Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права або ж є проблеми з її достовірністю повідомте про це адміністратора
Соціально- психологічна адаптація 3 (МАУП)
Контрольна робота
№ K-28129
Практичне заняття №1.Роль і місце соціальної медіації та фасилітації у системі людських стосунків
Соціально-психологічні концепції процесу соціальної медіації та фасилітації, герменевтика дій, соціальні інтерації як наратив, соціальний контекст, контент-підхід, проблема тлумачень, мова сигналів, феноменологія опису. Маніпулятивна природа соціуму. Міжособистісні стосунки у контексті соціальних інтеракцій. Міжособистісна спільність. Технології соціальної взаємодії. Творчі завдання та проблемні ситуації:
Завдання 1.Виберіть правильні відповіді. Обґрунтуйте свою думку.
Питанням посередництва у соціальній взаємодії займалося чимало відомих вітчизняних та зарубіжних науковців: а) Рубін Дж., б) Прюїтт Д., в) Моор Ч., г) Фейр Ш., ґ) Пірен М.І., д) Сулімова Т.С., е) Соснін В.О., є) Здравомислов А.Г., ж) всі відповіді вірні; з) всі відповіді невірні.
Завдання 2.Дайте відповідь, які з цих тверджень є більш вірними:
Соціальне медіаторство(mediation) – форма втручання у конфлікт, при якій третя сторона допомагає конфліктуючим сторонам досягти добровільної згоди, домовленості.
Соціальне медіаторство– підхід до розв’язання конфліктів, в якому нейтральна третя сторона (посередник) забезпечує здійснення структурованого процесу, щоб допомогти конфліктуючим сторонам (учасникам у посередництві) дійти до взаємоприйнятного вирішення їхніх спірних питань.
Соціальне медіаторствов соціальній взаємодії – це явище, яке зумовлене діями соціальних суб'єктів, є причиною і наслідком цих дій, і є способом урегулювання соціального конфлікту.
Соціальне медіаторство– спеціально організована форма спілкування двох конфліктуючих сторін, що здійснюється за допомогою третьої, нейтральної сторони (посередника) з метою опосередкованого управління процесом розв'язання конфлікту згідно з правилами діалогічної взаємодії.
Соціальна взаємодія– система взаємозумовлених соціальних дій, за яких дії одного суб'єкта (індивіда, групи, спільноти) одночасно… Соціальний конфлікт(лат. conflictus – сутичка) – зіткнення двох або більше сил, спрямованих на забезпечення своїх інтересів в умовах ...
Незалежний посередник– визначена за спільним вибором сторін особа, яка сприяє встановленню взаємодії між сторонами, проведенню переговорів, бере участь у виробленні примирною комісією … Активне слухання– це комплекс дій, що демонструє увагу, розуміння, повагу того, хто слухає, і відповідно викликає у опонента … Резюмування– підводження підсумків того, що сказав співрозмовник, формулювання висновків з почутого, які повідомляються іншій стороні… Практичне заняття №2.Структура соціальної медіації та фасилітації
Поняття, функції, етапи і моделі соціальної медіації та фасилітації. Сутність посередництва та його роль в конфлікті та переговорному процесі. Медіація як консультативне посередництво, його сутність та специфіка. Примирення як форма посередництва. Арбітражна форма посередництва, її особливості та призначення. Технологія посередницької діяльності: методи, прийоми, етапи. Поняття про стиль ведення переговорів. Творчі завдання та проблемні ситуації:
Завдання1.Оберіть та обґрунтуйте правильну відповідь.
Посередник як особистість повинен мати такі якості:
е) зацікавленість в конструктивній взаємодії сторін конфлікту;
є) всі відповіді вірні;
ж) всі відповіді невірні.
Проаналізуйте, які з вищезазначених якостей допомагають посереднику:
оволодіти майстерністю управління конфліктними процесами, щоб вміти скорегувати свою поведінку в конфлікті; розумно використовувати на практиці психологічні методики профілактики і розв'язання конфліктів; вміти віднайти спосіб вирішення конфлікту; вміти перетворити опонентів у партнерів. Завдання2.Підготувати реферат (доповідь) на тему: «Морально-етичні якості особистості посередника як передумова формування його авторитету і неупередженості».
Практичне заняття №3.Сучасні технології соціальної медіації та фасилітації
Стратегії, використовувані посередником. Проблеми, які можуть виникнути при посередництві.
Умови ефективності посередництва.
Моменти сприятливі для посередництва.
Творчі завдання та проблемні ситуації:
Завдання 1.Дайте відповідь, які із зазначених ролей посередника більше відносяться до формального, а які до неформальногопосередництва:
медіатори(ті, хто допомагає головним дійовим особам досягти добровільної згоди, як наприклад Генеральний секретар ООН Перес де Куел'яр протягом декількох місяців, що передували війні у Персидській затоці); арбітри(ті, хто має повноваження давати зобов'язуючі рекомендації по налагодженню конфлікту); омбудсмени(ті, кому доручено розгляд конфліктів приватних осіб і організацій);
інформаційні посередники(ті, через кого здійснюється обмін посланнями між учасниками конфлікту); спеціальні посланці(ті, хто назначений для передачі конкретного послання від імені однієї із сторін конфлікту). Завдання2.У посередництві існують чотири базисні стратегії:
вирішенняпроблеми, яке ще називають інтеграцією (передбачає пошук взаємовигідного рішення, яке задовольнить обидві сторони); компенсація(передбачає обіцянку винагороди за здійснені сторонами поступки або досягнуті ними домовленості); тиск(передбачає примус сторін до поступок або згоди, що досягається покаранням або погрозою покарання); бездіяльність(свідоме прагнення до того, щоб сторони конфлікту самі його владнали). Наведіть приклад певної ситуації де буде ефективна (доречна) одна із зазначених стратегій. Поясніть свою думку.
Практичне заняття №4.Особливості психологічного консультування
Визначення і мета психологічного консультування.
Класифікація типів консультування.
Вимоги до особистості консультанта.
Підходи до технології консультативної взаємодії.
Основні етапи психологічного консультування.
Творчі завдання та проблемні ситуації:
Завдання 1. Виберіть правильні відповіді з запропонованих варіантів. Обґрунтуйте свою думку.
Першими фахівцями, що виділили психологічне консультування як окремий вид психологічної допомоги були…
а) З. Фройд та А. Адлер;
б) К. Роджерс та Р. Мей;
в) І. Павлов та М. Бєхтєрєв;
г) Е. Берн та Дж. Морено;
д) всі відповіді правильні;
е) всі відповіді неправильні.
Завдання 2.Дайте відповідь, які з цих тверджень є більш вірними:
Психологічне консультування– це вид психологічної допомоги, що передбачає активний вплив на особистість клієнта, який має на меті реконструкцію цієї особистості.
Психологічне консультування– це надання психологічної допомоги клієнтові шляхом повідомлення йому об'єктивної психологічної інформації.
При цьому психолог відповідає за достовірність та форми повідомлення інформації клієнтові, а він сам виробляє ставлення до інформації та приймає
рішення про її використання.
Психологічне консультування– це багатофункціональний метод цілеспрямованих змін психологічних феноменів людини, групи або організації з метою гармонізації професійного та особистісного буття людини. Психологічне консультування– це вид психологічної допомоги психічно нормальним людям для досягнення ними цілей особистого зростання. Психологічне консультування– це організований вплив на клієнта з метою зміни показників його активності відповідно до вікових норм психічного здоров'я. Основними об'єктами уваги психолога є вікова норма та індивідуальний темп оволодіння певним видом діяльності. Психологічне консультуванняє методом немедичної (клінічної) психотерапії, використовувати який мають право лише особи, що мають медичну освіту. Поясніть свою відповідь.
Завдання 3.Продовжіть (напишіть повністю) дефініції професійно важливих та особистих якостей психолога-консультанта (за Р. Кочюнасом):
автентичність – це… відкритість власному досвіду – це… розвиток самопізнання – це… толерантність до невизначеності – це… прийняття особистої відповідальності – це… глибина стосунків з клієнтами – це… постановка реалістичних цілей – це… професійна емпатія – це… Практичне заняття №5. Психологічне консультування у різних сферах життєдіяльності
Психологічне консультування в політиці. Психологічне консультування з проблем управління. Психологічне консультування з проблем бізнесу та підприємництва. Психологічне консультування у сфері освіти. Психологічне консультування з проблеми сім’ї та шлюбу. Творчі завдання та проблемні ситуації:
Завдання 1. Заповніть таблицю «Етапи і процедури консультативної практики».
Етапи консультації Процедури консультування Підготовчий етап
Етап налаштування на роботу
Діагностичний етап
Рекомендаційний етап
Контрольний етап
Етап пост-консультативної взаємодії
Завдання 2.Підготуйте реферат (доповідь) на тему: «Характеристика особистості клієнта».
Завдання 3.Визначте характерні особливостіконсультування у різних сферах життєдіяльності?
Обгрунтуйте свою відповідь.
Практичне заняття №6. Спеціальні проблеми соціально-психологічного консультування
Консультування несамостійних і маломотивованих клієнтів. Консультування тривожних та депресивних клієнтів. Консультування асоціальних та агресивних клієнтів. Консультування залежних та обсесивних клієнтів. Консультування клієнтів із суїцидальними намірами. Консультування клієнтів, котрі переживають втрату. Творчі завдання та проблемні ситуації:
Завдання 1. Оберіть та обґрунтуйте правильну відповідь.
Збір інформації (психологічного анамнезу) про клієнта відбувається:
а)безпосередньо на консультації;
б) перед консультацією;
в) після консультації;
г) всі відповіді вірні;
д) всі відповіді невірні.
Завдання 2.Підготуйтерекомендації щодо особливостей встановлення психоконсультативного контакту з клієнтами зі спеціальною проблематикою.
Завдання 3.Продовжить (напишіть повністю) дефініції:
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи ...
Щоб переглянути інформацію про автора натисніть на посилання нижче і...
Зачекайте
секунд...
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи