Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права або ж є проблеми з її достовірністю повідомте про це адміністратора
Психологія особистості 3 (МАУП)
Контрольна робота
№ K-28271
Творчі завдання до теми 1
Завдання 1. Визначте, які знаведених характеристик стосуються особистості, а які - не стосуються. Здібності, переконання,характер, моральні якості, спрямованість, мотиви, світогляд, самосвідомість,ставлення, активність, мислення, рівень особистісної культури, навички, талант,темперамент, інстинкти, знання, соціальна установка, вікові особливості,пам’ять, воля, бажання, потреби, ідеали, самостійність, почуття,індивідуальність, авторитетність. Завдання 2. В якому із наступнихвідношень знаходяться пари понять: 1. а) людина – б) особистість; 2. а) суб’єкт – б) особистість; 3. а) людина – б)„Я”. Завдання 3.Прокоментуйте наступнівисловлювання. З якими ви погоджуєтеся (не погоджуєтеся) та чому? Які з цихвисловлювань можна використовувати в якості визначення сутності особистості? 1. Людина в тій мірісуб’єкт, в якій вона – особистість; організм – не суб’єкт. 2. Особистістю є лише той,хто наділений яскравою індивідуальністю. 3. Особистість – целюдина, яка виділила в процесі суспільних відношень своє „Я” із „не-Я”..., щоактивно впливає на „не-Я” в процесі своєї свідомої цілеспрямованої діяльності. 4. Людина стає особистістюзавдяки самосвідомості, яка дозволяє їй вільно підпорядковувати своє „Я”моральному закону. 5. Людина – суб’єкт таоб’єкт суспільних відносин. 6. Людина, якарозглядається в соціальному аспекті, є особистість. Завдання 4.Які з перерахованиххарактеристик стосуються людини як особистості, а які – як індивіда? Цілеспрямованість,впертість, вдумливість, висока емоційність, старанність, цільність, приємнийголос, громадська активність, критичність розуму, хороша дикція, середній ріст,запальність, моральна вихованість, низька адаптація до темряви, ригідність,трудолюбство, погана просторова координація, голубі очі, хороший слух, ідейнапереконаність, уважність, рухливість, чесність, віра, страх, благородство,лінивість, стресостійкість, авторитетність, темперамент, інстинкти,переконання, задатки, ідеали, мислення, музичний слух, гуманність. Завдання 5.Прокоментуйте наступнівизначення особистості. Яке із них, на вашу думку, є найбільш правильним?Поясніть, як наведені визначення зробити більш правильними та точними. 1. Особистість – цесукупність тих відносно стійких властивостей та схильностей індивіда, яківідрізняють його від інших. 2. Особистість – цекомбінація всіх відносно стійких індивідуальних відмінностей, що піддаютьсявиміру. 3. Особистість – цеіндивідуально виражене загальне. 4. Особистість –дієздатний член суспільства, які усвідомлює свою роль у ньому. 5. Особистість –сукупність внутрішніх умов, через які переломлюються зовнішні впливи. 6. Особистість – ядро,інтегруюче начало, що пов’язує воєдино різні психічні процеси індивіда і надає його поведінці необхіднупослідовність та стійкість. Завдання 6.Із наведених в дужках сліввиберіть ті, які знаходяться до даного слова в тому ж відношенні, що й унаведеному зразку. Вкажіть принцип побудови аналогії. 1. Зразок: Людина –Діяч суспільного розвитку. Особистість - ...(організм, індивідуальність, свідома істота, суб’єкт суспільних відносин,об’єкт дослідження в психології). 2. Зразок: Тварина– Особина. Людина - ...(біосоціальність, суб’єкт, індивід, особистість, індивідуальність). 3. Зразок: Людина –Неповторність. Особистість - ...(темперамент, унікальність, активність, індивідуальність, здібність).
Творчі завдання до теми 2
Завдання 1. Виберіть правильнівідповіді із запропонованих варіантів: 1. Психологічну структуруособистості за З.Фрейдом утворюють: а) Ід, б) Его, в) Его-ідеал, г) Суперего,д) реактивне утворення, е) лібідо. 2. А.В.Петровський визначаєтаку структуру особистості: а) інтраіндивіднапідструктура, б) інтеріндивідна підструктура, в) метаіндивідна підструктура, г)спрямованість, д) установка. Завдання 2.Поясність з позиційіндивідуальної психології наступні приклади. 1. Все своє життя Стендальпідтримував репутацію денді, розумного, цинічного та непередбачуваного. Сам вінвизначав причиною цього своє відчуття,що він потворний, сором’язливий та незграбний. (А.Мерлер). 2. Письмові спогадидівчинки-учениці третього класу: ”Коли мені було 4 роки, я не вміла добремалювати людину. Моя мама говорила мені: „Ти робиш ніс схожим на огірок”. Я недавала собі нервувати з цього приводу і малювала далі... Коли я все закінчила,то показала моїй мамі. „Тепер ти вже не робиш носи схожими на огірок”. З тихпір я стала дуже гарно малювати людей” (за А.Адлером). Завдання 3.Закінчіть наступнітвердження. 1. В теорії К.Юнга вструктурі душі (особистості)виділено такі компоненти:... 2. В контексті теорії К.Роджерса тенденція самоактуалізації – це процес реалізації людиною... Завдання 4.Прокоментуйте наступніфрагменти тексту. Представникам яких психологічних напрямків вони могли биналежати? 1. Людина наділена здатністю бачити у всіхпредметно-символічних формах світу лише саму себе, змінюючи і тасуючи символи,вона лише розбирає прошарок за прошарком себе, щоб в кінці кінців прийти доостаннього непізнанного – і до кінця недосяжного символу: себе самого. 2. Всі наші думки тароздуми – це форми внутрішнього діалогу типу „з одного боку ... з іншого боку...”, туди і назад. Поки ми сприймаємо побічні продукти внутрішнього діалогу якмежову реальність, ми в основному не усвідомлюємо цей процес і те, як мизв’язані енергією та часом, які ми на це витрачаємо. Ми не помічаємо, щопостійно ділимо наш життєвий досвід на дві чи більше ролей, що конфліктують міжсобою, тому що, в крайньому випадку, одна із них фіксується ідеальною, „що повинно трапитися”. Ми незнаємо, що намагаючись уникнути болючих наслідків цього розділу, намагаючисьскласти все знову, все, чого ми досягаємо, це створення хибної єдності: миідентифікуємося з однією роллю і з вбивчою серйозністю сприймаємо її як самособою зрозуміле, а за додаткові ролі ніби і не відповідаємо. Більша частинатого, що дзен називає „відносним розумом”, а західна психологія називає „Его”,відбувається із хибної концептуальної єдності цього незавершеного діалогу.
Творчі завдання до теми 3
Завдання 1. Закінчіть висловлювання. 1. Згідно теорії З.Фрейда,мотивація людини повністю ґрунтується на енергії збудження ... 2. А.Маслоу вважав, що всіпотреби людини вроджені, чи ..., і що вони організовані в ієрархічну систему... чи домінування. 3. Е.Фромм виділив 5основних екзистенційних потреб особистості:... Завдання 2.Прокоментуйте ідеїЕ.Фромма про те, що різним історичним епохам відповідають певні соціальні типихарактеру. До якої епохи Ви би віднесли „накопичувальний” та „продуктивний”типи характеру? Наведіть аналогії із сучасного етапу, що переживає нашесуспільство. Завдання 3.Вставте пропущені слова внаступні твердження. 1. Діяльність людини не тільки ..., але й мотивована. 2. Потреби є джерелом ... особистості. 3. Мета є передумовою ... . 4. Потреби проявляються в ..., що спонукають додіяльності. 5. Усвідомлена ... стає мотивом поведінки. Завдання 4.Прочитайте наведений тексті постарайтесь знайти глибоку внутрішню логіку зв’язку почуття гумору і агресивності. Німецькі вчені-психологи, провівши спеціальнідослідження, прийшли до висновку, що розвинене почуття гумору часто є надійниміндикатором таких рис характеру, як ... агресивність, авторитарність іжорстокість. Дослідники протестували декілька десятків студентів,пропонуючи їм визначити своє ставлення до спеціально складеного списку жартівна різні теми. Потім обстежуваним вручили короткий опис 25 гіпотетичних вчинківі злочинів, серед яких були, наприклад, підкуп, виготовлення фальшивих грошей,нанесення тілесних ушкоджень, зрада, крадіжки, вбивство, зґвалтування ... Тутже була шкала, за якою учасники експерименту повинні були відмітити наказання,яке вони вважають справедливим для кожного виду злочинів. Розкид – від „догани” до смертної кари. Вчені підрахували результати і були здивовані: чимбільшим почуттям гумору були наділені обстежувані, тим більш строге наказаннявони вимагали для злочинців. Найбільш безжалісними були ті, хто надававперевагу жартам, які викладені зрозуміло та однозначно. Чому такий парадоксальний зв’язок між гумором тажорстокістю? Психологи вважають, що, ймовірно, у схильних до суворих санкційлюдей взагалі більш виражена потреба до порядку і „структури”. Вони не люблятьневизначеності. Тому і надають перевагу прісним жартам, як правда.(За Ю. Скороходовим).
Творчізавдання до теми 4
Завдання 1.Які із перерахованихвисловлювань і чому, на ваш погляд, можна вважати такими, що відображаютьпевний вид спрямованості особистості – на себе, на взаємодію, ділова.Класифікуйте наведені висловлювання, обґрунтуйте свою відповідь. 1. Найбільше задоволення яотримую від усвідомлення того, що робота зроблена добре. 2. Я хотів би, щоб моїдрузі були розумними та цікавими людьми. 3. Більше всього я нелюблю, коли мене критикують. 4. Я хотів би бути схожимна тих, хто досягнув успіху в житті. 5. Якби у мене було більшевільного часу я би охоче використовував його для відпочинку та розваг. 6. Я люблю, коли інші менецінують. 7. Більше всього я цінюуспіх. 8. Я не люблю людей, яківважають себе гіршими за інших. 9. У вільний час я охочепрочитав би книги про життя знаменитих та відомих людей. 10. Людина повиннапрагнути до того, щоб перш за все виконати своє завдання. Завдання 2. Визначте, які знаведених цінностей є термінальними, а які – інструментальними. Обґрунтуйтесвою відповідь. Здоров’я, життєрадісність,сміливість, життєва мудрість, активне діяльне життя, непримиренність до власнихнедоліків та недоліків інших людей, акуратність, відповідальність,толерантність, освіченість, щасливе сімейне життя, щастя інших, незалежність,вихованість, тверда воля, розваги, цікава робота, любов та кохання,раціональність, практичність, прагматичність, товариськість, самоконтроль,свобода, творчість, наявність хороших та вірних друзів, впевненість в собі,віра в себе, довіра до себе, суспільне визнання, громадське визнання, високізапити, високі досягнення, саморозвиток, самовиховання, самоосвіта,самовдосконалення, повага оточуючих, пізнання, широта поглядів, чесність,емпатійність, щирість, красота природи та мистецтва, почуття гумору,принциповість, ефективність в справах, самодисципліна, максимальне використаннясвоїх можливостей, хороші манери, емоційна насиченість життя, висока загальнакультура, патріотизм, компетентність, здоровий глузд, трудолюбство, зрілістьсуджень. Завдання 3.Дайте характеристику змінмотиваційної структури особистості дівчини за наведеним уривком. Поясністьсмисл та значення такої перебудови. Все істотно лишепостільки, по скільки мало відношення до тебе, все в моєму житті набувалозмісту, якщо було пов’язане з тобою. Ти змінив все моє життя. До тих пірбайдужа та посередня учениця, я неочікувано стала першою в класі; я читаласотні книг, читала до глибокої ночі, читала тому, що знала, що ти любиш книги;на здивування моєї матері я стала тренуватись в грі на роялі, позаякпередбачала, що ти любиш музику. Я чистила та лагодила свої плаття, щоб непотрапити тобі на очі неакуратно одягненою... А в періоди твоєї відсутності ...моє життя на довгі тижні завмирало і втрачало всякий смисл. (С.Цвейг).
Творчі завдання до теми 5
Завдання 1. Уявіть ситуацію, де Вамнеобхідно переконати іншого, що з поставленим завдання можна легко справитися.Спробуйте переконати іншого, що він буде успішним. Наприклад, „Викинь із своголексикону слово „неможливо”. Якщо наполегливо працювати, крок за крокомнаближаючись до мети, - все можливо.” Опишіть таку ситуацію тасвої „настанови” іншому. Завдання 2.Поміркуйте, на Ваш погляд,поразка (невдача) обумовлена лише відсутністю здібностей? Які інші фактори, наВашу думку, можуть визначати невдачу? Вкажіть на позитивні моменти, щопов’язані з невдачею. Поміркуйте та запишіть, що би Ви сказали людині-невдасі.Запишіть, якби Ви спробували не тільки втішити, але і надихнути людину наподальшу діяльність. Завдання 3.Деякі зарубіжні компаніїматеріально заохочують своїх працівників за творчі ідеї, які „провалились”. Як, на Вашу думку, цеможна пояснити з позицій психології? Обґрунтуйте свою відповідь.
Творчі завдання до теми 6
Завдання 1. Проаналізуйте концепціюрозвитку самосвідомості особистості Л.А.Зурхера. Порівняйте поняття „самості”Зурхера з поняттям „самототожності” К.Юнга, з ідеями про его-ідентичністьЕ.Еріксона. Американський соціологЛуіс А.Зурхер-молодший вважає, що змінам соціальної структури, що характернідля „постіндустріального суспільства”, в сфері індивідуальної самосвідомостівідповідає поступова переорієнтація із стабільного „Я”, де „самість”сприймається як об’єкт, на змінне „Я”, що розуміється як процес. Зурхер виділяє4 основних типи (модуси) „Я”: фізичний, соціальний, рефлексивний, океанічний. Модус А („фізичне Я”) –жорстке, центроспрямоване, звернене в середину і замкнене на собі „мікро-Я”, щобазується на тілесних властивостях та відчуттях. Особи, що належать до цьогомодусу, описують себе переважно в фізичних термінах, підкреслюючи таківластивості як стать, вік, ріст та ін. Модус В („соціальне Я”) –фіксується увага на об’єктивних властивостях, але не фізичних, а соціальних.Його носії описують себе в термінах соціальних статусів, ролей, груповихприналежностей та ін. Модус С („рефлексивне Я”)переносить акцент на суб’єктивні властивості, самки та диспозиції, що відноснонезалежні від конкретних соціальних ситуацій (типу „я щаслива людина” чи „ялюблю хорошу музику”). Він відрізняється плинністю і не залежить від„зовнішніх” соціальних ролей, кожна із яких постійно оцінюється особистістю, щостоїть ніби поряд з ними. Модус D („океанічне „Я”) єтаким, що розширюється, центробіжним. Це звернене на зовні „макро-Я”, щоґрунтується на універсальних цінностях, абстрактних ідеях, трансцендентнихпроцесах чи духовно-містичному откровенні. Тому воно і називається„океанічним”. Представники цього модусу описують себе найбільш абстрактно, всудженнях, що взагалі не передбачають якої-небудь жорсткої детермінації („Я –жива істота” або ж „Я – піщинка на березі часу”). Саме „океанічний тип,вважає Зурхер, краще всього відповідає потребам сучасного розвитку;самосвідомість проходить всі 4 модуси, але їх співвідношення у всіх індивідіврізне. Зурхер вважає, що це пов’язано також з історичною еволюцією суспільства” (За І.С.Коном). Завдання 2.Узагальніть сутьнаведених фрагментів і дайте характеристику особистісної ідентичності людини. 1. Поняття ідентичності... має три головні модальності. Психофізіологічна ідентичність означає єдністьі наступність фізіологічних і психічних процесів організму. Особистіснаідентичність (чи его-ідентичність) означає єдність і наступністьжиттєдіяльності, цілей, мотивів, смисложиттєвих установок, ціннісних орієнтаційі самосвідомості особистості. Соціальна ідентичність означає єдність танаступність певної системи соціальних характеристик ( норм, ролей, статусів),що дозволяють диференціювати індивідів за їх суспільним положенням та груповоюприналежністю. Особистісна ідентичністьпередбачає відповідь на питання „Хто Я?” і більшою частиною описується всуб’єктивних термінах, хоча самоопис звично починається з перерахуваннясоціально-ролевих властивостей (чоловік, дорослий, учень і т.п.) або жпередбачає їх. Соціальна ідентичність може бути описана як суб’єктивно, ізсередини, в рамках опозиції „Ми-Вони”, так і об’єктивно, в термінахнормативно-групових очікувань ... Все це переломлюється в індивідуальнійсамосвідомості. (І.С.Кон). 2. Е.Еріксон ... вважає,що „ ... анатомія, історія і особистість визначають нашу долю”. Тому поняття„ідентичність” відноситься ним до ... свідомого відчуття індивідноїідентичності; в інших випадках – до безсвідомого потягу до цілісності ібезперервності особистості; то розглядається як критерій прихованої роботи„я-центру”; і насамкінець, як підтримання внутрішньої солідарності з ідеалами іідентичністю групи. (І.В.Солоднікова). Завдання 3.Поясніть думкуІ.С.Тургенєва: „Вартий жалю той, хто живе без ідеалів”. Завдання 4.Прокоментуйте наступнітексти. Який психологічний феномен тут описано? Обґрунтуйте свою відповідь. 1. Вивчення людей похилоговіку та довгожителів показало, що поступове вивільнення від обов’язків іпов’язаних з ними функцій призводить дозвуження та порушення особистості і, навпаки, постійний зв’язок з довколишнімжиттям сприяє збереженню особистості до самої смерті. Якщо людина з тих чи іншихпричин припиняє професійну, громадську діяльність, то це призводить до глибокихзмін у структурі особистості (за Б.Г.Ананьєвим). 2. Організований,послідовний концептуальний гештальт, складений із сприймань властивостей „Я”,чи „мене” і сприймань ставлень ”Я” та „мене” з іншими людьми і з різнимиаспектами життя, а також цінності, пов’язані з цими сприйманнями. Це гештальт,який доступний усвідомленню, хоча не обов’язково усвідомлюється. (за К.Роджерсом). Завдання 5.Поясніть такі думки татвердження. 1. Дитина не розвиваєтьсята виховується, а розвивається, виховуючись і навчаючись. (С.Л.Рубінштейн). 2. В онтогенезі психікилюдини має місце єдність біологічних і соціальних умов, у якій провідна рольналежить соціальному.(Г.С.Костюк). 3. Ні, не білою дошкою єдуша дитини, а деревом у зерні, людиною у можливості ... дитина – це молодий,блідо-зелений паросток, який ледь визирнув із свого зерна, а вихователь – цесадівник, який доглядає й вирощує цей паросток. (В.Г.Бєлінський). Завдання 6.Виберіть правильнувідповідь із запропонованих варіантів. 1. Людину можна вважатисформованою особистістю, якщо ... а) в її мотивах єієрархія; б) у неї є здібність до свідомого управління власною поведінкою; в) унеї є моральні цінності та гуманістичні установки; г) вона є творчим суб’єктом;д)всі відповіді вірні; е) всі відповіді не вірні. 2. Процес соціалізаціїполягає в наступному: ... а) прищепленні дитиніморальних норм; б) засвоєнні дитиною загальнокультурного досвіду; в)відтворенні дитиною соціальних норм та правил; г) пізнанні дійсності (особливосоціальної); д) всі відповіді вірні; е) всі відповіді не вірні. 3. Джерелами соціалізаціїє ... а) передача культури черезсімейний та інші соціальні інститути, перш за все через систему освіти,навчання та виховання; б) взаємний вплив людей в процесі спілкування і спільноїдіяльності; в) первинний досвід, пов’язаний з періодом раннього дитинства, сформуванням основних психічних функцій і елементарних форм суспільноїповедінки; г) процеси саморегуляції, що співвідносяться з поступовою заміноюзовнішнього контролю індивідуальної поведінки на внутрішній самоконтроль; д)всі відповіді вірні; е) всі відповіді не вірні. 4. В становленніособистості приймають участь механізми ... а) зсув мотиву на мету; б)ідентифікації; в) засвоєння соціальних ролей; г)всі відповіді вірні; е) всівідповіді не вірні.
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи ...
Щоб переглянути інформацію про автора натисніть на посилання нижче і...
Зачекайте
секунд...
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи