (обсяг від 3 до 5 сторінок: 14 кегель, поля - верхнє і нижнє по 1,5 см, праве - 2,5 см, ліве - 1,5 см; формат doc!!! (а не docx)) або презентації (до 15 слайдів). Для виконання завдань використовуйте підручники, що вам запропоновані, а також самостійно дібрані матеріали. Під час викладу матеріалу доцільно використовувати різні види візуалізації
(схеми, таблиці, малюнки, відеоролики тощо).
Література
1.Бобрышов С. В., Смагина М. В. Методы активизации процесса обучения: Учебное пособие. - Ставрополь: Изд-во СГПИ, 2010. - 256 с.
2.Вербицкий А. А. Педагогические технологии контекстного обучения: Научно-методическое пособие. - М., РИЦ МГГУ им. М.А. Шолохова, 2010. - 55 с.
3.Виленский М. Я., Образцов П. И., Уман А. И. Технологии профессионально-ориентированного обучения в высшей школе. - М., 2004. - 144 с.
4.Козлова С. А., Куликова Т. А. Дошкольная педагогика: Учеб. пособие для студ. сред. пед. учеб. заведений. - М.: Издательский центр „Академияˮ, 2001. - 416 с.
5.Поніманська Т. І. Дошкільна педагогіка: Навч. Посіб. - К.: Академвидав, 2006. - 456 с.
6.СазоноваН.П. Лекционные и семинарские занятия по дошкольной педагогике / учебное пособие для студентов педагогических факультетов. - Барнаул : АлтГПА, 2014. - 381 с.
7.Сисоєва С.О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навчально-методичний посібник / НАПН України, Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих. - К. : ВД „ЕКМОˮ, 2011. - 324 с.
8.Смышляева Л.Г. Педагогические технологии активизации обучения в высшей школе: учебное пособие / Л.Г. Смышляева, Л.А. Сивицкая. - Томск: Изд-во Томского политехнического университета, 2008. - 190 с.
9.Чернилевский Д.В. Дидактические технологии в высшей школе: Учеб. пособие для вузов. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2002. - 437 с.

Практичне заняття 1
Методика підготовки та проведення нетрадиційних видів лекційних занять з дошкільної педагогіки
Завдання 1. Розробити навчально-методичну модель проблемної лекції з дошкільної педагогіки. Тему оберіть самостійно. В навчально-методичній моделі вказати:
1. Курс, спеціальність, форма навчання.
2. Розділ навчальної дисципліни.
3. Формулювання теми.
4. Мета та завдання вивчення теми.
6. Ключові поняття теми (перелік та визначення).
7. Якими знаннями, уміннями, компетентностями повинен оволодіти студент у процесі вивчення теми?
8. План лекційного заняття.
9. Формулювання проблеми у вигляді проблемного питання, проблемного завдання, психолого-педагогічного протиріччя, педагогічної колізії.
10. Текстуальний виклад осново матеріалу з маркуванням положень, що стосуються елементів проблемного викладу лекційного матеріалу.
11. Формулювання висновку, узагальнення.
12. Література для студентів.
13. Література для викладача.
14. Інформаційні, навчально-методичні матеріали, засоби навчання та обладнання (перелік).
Завдання 2. Навести приклади 10 тем з дошкільної педагогіки і вказати, які засоби візуалізації доцільно використовувати під час їх вивчення студентами спеціальності „Дошкільна освітаˮ. Результати оформити у вигляді таблиці.

з/п Тема Засоби візуалізації (наочності)



Завдання 3. Розробити навчально-методичну модель бінарної лекції з дошкільної педагогіки. Тему оберіть самостійно. В навчально-методичній моделі вказати:
1. Курс, спеціальність, форма навчання.
2. Розділ навчальної дисципліни.
3. Формулювання теми.
4. Мета та завдання вивчення теми.
6. Ключові поняття теми (перелік та визначення).
7. Якими знаннями, уміннями, компетентностями повинен оволодіти студент у процесі вивчення теми?
8. Викладачі з яких предметів запрошуються для читання бінарної лекції. Коротке обґрунтування доцільності.
9. План лекційного заняття.
10. Текстуальний виклад осново матеріалу з маркуванням інформації, яку викладає той чи інший спеціаліст (стисло, основні положення).
11. Формулювання висновків, узагальнення.
12. Література.
Конспект повинен бути представлений у вигляді тексту (обсяг до 10 сторінок: 14 кегель, поля - верхнє і нижнє по 1,5 см, праве - 2,5 см, ліве - 1,5 см; формат doc!!! (а не docx)), з використанням схем, педагогічних малюнків, презентацій, відеороликів. Під час виконання завдань використовуйте підручники, що вам запропоновані, а також самостійно дібрані матеріали.
Бінарна лекція, тобто двох фахівців (наприклад, представників двох різних спеціальностей (педагог і психолог, педагог і корекційний педагог, педагог і викладач методики, педагог і соціальний педагог тощо); представників двох наукових шкіл; теоретика і практика; прихильника чи противника того чи іншого рішення проблеми; викладача і студента).

Література
1.Бобрышов С. В., Смагина М. В. Методы активизации процесса обучения: Учебное пособие. - Ставрополь: Изд-во СГПИ, 2010. - 256 с.
2.Вербицкий А. А. Педагогические технологии контекстного обучения: Научно-методическое пособие. - М., РИЦ МГГУ им. М.А. Шолохова, 2010. - 55 с.
3.Виленский М. Я., Образцов П. И., Уман А. И. Технологии профессионально-ориентированного обучения в высшей школе. - М., 2004. - 144 с.
4.Козлова С. А., Куликова Т. А. Дошкольная педагогика: Учеб. пособие для студ. сред. пед. учеб. заведений. - М.: Издательский центр „Академияˮ, 2001. - 416 с.
5.Поніманська Т. І. Дошкільна педагогіка: Навч. Посіб. - К.: Академвидав, 2006. - 456 с.
6.Сазонова Н. П. Лекционные и семинарские занятия по дошкольной педагогике / учебное пособие для студентов педагогических факультетов. - Барнаул : АлтГПА, 2014. - 381 с.
7.Сисоєва С. О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навчально-методичний посібник / НАПН України, Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих. - К. : ВД „ЕКМОˮ, 2011. - 324 с.
8.Смышляева Л. Г. Педагогические технологии активизации обучения в высшей школе: учебное пособие / Л.Г. Смышляева, Л.А. Сивицкая. - Томск: Изд-во Томского политехнического университета, 2008. - 190 с.
9.Чернилевский Д. В. Дидактические технологии в высшей школе: Учеб. пособие для вузов. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2002. - 437 с.

Практичне заняття 2
Методика підготовки і проведення інноваційних видів семінарських занять з дошкільної педагогіки
Завдання 1. Дати коротку характеристику вказаних видів семінарських занять: модеративний семінар; міжпредметний семінар; семінар-конференція (прес-конференція); семінар-розв'язання педагогічних задач; семінар - „круглий стілˮ; семінар-педагогічна майстерня, вебінар.
Наприклад:
Модеративний семінар - це форма організації навчальної діяльності студентів, провідною характеристикою якої є модерація, що розглядається як специфічний дидактичний метод, сукупність спеціальних методів організації роботи студентів, технологія навчання. Основними ознаками модеративного семінару є:
- керівна („м'яке управлінняˮ) і фасилітаторська роль викладача- модератора;
- спільна освітня діяльність студентів;
- візуалізація змісту навчального матеріалу;
- структурований хід освітнього процесу (індивідуальна - парна - групова - колективна робота);
- презентація напрацювань мікрогруп (візуальна - карточки, колажі, моделі, картини, слайди, видеофільми - і словесна);
- створення сприятливої атмосфери, що сприяє активній участі кожного студента в навчальному процесі.
На youtube можна переглянути модеративний семінар „Стратегія життєтворчості успішної людиниˮ (Н.В. Гавриш).
Завдання 2. Розробити навчально-методичну модель одного семінарського заняття з актуальних проблем дошкільної педагогіки. Тему і форму проведення семінару оберіть самостійно:
-модеративний семінар*;
-міжпредметний семінар;
-семінар-конференція (прес-конференція);
-семінар-розв'язання педагогічних задач*;
-семінар - „круглий стілˮ;
-семінар-педагогічна майстерня*.
1. Курс, спеціальність, форма навчання.
2. Розділ навчальної дисципліни.
3. Формулювання теми.
4. Мета та завдання вивчення теми.
6. Ключові поняття теми (перелік та визначення).
7.Якими знаннями, уміннями, компетентностями повинен оволодіти студент у процесі вивчення теми?
8. Підготовчі (пропедевтичні) завдання до заняття (за умови необхідності).
9. Індивідуально-творчі завдання та проблемні питання для студентів.
7. План семінарського заняття (основні питання).
8. Короткий зміст кожного з етапів семінарського заняття.
9. Література для студентів.
10. Література для викладача.
11. Інформаційні, навчально-методичні матеріали, засоби навчання та обладнання (перелік).
Приклад загальної структури семінарського заняття.
Етапи семінару Зміст і характеристика етапу**
Організаційна частина Мета - мобілізувати студентів до навчання; активізувати їхню увагу; створити робочу атмосферу для проведення заняття. Етап містить привітання викладача зі студентами, виявлення відсутніх, перевірку підготовленості до заняття (можливе коротке фронтальне опитування, короткий тест і т.п.)
Мотивація та стимулювання навчальної діяльності Передбачає формування потреби вивчення конкретного навчального матеріалу, повідомлення теми, мети та завдань семінару. Мотивація сприяє чіткому усвідомленню мети семінару, що полягає у досягненні кінцевого, запланованого результату спільної діяльності викладача і студентів
Обговорення (основна частина) Полягає у обговоренні і керуванні процесом розгляду проблем, винесених на семінарське заняття, основних питань семінару відповідно до обраного виду і методики його проведення. Викладач має подбати про поетапне обговорення і розуміння студентами вивченої навчальної інформації
Діагностика правильності засвоєння студентами знань Полягає у з'ясуванні причин нерозуміння певного елементу змісту навчальної інформації, невміння чи помилковості виконання інтелектуальної або практичної дії. Здійснюється за допомогою серії оперативних короткочасних контрольних робіт (письмових, графічних, практичних), усних фронтальних опитувань, тренінгу (за необхідності з використанням комп'ютер-ної техніки)
Підведення підсумків Передбачає коротке повідомлення про виконання запланованої мети, завдань заняття (аналіз того, що було розглянуто, якість діяльності групи і окремих студентів, оцінювання їхньої роботи). Самоаналіз і самооцінка студентів
Організація позааудиторної самостійної роботи студентів Містить пояснення щодо змісту завдання, методики його виконання, коротку анотацію рекомендованих джерел інформації, пропозиції щодо виконання індивідуальних завдань
* - бонусне завдання, тобто за виконання цього завдання студент може отримати бонусні бали
**- зміст і характеристика етапу можуть суттєво змінюватися залежно від виду семінарського заняття
Література
1.Бобрышов С. В., Смагина М. В. Методы активизации процесса обучения: Учебное пособие. - Ставрополь: Изд-во СГПИ, 2010. - 256 с.
2.Вербицкий А. А. Педагогические технологии контекстного обучения: Научно-методическое пособие. - М., РИЦ МГГУ им. М.А. Шолохова, 2010. - 55 с.
3.Виленский М. Я., Образцов П. И., Уман А. И. Технологии профессионально-ориентированного обучения в высшей школе. - М., 2004. - 144 с.
4.Козлова С. А., Куликова Т. А. Дошкольная педагогика: Учеб. пособие для студ. сред. пед. учеб. заведений. - М.: Издательский центр „Академияˮ, 2001. - 416 с.
5.Поніманська Т. І. Дошкільна педагогіка: Навч. Посіб. - К.: Академвидав, 2006. - 456 с.
6.Сазонова Н. П. Лекционные и семинарские занятия по дошкольной педагогике / учебное пособие для студентов педагогических факультетов. - Барнаул : АлтГПА, 2014. - 381 с.
7.Сисоєва С. О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навчально-методичний посібник / НАПН України, Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих. - К. : ВД „ЕКМОˮ, 2011. - 324 с.
8.Смышляева Л. Г. Педагогические технологии активизации обучения в высшей школе: учебное пособие / Л.Г. Смышляева, Л.А. Сивицкая. - Томск: Изд-во Томского политехнического университета, 2008. - 190 с.
9.Чернилевский Д. В. Дидактические технологии в высшей школе: Учеб. пособие для вузов. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2002. - 437 с.

Практичне заняття 3
Використання інноваційних форм, методі та технологій
під час проведення практичних занять з курсу „Дошкільна педагогікаˮ
Завдання 1. Розробити навчально-методичну модель одного практичного заняття з використання будь-якої з форм, методів та технологій інтерактивного навчання. Тему і форму проведення заняття оберіть самостійно:
-практичне заняття у формі гри (ділової, сюжетно-рольової, імітаційно-моделюючої);
-практичне заняття з використанням кейс-методу*;
-практичне заняття у форму навчального тренінгу*;
-практичне заняття з використанням прийомів активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів („мозковий штурмˮ, складання інтелектуальної карти, метод морфологічного аналізу, метод особистісної емпатії, метод синектики)
-практичне заняття з використанням різних форм групової роботи;
-практичне заняття з використанням педагогічного коучингу* як інноваційної технології науково-методичного супроводу професійно-особистісного розвитку вихователя.
1. Курс, спеціальність, форма навчання.
2. Розділ навчальної дисципліни.
3. Формулювання теми.
4. Мета та завдання вивчення теми.
6. Ключові поняття теми (перелік та визначення).
7.Якими знаннями, уміннями, компетентностями повинен оволодіти студент у процесі вивчення теми?
8. Підготовчі (пропедевтичні) завдання до заняття (за умови необхідності).
9. Індивідуально-творчі завдання та проблемні питання для студентів.
7. План заняття (етапи відповідно до обраної технології).
8. Короткий зміст кожного з етапів заняття.
9. Література для студентів.
10. Література для викладача.
11. Інформаційні, навчально-методичні матеріали, засоби навчання та обладнання (перелік).
* - завдання, що є бонусними.
Завдання 2. Розробити навчально-методичну модель одного практичного заняття з використання елементів арт-педагогіки. Тему оберіть самостійно**.
1. Курс, спеціальність, форма навчання.
2. Розділ навчальної дисципліни.
3. Формулювання теми.
4. Мета та завдання вивчення теми.
6. Ключові поняття теми (перелік та визначення).
7.Якими знаннями, уміннями, компетентностями повинен оволодіти студент у процесі вивчення теми?
8. Підготовчі (пропедевтичні) завдання до заняття (за умови необхідності).
9. Індивідуально-творчі завдання та проблемні питання для студентів.
7. План заняття (етапи відповідно до обраної технології).
8. Короткий зміст кожного з етапів заняття.
9. Література для студентів.
10. Література для викладача.
11. Інформаційні, навчально-методичні матеріали, засоби навчання та обладнання (перелік), а також 3-4 конкретні приклади наочного матеріалу.
** - завдання є бонусними.
Інформаційний блок.
Арт-педагогика - это синтез научного знания искусства и педагогики, определяющих и обеспечивающих разработку теории и практики педагогического образования. Арт-педагогика - особое направление в педагоги¬ке, где воспитание, образование, развитие личнос¬ти, ее коррекция осуществляются средствами ис¬кусства, как классического, так и народного, наряду с содержанием изучаемого предметного курса.
Арт-педагогика имеет единые с общей педа¬гогикой цели: помочь студенту научиться понимать себя и жить в ладу с самим собой, научиться жить вместе с другими людьми, познавать окружающий мир по законам красоты и нравственности. Специфические цели арт-педагогики: форми¬рование этического и эстетического иммунитета личности в процессе развития ее духовно-нрав¬ственной культуры.
Специфические признаки арт-педагогики:
использование в образовательном процессе изобразительных средств различных видов искусства;
доминирование диалога педагога со студентами в образовательном процессе;
совместное художественное творчество педа¬гога и студентов, «вплетенное» в самые разнообраз¬ные виды учебной и внеучебной деятельности;
«включение» произведений искусства при изу¬чении самых разных предметов (освоение программ¬ного материала на внутреннем, глубинном уровне, в трех модальностях восприятия информации - зрительном, вербальном, кинетическом).
Дидактические принципы арт-педагогики, опре¬деляющие содержание, организационные формы и методы учебного процесса в соответствии с его целя¬ми и задачами, формулируются следующим образом:
•Принцип гуманизации, который предполага¬ет восхождение к человеку как высшей ценности средствами искусства, причем вне зависимости от художественных, интеллектуальных и других спо¬собностей ребенка. Вера в индивидуальность ре¬бенка подразумевает большую работу учителя над самим собой, над своим отношением к детям, в том числе и к тем, которые не вызывают симпатии пе¬дагога. Этот принцип утверждает приоритет воспи¬тательных целей над целями обучения: насыщение обучения вечными проблемами Добра и Зла, Люб¬ви и Мудрости, Красоты и Гармонии и др.
•Принцип творчества, подразумевающий, что в оптимальном варианте в этот процесс вовлекает¬ся: зрение, слух, эмоции, экстрасенсорные качества (интуиция, во-ображение и др.). Креативность включает четыре аспекта:
креативная среда,
креативная личность,
креативный продукт,
креативный процесс.
Педагогические правила, дающие педагогу кон¬кретные указания, как надо поступать, чтобы создать креативную среду, говорят: для того, чтобы среда обучения, общения была безопасной, необходимо принять безусловную ценность индивида. Это дает ребенку возможность в процессе обучения быть самим собой, что приводит к его самовыражению. Педагог должен создать атмосферу, в которой вне¬шняя оценка отсутствует - это раскрепощает, в то время как наличие внешней оценки вызывает желание защищаться; креативная среда связана с эмпатийным пониманием субъектов образовательной среды.
Воспитание креативной личности предполагает развитие у ребенка уверенности в себе, смелости, способности рисковать, мобилизовываться, призна¬вать самого себя, эстетической и этической ориен¬тации (эстетического и этического иммунитета).
Художественные работы (песни, стихотворения, рисунки и т.п.) ребенка и учителя становятся креа¬тивным продуктом в процессе проживания, «прочувствования», осмысливания по-новому произведений искусства, введенных в контекст содержания, темы урока. Импровизация - важнейшее условие получе¬ния креативного продукта. На выходе это опять же дает творческое самовыражение.
Креативный процесс - это стимул становления и развития ребенка в том случае, если он протекает несколько спонтанно, незаорганизованно.
Произведения искусства, которые учитель впле¬тает в канву урока, могут не дать конкретных реше¬ний поставленных задач и проблем, но в умелых руках помогут расширить пространство воображе¬ния ребенка, научат воспитанника прислушиваться и доверять собственным ощущениям.
• Принцип рефлексивности означает готовность и способность человека творчески осмысливать и преодолевать проблемно-конфликтные ситуации; умение обретать новые смыслы и ценности, адаптироваться в непривычных межличностных системах отношений, ставить и решать неординар¬ные практические задачи.
Показатель сформированности рефлексивной культуры - способность ученика работать в усло¬виях неопределенности.
Сферы, подлежащие развитию в них рефлексии:
мышление (переосмысление своих действий);
деятельность (фиксация установки на коопе¬рирование и взаимоподдержку);
общение (представление собственного опыта человека для другого; для себя открытие опыта другого;
самосознание (самоопределение, разграниче¬ние «Я» и «Не-Я»).
•Принцип интегративности предполагает гар¬моничное сочетание всех видов и форм организа¬ции разнообразной художественной деятельности. Опыт ребенка складывается из зрительных, слухо¬вых и кинестетических ощущений (модальностей). У каждого доминирует своя модальность. Для того чтобы достичь понимания на бессознательном уров¬не, необходимо преподносить материал в трех мо¬дальностях одновременно.
Арт-педагогика способствует достижению следующих целей:
1. Облегчает процесс учения. Некоторые сложные по структуре, форме, со¬держанию знания легче усваиваются с помощью художественных образов разного порядка: зритель-ных, слуховых, тактильных и др. Невербальное общение, обучение зачастую дает более мощный эффект, чем самое грамотное вербальное изложение учебного материала преподавателем.
2. Дает социально приемлемый выход агрессив¬ности и другим негативным чувствам, которые, ес¬тественно, нередко возникают в процессе общения педагога со студентами.
3. Позволяет прорабатывать учебный материал в интерактивном режиме с опорой на имеющийся духовный и душевный опыт педагога и воспитанни¬ка, что делает знания, умения и навыки личностно значимыми.
4. Развивает рефлексивную культуру, чувство внутреннего контроля, необходимого в процессе обучения. Обращение к искусству упорядочивает эмоциональную сферу, которая наряду с интеллектуальной участвует в процессе обучения.
5. Содействует сохранению целостности человеческой личности, воздействуя в первую очередь в процессе обучения на этическую, эстетическую, эмоциональную сферы личности.
6. Приобщает учащихся к духовной культуре че¬ловечества через единую систему ценностей педа¬гогики, науки, искусства, оперируя одновременно (а порой параллельно) в учебной деятельности раз¬ными методами познания научных и художественных явлений.
7. Вооружает педагога системой приемов, обес-печивающих сердечное приятие студентом разнооб¬разных педагогических знаний, радостное вхождение в мир знаний.
В арт-педагогике мощный потенци¬ал, актуализация которого позволяет кардинально менять дидактические подходы к процессу обучения, воспитания, развития личности, организации и реа¬лизации совместной интеллектуальной и эмоциональ¬но-художественной деятельности преподавателя и студентов на занятии. Использование средств арт-педагогики дает возможность реализовать процесс ин¬теграции научных и практических знаний из разных учебных дисциплин, что снижает учебную перегруз¬ку детей.
Література
1.Бобрышов С. В., Смагина М. В. Методы активизации процесса обучения: Учебное пособие. - Ставрополь: Изд-во СГПИ, 2010. - 256 с.
2.Вербицкий А. А. Педагогические технологии контекстного обучения: Научно-методическое пособие. - М., РИЦ МГГУ им. М.А. Шолохова, 2010. - 55 с.
3.Виленский М. Я., Образцов П. И., Уман А. И. Технологии профессионально-ориентированного обучения в высшей школе. - М., 2004. - 144 с.
4.Козлова С. А., Куликова Т. А. Дошкольная педагогика: Учеб. пособие для студ. сред. пед. учеб. заведений. - М.: Издательский центр „Академияˮ, 2001. - 416 с.
5.Поніманська Т. І. Дошкільна педагогіка: Навч. Посіб. - К.: Академвидав, 2006. - 456 с.
6.Сазонова Н. П. Лекционные и семинарские занятия по дошкольной педагогике / учебное пособие для студентов педагогических факультетов. - Барнаул : АлтГПА, 2014. - 381 с.
7.Сисоєва С. О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навчально-методичний посібник / НАПН України, Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих. - К. : ВД „ЕКМОˮ, 2011. - 324 с.
8.Смышляева Л. Г. Педагогические технологии активизации обучения в высшей школе: учебное пособие / Л.Г. Смышляева, Л.А. Сивицкая. - Томск: Изд-во Томского политехнического университета, 2008. - 190 с.
9.Чернилевский Д. В. Дидактические технологии в высшей школе: Учеб. пособие для вузов. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2002. - 437 с.
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту,
тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати
можна дізнатись у автора цієї роботи ...

Щоб переглянути інформацію про автора
натисніть на посилання нижче і...
Зачекайте секунд...
Дивіться також:



Форма входа Реєстрація
Запам'ятати мене Забув пароль ?
Реклама

Топ 10 авторів
lessonz lessonz 4275
В'ячеслав ID:217
  • Стать:Мужчина
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 4275
  • Зареєстрований: 07.07.2011
vipbond vipbond 3609
Вікторія Петрівна ID:74
  • Стать:Женщина
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 3609
  • Зареєстрований: 09.01.2011
k_alena k_alena 2317
Елена ID:565
  • Стать:Женщина
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:немає
  • Робіт додано: 2317
  • Зареєстрований: 11.07.2012
Ангелина Ангелина 2138
Ангелина ID:213
  • Стать:Женщина
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 2138
  • Зареєстрований: 05.07.2011
olga olga 1466
Ольга ID:184
  • Стать:Женщина
  • Группа: Продавці
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 1466
  • Зареєстрований: 03.06.2011
uliya uliya 1449
Юлія Олександрівна ID:197
  • Стать:Женщина
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 1449
  • Зареєстрований: 19.06.2011
FPM-2007 FPM-2007 1023
Стороженко Андрій Юрійович ID:1255
  • Стать:Мужчина
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 1023
  • Зареєстрований: 17.08.2014
Viktor Viktor 918
Віктор ID:273
  • Стать:Мужчина
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 918
  • Зареєстрований: 26.09.2011
mars1814 mars1814 868
Олександр ID:104
  • Стать:Мужчина
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 868
  • Зареєстрований: 16.02.2011
Nayka Nayka 546
Светлана ID:235
  • Стать:Женщина
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:немає
  • Робіт додано: 546
  • Зареєстрований: 27.07.2011
Статистика



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0



Всі партнери



Студенський каталог готових робіт © 2024 - Усі права застережено
Адміністрація сайту не несе відповідальності за матеріали, які розміщені користувачами.