Меню сайту

Нові користувачі
daria14sp
Користувачі
11.04.2024
tim
Користувачі
02.04.2024
Марina
Автори робіт
26.03.2024
Zaituna
Користувачі
24.03.2024
vasylko777
Користувачі
22.03.2024
Який курс найскладніший?


аватар
Ровенчук Віталій Вікторович

Рейтинг: 10
аватар
Кондратюк Надія

Рейтинг: 10
аватар
Жуковський Максим Ігорович

Рейтинг: 10
аватар
Олена Сергіївна

Рейтинг: 10
аватар
Квак Артур Васильвоич

Рейтинг: 10
Маловичко Ірина Сергіївна

Рейтинг: 16

Замовляйте роботи у професіоналів






Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права
або ж є проблеми з її достовірністю
повідомте про це адміністратора

Етика та естетика 2 (МАУП)


Контрольна робота
K-28096

Тема 1. Предмет етики.Особливості фцнкціонування моралі науки.

1. Які сфери буття людини потрапляють у поле особливої уваги етики?

2. Які галузі практичного застосування етики Ви вважаєте найважливішими?

3. Чим моральна регуляція поведінки людини відрізняється від правової?

4. Як, виходячи з основ загальнолюдської моральності, Ви можете обґрунтувати свої обов’язки перед власною локальною спільнотою?

Тема 2. Основні етичні вчення.

1. В чому полягає мета вивчення історії етики?

2. Моральні цінності християнського віровчення.

3. Моральність середньовічного суспільства.

4. З наведеного нижче уривку відомого суфія Лар-Вілайята Інайят-Хана спробуйте визначити, яку роль відіграє моральнісний ідеал у Вашому житті. Обґрунтуйте свою відповідь конкретними прикладами. «Ми вважаємо, що наша в’язниця Ę світ, а насправді в’язниця Ę це наші почуття і образ мислення. Потрапивши у хибне коло відчаю, ми відмовляємось від надії у втілення своїх ідеалів. (...) Якщо хтось запитає мене, що проливає світло на шлях життя і що надає інтерес, я відповім одним словом: це ідеал. (...) Безсила і не осяяна світлом людина, що живе і не знає ідеалу. Чим величніший ідеал, тим величніше людина, чим ширше ідеал, тим ширша людина, чим глибший ідеал, тим глибша людина, чим вищий ідеал, тим вища людина. Без ідеалу, яким би він не був у житті, людське життя не має цінності» (Лар-Вілайят Інайят-Хан).

Тема 3. Вищі цінності людства та головні етичні категорії
1. Дайте характеристику основних моральних цінностей українства.

2. Чому неможливо остаточно визначити поняття «добро»?

3. Чи потрібний людині власний «досвід зла»? Обґрунтуйте.

4. Чим обумовлена суб’єктивна необхідність звернення до проблеми сенсу життя людини?

Тема 4. Головні етичні проблеми сучасності
Чи існує на Вашу думку прогрес у галузі моральної культури людства?
Як Ви ставитеся до проблеми евтаназії? Обґрунтуйте.
В чому проявляється моральна гідність людини? Що означає
«поважати моральну гідність людини»?

Чи мав рацію А.Швейцер, який вважав «чисту совість» винаходом диявола? Обґрунтуйте.
Тема 5. Національна етика. Сімейна етика. Релігійна етика
Чи завжди загальнолюдські та національні норми моралі знаходяться у відповідності?
Чи повинна людина нести відповідальність за вчинки своїх близьких?
Чому церква засуджує самогубство? Як Ви ставитесь до цієї проблеми?
Тема 6. Визначення і сутність поняття «естетика» та її головні категорії
Які види естетичної діяльності ви знаєте?
З’ясуйте, як пов’язана естетика з вашою майбутньою спеціальністю.
На конкретних прикладах розкрийте важливість естетичного знання.
Коли сформувалась естетика як наука, що вивчає «філософію прекрасного»?
Тема 7. Історія естетичної думки. Основні естетичні концепції ХІХ – ХХ століть
Які ви знаєте найцікавіші пам'ятки давньогрецької архітектури?
Яких ви знаєте видатних скульпторів і художників доби Відродження? Назвіть їх роботи.
Що Ви вважаєте справедливим у наведених нижче словах німецького філософа І.Канта і що помилковим? Обґрунтуйте свою позицію. «Кожен повинен погодитись, що те судження про красу, до якого додається найменше зацікавлення, дуже примітивне і не є чистим судженням смаку». «Краса - це форма цілеспрямованості предмета, оскільки вона сприймається у ньому без уявлення про ціль». «Щоб визначити прекрасне дещо чи ні, ми співвідносимо уявлення не з об'єктом для пізнання за допомогою розуму, а з суб'єктом і почуттям задоволення або незадоволення, що ним переживається через уяву (можливо пов'язану з розумом)» (І. Кант).
Які функції виконує мода у житті людини? Чи залежить вплив моди від естетичного смаку людини? Обґрунтуйте свою відповідь. «Мода формує зовнішній вигляд людини, створює привабливий костюм, який викликає почуття задоволення і радості, прагнення ним володіти, що досягається гармонією форми та кольору, єдністю фасону, матеріалу та прикрас. Мода створює позитивне естетичне враження, прикрашає людину, формує високі художні смаки, розкриває та виражає індивідуальні властивості особистості, приймає участь у естетичній організації способу життя. Проте, якщо її компонентом стає нерозвинутий або вульгарний смак, вона може формувати потворний з точки зору естетики зовнішній вигляд людини - це відбувається тоді, коли у самої людини естетичний смак розвинутий слабо» (Г.Г. Шубин).
Тема 8. Мистецтво ХХ століття в контексті європейської естетики.
Чи існує, на Вашу думку, прогрес у галузі моральної культури людства?
Що таке модернізм? З якими напрямками Ви знайомі? Чи подобаються вони Вам? Чому?
Чим Ви поясните рух живопису і графіки сучасності не до образів, а до символів, знаків, актів, станів?
Які риси притаманні постмодернізму? Наведіть приклад творчості постмодернізму та проаналізуйте його.
Завдання.

Написати 2 ессе.( 1 ессе з Етики і 1 ессе з Естетики)

Підготуйте ессе (об' ємом - 3-4 арк.)за однією із пропонованих Вам тем. Обов'язково зробіть висновок і покажить ваше ставлення до цієї проблеми.

Теми есе з модулю «Етика»

1. Етичні ідеї Геракліта та Демокріта.

2. Антропоцентрична етика софістів.

3. Етичний раціоналізм Сократа.

4. Свобода в етичному вченні кініків.

5. Етика насолоди в давньогрецькій традиції.

6. Арістотель – засновник етики як самостійної науки.

7. Мужність – основна категорія етики стоїцизму.

8. Етичне вчення Августина Блаженного.

9. Етика гуманізму епохи Відродження.

10. «Буття без моралі – прокляття»: етика Ф.Бекона.

11. Добро і зло в етичній системі Спінози.

12. «Розумний егоїзм»: етика епохи Просвітництва.

13. Моральний закон І.Канта.

14. Моральність та патріотизм в етиці Гегеля.

15. Етика марксизму та її сучасні інтерпретації.

16. «Благоговіння перед життям»: етика А.Швейцера.

17. Нігілістична етика Ф.Ніцше.

18. Етика песимізму А.Шопенгауера.

19. Екзистенційне спрямування етики С.К’єркегора.

20. Етика відповідальності в сучасній німецькій філософії.

21. Німецька комунікативна етика.

22. Етичне вчення Григорія Сковороди.

23. Серце як центр морального життя в етиці П.Юркевича.

24. Етичні традиції українського народу.

25. Свобода як основна етична цінність у творчості Т.Шевченка.

26. Етичне спрямування творчості Лесі Українки.

27. Суперечності етичної системи Ф.Достоєвського.

28. Діалогічна етика М.Бахтіна.

Теми есе з модулю «Естетика»

1. Співвідношення понять краси, прекрасного та естетичного.

2. Особливості естетики як філософської науки.

3. Провідні концепції естетичного в європейській культурі.

4. Взаємовпливи релігії та мистецтва.

5. Художні стилі класичного мистецтва.

6. Художні стилі некласичного мистецтва.

7. Художній авангард та його естетична оцінка.

8. Естетичне як цінність.

9. Діалектична єдність етичного і естетичного, їх взаємозв’язок.

10. Проблема прекрасного і потворного в житті і художній творчості.

11. Трагічне в естетиці екзистенціалізму.

12. Мистецтво як соціальний і культурний феномен.

13. Мистецтво як засіб гармонізації природи і культури.

14. Основні парадигми сучасної мистецької творчості.

15. Етико-естетичні аспекти життєвого вибору особистості.

16. Життєва мудрість та естетична свідомість.

17. Відмінності естетичного смаку поколінь.

18. “Краса врятує світ” – Що це означає?

19. Естетичні аспекти кохання.

20. Естетика в гендерному вимірі

Підсумкове завдання.

Підсумковий контроль з дисципліни «Етика та естетика» передбачає письмові відповіді на будь-які 5 завдань з етики та естетики (всього 10 відповідей обсягом 1–2 сторінки на кожне запитання)

ПРОБЛЕМНО-ПОШУКОВІ ЗАВДАННЯ З ЕТИКИ:
1. Поясніть висловлювання:

А) «Світ буде щасливий тільки тоді, коли у кожної людини буде душа художника, інакше кажучи, коли кожен буде знаходити радість в своїй прац»і (О.Роден).
В) Поміркуйте: чи тотожні за своїм етичним змістом поняття «егоїзм» та «монологізм», «спілкування» та «діалог», «милосердя» та «жалість»?
2. Як Ви вважаєте, діяльність людини є достатньою підставою для наших суджень про неї? Чим homo ethicus відрізняється від homo faber’а? Обгрунтуйте відповідь, наводячи приклади.
3. Як Ви ставитеся до мораторію на смертну кару? Якщо Ви прихильник заповіді: «Не убий!», то якою є Ваша позиція щодо проблеми евтаназії?
4. Яке моральне підгрунтя має давньоримський вислів: «Краще лікувати з самого початку, ніж дозволити розвинутись хворобі»?
5. Чи вважаєте Ви, що моральність існує у світі тварин? Якщо так, то спробуйте визначити, у кого вона вище: у мавп, дельфінів, мурах, собак, коней?
6. Практично всі релігійні вчення закликають робити добро всім: і добрим, і злим. Чому? Чи згодні Ви з такою позицією?
7. Чи згодні Ви, що гроші як загальний еквівалент стають також еквівалентом моралі?

8 .Розтлумачте етичний парадокс Блеза Паскаля: «Єдине, що нас втішає в наших нещастях - це розваги. А між тим розвага - найбільше з нещасть. Вона нас розважає і дозволяє наблизитися до смерті непомітно».
9. Спеціалісти фіксують сьогодні наступні тенденції:

а) зменшення контролюючої функції моралі та зростання свавілля;

б) заміна вимог моральності критеріями раціональності, прагматизму.

Чи згодні ви з цим твердженням? Аргументуйте відповідь..
10. Сенс життя митця (на прикладі видатної особистості).

ПРОБЛЕМНО-ПОШУКОВІ ЗАВДАННЯ З ЕСТЕТИКИ:
1. Які чинники впливають на формування естетичного почуття людини?
3. Чи доцільно, сприймаючи та осмислюючи художній твір, враховувати суб’єктивні якості митця? Які чинники впливають на етичні параметри художньої творчості?
4. Спробуйте з позицій сучасної естетики проаналізувати творчість В.Маяковського, Л.Толстого, Ф.Достоєвського, Т.Шевченка (або інших митців – за вибором).
5. Чи вважаєте Ви, що сучасний стан розвитку українського мистецтва – це його занепад? Обгрунтуйте власну думку.
6. Чи є мода формою естетичної діяльності?
9. Піфагорейці вважали, що мистецтво приводить людину до духовного очищення. Аристотель ввів спеціальний термін для позначення цього феномену – катарсис. Як Ви розумієте його сутність?
10. Як Ви вважаєте, краса є зовнішньою характеристикою людини?
12. Яку роль відіграє естетичний ідеал у ставленні людини до себе, до інших і до дійсності в цілому?
13. Чи змінюється естетичне почуття протягом життя людини?
14. Як Ви розумієте зв’язок мистецтва з людською життєдіяльністю, з місцем проживання людини?
15. Французький філософ Ш.Монтеск’є писав: «Коли потворне для нас несподіване, воно може викликати своєрідну веселість і навіть сміх». Наведіть приклади на підтвердження цієї думки, використовуючи мистецькі, літературні образи.
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту,
тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати
можна дізнатись у автора цієї роботи ...

Щоб переглянути інформацію про автора
натисніть на посилання нижче і...
Зачекайте секунд...
Дивіться також:



Форма входа Реєстрація
Запам'ятати мене Забув пароль ?
Реклама

Топ 10 авторів
lessonz lessonz 4275
В'ячеслав ID:217
  • Стать:Мужчина
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 4275
  • Зареєстрований: 07.07.2011
vipbond vipbond 3609
Вікторія Петрівна ID:74
  • Стать:Женщина
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 3609
  • Зареєстрований: 09.01.2011
k_alena k_alena 2317
Елена ID:565
  • Стать:Женщина
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:немає
  • Робіт додано: 2317
  • Зареєстрований: 11.07.2012
Ангелина Ангелина 2138
Ангелина ID:213
  • Стать:Женщина
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 2138
  • Зареєстрований: 05.07.2011
olga olga 1466
Ольга ID:184
  • Стать:Женщина
  • Группа: Продавці
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 1466
  • Зареєстрований: 03.06.2011
uliya uliya 1449
Юлія Олександрівна ID:197
  • Стать:Женщина
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 1449
  • Зареєстрований: 19.06.2011
FPM-2007 FPM-2007 1023
Стороженко Андрій Юрійович ID:1255
  • Стать:Мужчина
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 1023
  • Зареєстрований: 17.08.2014
Viktor Viktor 918
Віктор ID:273
  • Стать:Мужчина
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 918
  • Зареєстрований: 26.09.2011
mars1814 mars1814 868
Олександр ID:104
  • Стать:Мужчина
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 868
  • Зареєстрований: 16.02.2011
Nayka Nayka 546
Светлана ID:235
  • Стать:Женщина
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:немає
  • Робіт додано: 546
  • Зареєстрований: 27.07.2011
Статистика



Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0



Всі партнери



Студенський каталог готових робіт © 2024 - Усі права застережено
Адміністрація сайту не несе відповідальності за матеріали, які розміщені користувачами.