Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права або ж є проблеми з її достовірністю повідомте про це адміністратора
Логістика 2 (МАУП)
Контрольна робота
№ K-28102
Сайт не підтримує таблиць. Більш комфортно можна подивитися зміст цієї роботи тут (у браузері потрібно увімкнути VPN): http://na-5-5.ru/logistika-2-maup
Завдання 1 тема 1
Завдання 1
Проаналізуйте визначення логістики, які надані у економічній літературі. Яке з них, на Ваш погляд, найбільш відповідає дійсності?
логістика – це наукова дисципліна про управління потоками в системах (Плоткин Б.К. Основы логистики. Учеб. Пособие Л-Л ФЭН 1991 г);
Логістика – міждисциплінарний науковий напрям, пов’язаний з пошуком нових можливостей підвищення ефективності матеріальних потоків (Рынок и логистика/ Под ред. М.П. Гордона М.: Экономика, 1993 г);
Логістика – науково-практичний напрям господарювання, який надає змогу ефективно управляти матеріальними потоками у сфері виробництва та оберту (Гордон М.П. и др. Как осуществлять экономическую доставку товара отечественному и зарубежному покупателю М.: Транспорт, 1993 г);
Логістика – процес планування, реалізації та контролю витрат, пов”язаних з переміщенням та збереженням матеріалів, напівфабрикатів і готової продукції, а також пов”язаної з ними інформації о постачанні товарів з місця виробництва до місця споживання у відповідності з вимогами клієнтів;
Логістика – науковий інструментарій ефективної взаємодії виробничих зусиль суспільства шляхом систематизацій них потоків (Афанасьєв Н.В. Логистические системы и российские реформы. СПб.: СПбУЭиФ, 1995);
Логістика – процес управління виробництвом, переміщенням та збереженням матеріалів, виробів і товарів, а також супроводжуючих їх інформаційних потоків шляхом організації каналів товароруху так, що поточні та наступні витрати мінімізуються за умов високоефективного (надійного) виконання і доставки замовлень (Сміхова А.А. Основы транспортной логистики. М.: Транспорт, 1998 г);
Логістика, як наука, вивчає потокові процеси в економіці, зокрема управління товарорухом або управління матеріальними ресурсами для потреб забезпечення – ці потоки обумовлені процесами купівлі-продажу і в свою чергу зумовлюють появу грошових (фінансових потоків (Плоткин Б.К. Основы теории и практики логистики: методические указания. СПб.: СПбУЭиФ, 1996);
Логістика – наука о плануванні, організації, управлінню, контролі і регулюванні рухом матеріальних та інформаційних потоків у просторі та часі від їх первинного джерела до кінцевого споживача (Логистика. Учебное пособие /Под ред. Б.А. Аникина. М.: ИНФРА-М, 1997);
Логістика – наука управління матеріальними потоками від первинного джерела до кінцевого споживача з мінімальними витратами, пов’язаними з товарорухом та потоками інформації (Логистика. Учебное пособие /Под ред. Б.А. Аникина. М.: ИНФРА-М, 1998);
Напишіть інше визначення логістики, яке Ви прочитали у літературі. Хто його автор?
Завдання 2
Заповніть нижче наведену таблицю за зразком відповіді на перше питання.
Таблиця 1.1.
Питання Відповідь 1. Що мається на увазі під логістичною системою?
2. Що є об’єктом вивчення у логістичних системах?
3. Напрями діяльності логістичних систем?
4. Показники, які оцінюють роботу логістичних систем?
5. Власне визначення логістичної системи?
6. Завдання та цілі логістики?
7.Концепція логістики?
8. Основні принципи логістики?
9. Етапи розвитку логістики?
10. Взаємозв’язок логістики та маркетингу?
11. Взаємозв’язок логістики з виробничими процесами?
Тема 1
Питання на самостійне опрацювання:
1. Наведіть основні відомості про історію виникнення та розвитку логістики.
2. Охарактеризуйте концептуальні основи логістики.
3. У чому полягають сучасні тенденції розвитку логістики?
4. Розкрийте сутність мікрологістики.
5. У яких сферах діяльності звертаються до логістики як до наукової основи управління потоковими процесами?
Тема 2
Питання на самостійне опрацювання:
1. У чому полягає принципова відмінність логістичного підходу від передуючого йому управління переміщенням матеріальних ресурсів?
2. Поняття потоку та матеріального потоку в літературі.
3. Якими основними показниками характеризуються матеріальні потоки і яка залежність між ними?
4. Які фактори впливають на показники матеріальних потоків?
Тема 3
Питання на самостійне опрацювання:
1. Розкрити основні положення сучасної концепції логістики.
2. Назвати та охарактеризувати основні логістичні концепції: мінімізація загальних витрат, планування потреб в ресурсах (MRP), точно в термін (just in time), худого виробництва (lean production), загального управління якістю (TQM), швидкого реагування на попит (SRP)?
3. У чому полягає сутність системного підходу в логістиці?
4. Дайте визначення логістичної системи. У чому полягає головна мета її функціонування?
5. Охарактеризуйте властивості логістичних систем та етапи їх формування.
6. Порівняйте логістичні ланцюги та логістичні канали? У чому їх відмінність?
Тема 4
Питання для обговорення та контролю
1. Які завдання логістики у виробничих процесах?
2. Назвіть головну мету і цілі трьох рівнів, що сприяють створенню оптимальної виробничої логістичної системи.
3. Які основні принципи логістики у організації руху матеріальних потоків у виробництві?
4. Дайте характеристику логістичної виробничої системи КАНБАН?
5. Які переваги та недоліки системи КАНБАН?
6. Основні документи, які використовуються при роботі у системі КАНБАН.
7. Переваги і недоліки системи МРП (планування потреби у матеріалах)
8. У чому відмінність системи МРП-2 від МРП?
9. Охарактеризуйте систему ОПТ.
10. Які ресурси є критичними у виробництві згідно з системою ОВТ?
11. У чому особливості штовхаючих і тягнучих систем управління матеріальними потоками у виробничій логістиці?
Тема 5
Питання для обговорення та контролю
1. Дайте визначення поняттю «закупівельна логістика».У чому полягає головна мета закупівельної логістики?
2. У чому полягає особливість функціонування підсистеми закупівель під час використання концепції логістики?
3. Розкрийте зміст процесу управління в закупівельній логістиці. Перелічіть основні критерії під час розробки логістичної політики здійснення закупівель.
4. Розкрийте зміст завдання «зробити або купити»? Які фактори необхідно враховувати під час його вирішення?
5. У чому полягає важливість обґрунтованого вирішення проблеми вибору постачальника?
6. Які найбільш розповсюджені способи пошуку постачальників?
7. Перелічіть і охарактеризуйте найважливіші критерії відбору та оцінки постачальників.
8. Як може бути організована оцінка вже обраних постачальників?
9. Які корегування слід враховувати під час використання моделі економічного розміру замовлення?
Тема 5
Практичні завдання
Вибір постачальника. Задача №1.
Підприємству необхідно обрати одного з 3 – х можливих постачальників комплектувальних вузлів для виробництва вантажних ліфтів. Розрахуйте рейтинги кожного з постачальників, виходячи з додаткових даних, наведених нижче. Зробіть вибір.
А) критерії, за якими слід оцінювати постачальників та їх значимість.
Критерії Експертна оцінка Частка постачальників Рейтинг (2*3) 1 2 3 4 Якість товарів Ціна Рівень послуг Термін поставки Умови оплати від 1 до 5 “—“ “—“ “—“ “—“ 0,25 0,30 0,15 0,10 0,20
Загальний рейтинг
Б) Дані для розрахунку експертного оцінювання якості виробів
Постачальники Обсяг поставки комплектувальних вузлів, од. Наявність забракованих вузлів, од. Якість товарів в балах (2-3)/2*5 балів 1 2 3 4 Перший 500 20
Другий 500 --
Третій 500 --
В) Дані для розрахунку експертної оцінки на комплектуючі кожного з постачальників
Постачальники Ціна партії комплектувальних вузлів, грн.. Знижка, % до ціни Вартість доставки партії, грн. Загальна ціна закупівлі, грн. Ціна балів мін. ціна/рядок 5*5 балів 1 2 3 4 5 6 Перший 20000 3 600
Другий 25000 5 350
Третій 22000 4 400
Г) Термін поставки в днях: у першого постачальника – 10 днів, у другого – 9 днів, у третього – 8 днів.
Д) Умови оплати у першого і другого постачальників – за 20 днів до відправлення партій комплектувальних вузлів до споживача, у третього – за 15 днів до відвантаження партії.
Задача № 2. Для оцінки постачальників А, Б, В і Г використано критерії: ціна – 0,5, якість – 0,2, надійність постачання – 0,3. У дужках вказано вагомість критерію. Оцінка постачальників за результатами роботи в розрізі зазначених критеріїв (десятибальна шкала) наведена в таблиці:
Критерій Оцінка постачальників за даним критерієм Постачальник А Постачальник Б Постачальник В Постачальник Г Ціна 8 4 9 2 Якість 5 8 2 4 Надійність 3 4 5 10 Кому із постачальників варто віддати перевагу під час продовження договірних відносин? А) постачальнику А
Б) постачальнику Б
В) постачальнику В
Г) постачальнику Г
Задача № 3. Розрахувати рейтинг для різних постачальників, порівняти отримані значення для визначення найкращого партнера, зробити висновки.
8. Фінансове становище постачальника, його кредитоспроможність 0,02 0,06 0,03 0,17 6 7 3 9
Разом 1,0 1,0 1,0 1,0
Найвищий рейтинг постачальника свідчить про його перевагу.
Задача № 4. Припустимо, що підприємство працювало з 10 – ма постачальниками, дані про річний обіг з якими подано в таблиці.
Постачальники Обіг тис. грн. Частка у загальному обігу, % Обіг кумулятивний, % Група 1 2800
2 1930
3 620
4 395
5 299
6 110
7 79
8 53
9 32
10 10
Сума 6328 100
Розрахувати:
1). Частку обігу кожного постачальника у відсотках до загального обігу.
2). Знайти акумульовані значення обігу постачальників у відсотках.
3). Зробити висновки.
Задача № 5. Загальна сума укладених договорів на постачання матеріальних ресурсів з постачальниками склала 4000 тис. грн., з них безпосередньо з фірмою – постачальником “Тандем” – на 2500 тис. грн. Даного постачальника потрібно включити в групу:
А) А – постачальників
Б) Б – постачальників
В) В - постачальників
Г) Г - постачальників
Розрахувати:
1). Частку обігу кожного постачальника у відсотках до загального обігу.
2). Знайти акумульовані значення обігу постачальників у відсотках.
3). Зробити висновки.
Визначення економічного розміру замовлення. Задача № 6. Компанія “Інтеркомп’ютерсистема”, яка займається продажем комп’ютерних комплектуючих, визначила, що розмір замовлення на комплектуючі не є оптимальним. Вам було доручено, як логістик менеджеру, знайти оптимальний розмір замовлення. Після проведених розрахунків було визначено, що вартість подачі одного замовлення становить 200 у. о., річна потреба в комплектуючих – 1550 у. о., а ціна одиниці комплектуючого виробу – 560 у. о. Також було визначено, що вартість зберігання на складі дорівнює 20% від його закупівельної ціни.
Методичні вказівки:
І– витрати на зберігання одиниці запасу
Q – розмір замовлення
Q* - оптимальний розмір замовлення
S– потреба в товарно – матеріальних цінностях за певний період
A – вартість подачі одного замовлення
Витрати (С) на зберігання запасів в певний період складаються з наступних елементів:
Загальна вартість подачі замовлень (вартість форм документації, витрати на розробку вимог поставки, на каталоги, на контроль за виконанням замовлення та ін.) Ціна замовленого комплектуючого. Вартість зберігання запасу. Математично витрати можна уявити таким чином:
C=AS/Q+SP+IQ/2, де
Р– ціна одиниці замовленого комплектуючого
Величину витрат необхідно мінімізувати:
С mіn
Диференціювання по дає формулу розрахунку оптимального розміру замовлення (формулу Вілсона): Q* = 2 AS/I
Q* - оптимальний розмір замовлення
A – вартість подачі одного замовлення
S– потреба в товарно – матеріальних цінностях
I– витрати на зберігання одиниці запасу
Варіанти для самостійного рішення.
Варіант Вартість подачі одного замовлення (у. о.) Потреба в товарно – матеріальних цінностях за певний період (шт.) Ціна одиниці комплектуючого виробу (у. о.) Витрати на зберігання одиниці запасу (%) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 220 210 200 190 193 145 189 231 250 219 234 240 241 209 205 1560 1467 1378 1450 1790 1689 1636 1309 1590 1575 1384 1283 1748 1379 1836 200 310 210 430 216 211 314 234 124 231 275 319 416 136 324 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 Задача № 7. Вартість подання одного замовлення складає 25 грн. од., річна потреба у виробі – 2000 шт., ціна одиниці виробу – 50 грн. од., вартість отримання виробу на складі становить 20 % його ціни. Оптимальний розмір замовлення складає (одиниць):
А) 25 Б) 50 В) 100 Г) 150
Задача № 8. Знайдемо економічний розмір замовлення за таких умов. Згідно даних обліку вартість подання одного замовлення складає 300 грн., річна потреба в комплектуючому виробі – 2150 шт., ціна одиниці комплектуючого виробу – 545 грн., вартість зберігання комплектуючого виробу на складі дорівнює 20 % його ціни, тариф на транспортування дрібної партії складатиме 1 грн. за одиницю вантажу, а тариф на транспортування великої партії – 0,7 грн. за одиницю вантажу, великою партією вважається 90 одиниць. Визначити оптимальний розмір замовлення на комплектуючий виріб, а також розрахувати вплив транспортних витрат на економічний розмір замовлення.
Задача № 9. Підприємство закуповує деталі за ціною 35 грн. за одиницю, річна потреба в деталях складає 5200 шт., витрати на зберігання однієї деталі складають 8 грн., витрати на організацію одного замовлення 110 грн. Визначити оптимальний розмір замовлення.
1.3. Аналіз АВС – XYZ в управлінні матеріальними запасами.
Задача № 10.
Згідно з аналізом АВС до групи „А” зараховують:
а) найбільш дорогі та коштовні товари, на частку яких припадає приблизно 75 – 80 % загальної вартості запасів, але вони складають лише 10 – 20 % загальної кількості товарів, які знаходяться на зберіганні;
б) середні за вартісні товари, частка яких у загальній сумі запасів становить приблизно 10 – 15 %, але у кількісному відношенні ці запаси складають 30 – 40% продукції, яка зберігається;
в) найдешевші товари, які становлять 5 – 10 % від загальної вартості виробів, які зберігаються, і 40 – 50 % від загального обсягу зберігання.
Задача № 11.
Відповідно до методу Паретто множина керованих об'єктів поділяється на дві частини у пропорції:
а) 10/90;
б) 20/80;
в) 40/60;
г) 50/50.
Задача № 12.
Згідно з аналізом ХYZ товари із сезонним характером попиту можуть бути зараховані до групи:
а) X;
б) Y;
в) Z.
1.4. Розрахунок параметрів системи управління запасами.
Задача № 13. Відомо, що витрати на поставку одиниці продукції Со = 30 гр.од., річне споживання S = 2000 од., річні витрати на зберігання продукції Cui = 0,8 гр.од., розмір партії постачання: 100, 200, 400, 500, 600, 800, 1000 од., річне виробництво Р = 25000 од., витрати обумовлені дефіцитом h = 0,8 гр. од..
Визначити1) Оптимальний розмір партії, що закуповується.
2) Оптимальний розмір партії, що замовляється при поповненні замовлення на кінцевий інтервал.
3) Оптимальний розмір партії в умовах дефіциту.
Задача № 14. Велика оптово – посередницька фірма займається поставкою та продажем на Україні дрібної побутової техніки фірми “SONY”.
Через значні коливання попиту на реалізуєму продукцію фірмою була впроваджена система управління запасами, яка автоматично визначала б рівень запасу, який залишився на складі, контролювала б інтервал між замовленнями та своєчасно інформувала б відповідних людей про потребу поповнення запасу до постійного рівня.
Таким чином Вашим завданням є розрахунок параметрів системи управління запасами з встановленою періодичністю поповнення запасів до постійного рівня.
Умовні позначення:
S – річна потреба в товарах, од.
N – кількість робочих днів в періоді.
t – час поставки, дні.
I – інтервал часу між замовленнями.
FC n – умовно – постійні витрати на поставку 1 партії, грн..
VC – умовно – змінні витрати на зберігання одиниці запасу за день, грн.
ЗАМ опт – оптимальний розмір замовлення.
З – можлива затримка у поставках, дні.
СП одн – очікуване денне споживання, од. /дн.
СПt - очікуване споживання за час поставки, од.
СП max – максимальне споживання за час поставки, од.
ЗАП гар. – гарантійних запас, од.
ЗАП п – пороговий рівень запасу, од.
ЗАП мб – максимально бажаний запас, од.
Формули для розрахунку:
1. Інтервал часу між замовленнями: I = N* ЗАМ опт. / S
2. Очікуване денне замовлення: СП одн = S/ N
3. Очікуване споживання за час поставки: СПt = t* СП одн
4. Максимальне споживання за час поставки: СП max = (t+З)+ СП одн
5. Гарантійний запас: ЗАП гар. = СП max- СПt
6. Пороговий рівень запасу: ЗАП п = ЗАП гар. + СП max
7. Максимально бажаний запас:
ЗАП мб = ЗАП п + І* СПодн.
Вихідні дані.
ЗАМ опт – 75
N – 226
Варіант S t З 1 1200 5 2 2 1320 6 2 3 1595 3 1 4 1800 8 3 5 1460 12 6 6 1555 3 1 7 1820 6 1 8 1160 5 2 9 1230 4 1 10 1580 11 2 11 1470 13 6 12 1365 5 2 13 1520 9 4 14 1100 7 2 15 1095 3 1 Задача № 15. Визначитиоптимальний розмір партії при основній знижці. Річне споживання дорівнює 700000 од., витрати на постачання складають 45 грн. од. Структура цін і витрати наведені в таблиці.
Розмір партії постачання, од. Ціна, гр.од. Витрати на зберігання запасів, грош. од. 0-9999 7,5 0,8 10000 – 19999 5,4 0,6 20000 і більше 3,5 0,4 Тема 6
Питання для обговорення та контролю
1. Дайте визначення поняттю «розподільча логістика». У чому полягає її принципова відмінність від збуту?
2. Перелічіть завдання, які розв'язує розподільча логістика на мікро- і макрорівні.
3. Дайте визначення логістичному каналу розподілу.
4. Коротко охарактеризуйте види логістичних каналів.
5. За яких умов звертаються до послуг посередників у розподільчому процесі?
6. Які функції виконують логістичні посередники в дистрибуції? Які структури можуть виступати в ролі посередників у логістичних процесах?
7. Дайте характеристику основним типам торгових посередників.
8. Охарактеризуйте роль розподільчих центрів у товаропровідних мережах.
9. Розкрийте зміст основних стратегій розміщення розподільчих складів.
10. Які переваги і недоліки централізованої та децентралізованої розподільчої системи?
11. Які існують методи вирішення задачі розміщення розподільчих центрів?
Тема 7
Питання для обговорення та контролю
1. Яка роль складування в логістичній системі?
2. Що входить у поняття єдиного складського господарства?
3. Яка мета створення складів у логістичних системах?
4. Приведіть класифікацію складів.
5. Сформулюйте основні проблеми функціонування складів.
6. Які функції виконує упакування в логістичній системі?
7. Назвіть типи упакування. У чому полягає їх протиріччя?
8. Приведіть принципову схему складу, охарактеризуйте призначення основних його зон.
9. Приведіть принципову схему технологічного процесу складської переробки вантажів.
3. Розкрийте поняття «послуга» і «сервіс». У чому полягає їх взаємозв’язок?
4. Дайте визначення логістичному сервісу. Що є предметом і об’єктом логістичного сервісу?
5. Перелічіть специфічні характеристики послуг.
6. Дайте класифікацію логістичних послуг.
7. Які роль і значення підсистем обслуговування споживачів у логістичному сервісі?
8. Перелічіть основні принципи логістичного сервісу.
9. Який алгоритм комплексних дій з формування підсистем логістичного сервісу?
10. Охарактеризуйте метод кількісної оцінки рівня логістичного обслуговування.
11. Що належить до ключових параметрів якості логістичного обслуговування?
Контрольная
Варіант 3
1. Чим внутрішньовиробнича логістична система КАНБАН відрізняється від системи ОПТ?
2. Логістична оцінка річкового транспорту.
Назвіть основні причини, які змушують підприємців створювати матеріальні запаси.
3.Мета, завдання та функції виробничої логістики.
4. Вибір каналів розподілу.
Питання до екзамену
1 Сутність та завдання логістики.
2 Передумови, причини та тенденції розвитку логістики.
3 Походження терміну, сучасні визначення логістики. Понятійний апарат логістики.
4 Системний підхід у логістиці.
5 Поняття, властивості, елементи, види логістичної системи.
6 Етапи формування, умови створення, принципи функціонування і розвитку логістичних систем.
7 Логістика технологічних процесів.
8 Транспортні витрати і тарифи, порядок їх застосування.
9 Проблеми транспортно-експедиційних операцій в Україні, альтернативи та критерії вибору, основні рішення управління при транспортуванні.
10 Організація дистриб’юторських систем торгівлі.
11 Розподільчі центри в логістичних ланцюгах.
12 Сутність та основні завдання інформаційної логістики.
13 Опрацювання замовлень та їх виконання. Обґрунтування економічно вигідного обсягу замовлення, визначення моменту замовлення та періодичного постачання товарів.
14 Вибір оптимального постачальника.
15 Оптимізація закупівельних рішень.
16 Визначення понять “базовий модуль” і “вантажна одиниця”, “уніфікація вантажних одиниць”.
17 Автоматизовані складські системи.
18 Поняття та об’єм логістичного сервісу.
19 Сутність логістики посередництва та її види.
20 Види логістичних посередників.
21 Поняття про логістичних сервіс та логістичні послуги.
22 Співробітництво, конфлікти та конкуренція в логістичних ланцюгах.
23 CASE – технології у логістичному менеджменті.
24 Класифікація потоків в логістиці, показники що їх характеризують.
25 Фізичний розподіл (дистрибуція) товарів.
26 Організація дистриб’юторських систем торгівлі.
27 Координація і інтеграція дій логістичних посередників.
28 Витрати пов’язані з утриманням запасів. Планування та нормування запасів.
29 Структура та взаємозалежність логістичних витрат. Класифікація логістичних витрат.
30 Ідентифікація типових конфліктних витрат. Концепція мінімізації загальних витрат підприємства.
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи ...
Щоб переглянути інформацію про автора натисніть на посилання нижче і...
Зачекайте
секунд...
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи