Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права або ж є проблеми з її достовірністю повідомте про це адміністратора
Соціальна психологія 2 (МАУП)
Контрольна робота
№ K-27859
Завдання до теми 1
Творчі завдання
1. У пошуках оптимального середовища життя людина подеколи звертається до ідеалів індивідуалізму та колективізму. В індивідуалізмі, напевно, вона втілює прагнення звільнитися від тягаря соціальних норм; ізольованість від довколишніх, самотність видаються їй ідеалом людського існування. Колективізм — протилежна тенденція: у групі людина знаходить захист від самотності, поєднуючи своє життя із життям певної організації, адже немає причин для страху перед самотністю там, де відповідальність за життя беруть на себе інші. І чим масштабніша, згуртованіша і результативніша за своїми досягненнями така організація, тим краще почувається в ній людина. Проте життя в організації не рівнозначне спілкуванню людини з людиною й особливо її діалогу з собою. Вона не звільняється від самої себе, і це знову штовхає її до індивідуалізму. Проблема "індивідуалізм — колективізм" не знаходить розв'язання.
Чому? Чи здатна людина вийти за межі цієї проблеми?
2. У присутності інших досліджуваний більше запам'ятовує, краще концентрує увагу, інтенсивніше мислить. Він також схильний некритично засвоювати ідеї, підтримувані більшістю, перейматися настроєм групи, перекладати відповідальність за свої вчинки на інших, приймати ризиковані рішення. Суворо дотримуючись позицій матеріалістичної психології, для пояснення цих фактів, слід визнати існування "групового мозку", що суперечить здоровому глузду.
Як бути в цьому випадку? Чи можна пояснювати такі явища з матеріалістичних позицій?
Завдання до теми 2
Творчі завдання
1. Е. Фромм, описуючи типи
характеру, виокремив характер рецептивної орієнтації. Однією з прикмет людей цієї орієнтації є те, що "їм важко сказати "ні", у них виникає конфлікт між обіцянками та виконанням. Вони почуваються розгубленими, коли працюють самостійно, нічого неспроможні зробити без сторонньої допомоги.
Спробуйте продовжити опис стосунків такої людини із знайомими та незнайомими людьми.
2. Е. Фромм виокремив серед характерних людських орієнтацій "експлуататорську". Одна з її особливостей полягає в тому, що символом цієї орієнтації, здається, може слугувати в'їдлива гримаса, яка часто буває відмінною ознакою таких людей. Їхнє ставлення до людей забарвлене ворожістю та маніпуляцією. Кожну людину вони розглядають як об'єкт експлуатації та оцінюють її корисність.
Опишіть детально поведінку такої людини як лідера формальної реальної малої групи.
3. Говорячи про людей ринкової орієнтації, Е. Фромм писав: "це факт, що для того, аби досягти успіху, недостатньо володіти вмінням та розумовим багажем для виконання поставленого завдання, але треба ще бути здатним вступити у змагання з багатьма іншими, що формує в людини певну установку по відношенню до самої себе".
Опишіть детально зміст цієї установки.
4. Як впливає на стосунки з іншими людьми реалізація людиною її головного життєвого кредо:
а) "Будь задоволений собою";
б) "Будь самим собою"?
5. За гіпотезою, психічний розвиток у дитячому віці відбувається шляхом закономірної зміни — спілкування та предметної діяльності. Це дві системи стосунків ("дитина — дорослий" і "дитина — продукт культури"), що їх дитина опановує через сукупність видів діяльності, серед яких один у певний період життя є провідним. У першому випадку такими видами послідовно виступають: безпосередньо емоційне спілкування, рольові ігри, інтимно-особистісне спілкування, у другому — предметно-маніпуляційна діяльність, навчальна діяльність, навчально-професійна діяльність. Психічний розвиток відповідно відбувається двома лініями, що перехрещуються: лінією опанування суспільних норм і лінією опанування операцій з речами. Перша веде до формування сфери потреб і мотивів дитини, друга — до пізнавальної сфери. У кожному разі те нове, що з'являється в онтогенезі, є психічним новоутворенням. Поява та функціонування провідної діяльності є психологічним критерієм виділення фази психічного розвитку; поглиблення суперечностей між видами діяльності, що належать до різних ліній розвитку, — періоду, криза між періодами породжує нову епоху дитинства.
Чому ця гіпотеза побудована на протиставленні спілкування та предметної діяльності? Чи справді в такий спосіб вони співвідносяться між собою протягом онтогенезу?
Завдання до теми 3
Творчі завдання
1. У романі Д. Дефо "Робінзон Крузо" описано пригоди людини, яка потрапила на безлюдний острів. Згодом їй вдається налагодити своє життя: вона спілкується з аборигеном П'ятницею, навчає та виховує його, разом із ним полює, вирощує хліб, шиє одяг, оберігає свою територію від ворога, встановлює зв'язки зі світом. Цей сюжет наводить на думку, що життя двох людей відтворює життя людини в суспільстві. Можливо, вивчати суспільство можна також, аналізуючи закономірності формування та функціонування міжособистісних стосунків. Так психологія стає ключем до розуміння суспільства.
Наскільки обґрунтований такий висновок? Чи пояснюють міжособистісні стосунки закони розвитку суспільства?
2. Психологи Г. Келлі і Док. Тібо створили концепцію міжособистісних стосунків, проілюструвавши її історією взаємин Марії та Сергія з повісті Л. М. Толстого "Сімейне щастя". Вона розпочинається з палкого кохання, яке переходить у місяці насолоди.
Та з часом Марія і Сергій віддаляються одне від одного; навіть народження сина не дає бажаних змін. Марія мало не втрачає Сергія, і лише це змушує її переосмислити свої стосунки з ним. Поступово повертається відчуття щастя. Автори пояснюють: "Результати для будь-кого з учасників процесу взаємодії можуть бути сформульовані в термінах винагород, які отримують учасники, і витрат, які вони несуть; при цьому їх значення залежить від поведінки обох партнерів... В історії Марії та Сергія винагороди на ранній стадії шлюбу ґрунтувалися на їх потребі та здатності давати любов і прихильність і отримувати їх... На початку шлюбу витрати були незначними" [28, 66]. Далі вони зросли так, що виникла необхідність мінімізувати їх. Проте розриву не сталося саме через можливі витрати (засудження оточення, почуття провини через порушені зобов'язання та шкоду, яка буде заподіяна Сергієві). Коли ж альтернативний зв'язок з іншою людиною стає неминучим, Марія рятується втечею до чоловіка і сина. Вона "зрозуміла чи згадала, як сильно її майбутнє щастя залежить від них".
Наскільки обґрунтованою є ця концепція? Який напрям психології вона характеризує?
3. Е. Т. А. Гофман у новел
і "Крихітка Цахес" описав пригоди "маленького виродка", який завдяки чарам феї набув неабиякої популярності і став міністром. Таємним впливом своїх рук фея нагородила Цахеса надзвичайним даром: у товаристві красивих, розсудливих і розумних людей його й самого визнають красивим, розсудливим і розумним, до того ж усе, що хто-небудь з них думає, говорить або ж робить у його присутності, приписується йому. Оточення начебто засліплене і з захватом нагороджує Цахеса "винятковими здібностями" за досягнення інших. І лише коли студент Балтазар довідався, що чари криються у трьох червоних волосинках на голові Цахеса, і знищив їх, усі раптом побачили нещасне, обділене природою створіння.
Яке психологічне явище у гротескній формі описано в цій новелі? Як його пояснити?
4. В оповіданні А. П. Чехова "Товстий і тонкий" йдеться про випадкову зустріч двох шкільних приятелів. Спочатку вони радо вітають один одного, із захопленням згадують свої витівки та прізвиська. Так було, доки не заговорили про життєві успіхи. Коли з'ясувалося, що "тонкий" лише колезький асесор, а "товстий" — "до таємного дослужився", поведінка першого різко змінилася. Він почав виявляти таку шанобливість, що таємного радника аж "занудило". Він відвернувся від "тонкого", подав йому на прощання руку, яку той потиснув, здійснюючи неприродні рухи та хихикаючи.
Як пояснити зміни у поведінці "тонкого"? Які її особливості висвітлено в оповіданні?
5. Уявіть, що до вас звертається допитливий учень: "Я читав, що процес сприймання людини людиною залежить від багатьох чинників. Наприклад, той, хто сприймає, часто приписує об'єктові свого сприймання неістотні, а то й непритаманні йому риси. Так, сприятливе враження від зовнішності людини приводить до позитивних оцінок її особистості, несприятливе — до негативних. Думаю, все це має пряме відношення і до сприймання вчителями учнів. Я переконаний, що вчителі не можуть правильно оцінити учнів і тому часто не розуміють їх. Чи правильно я думаю?”
Що відповісти цьому учню?
Завдання до теми 4
Творчі завдання
1. У повісті Б. А. Лавреньова "Сорок перший" розповідається, як під час громадянської війни дівчина-червоноармієць волею обставин опиняється на безлюдному острові разом із молодим білогвардійським офіцером. Спільна боротьба за життя зблизила їх, вони покохали одне одного. Вирішальним випробуванням стала поява човна з озброєними людьми. Побачивши, що це білі, дівчина стріляє у свого коханого (він і є сорок першим знищеним нею ворогом), а потім безутішно тужить над його тілом.
Чому почуття виявилися переможеними? Як цей приклад характеризує природу спілкування?
2. За допомогою ручок, які приводили у рух стержень, групи з шістьох досліджуваних мали спільними зусиллями, начебто на дотик, визначити літеру, яка була "написана" на експериментальному стенді. Про правильність напрямку руху стержня сигналізували спалахи лампочки. Досліджувані могли спілкуватися: будувати гіпотези та пропонувати тактику їх перевірки. Проте далеко не всі групи впорались із цим завданням.
Що їм заважало? Які особливості спілкування досліджувались таким чином?
3. Досліджуваним, за результатами тестування (щоб нівелювати вплив несприятливих міжособистісних стосунків) об'єднаним у діади, пропонували регулювати гучність сигналу, порівнюючи його з еталоном. Аналізувалися результати, отримані в процесі індивідуальної та спільної діяльності (в останньому випадку досліджувані мали змогу коригувати свої оцінки після спілкування з партнером). З'ясувалося, що в останньому випадку оцінки були досить близькими й точнішими за індивідуальні. Більше того, зсув оцінок кожного члена діади під впливом оцінок партнера був наявний навіть тоді, коли вони не мали наміру коригувати їх. Визначились такі типи поведінки досліджуваних:
а) один партнер розв'язує задачу швидше і точніше, другий наслідує його;
б) партнери працюють начебто узгоджено;
в) партнери прагнуть до співробітництва;
г) між партнерами виникає суперництво.
У випадку в) були наявні істотні відмінності між першими і другими (скоригованими) оцінками на користь останніх.
Стратегія оцінювання, вироблена досліджуваними спільно, зберігалась у них і протягом наступних індивідуальних експериментів.
Про що свідчать результати цього дослідження? Яке явище вони демонструють?
Завдання до теми 5
Творчі завдання
1. Неодноразові спроби описати "психологічний портрет" лідера, що полегшило б добір організаторів спільної діяльності, не мали успіху: отримані результати було важко узгодити між собою. Властивості темпераменту, характеру, здібностей у кожному випадку істотно відрізнялись.
Чому це відбувалося? Чи реальною була така мета?
2. За даними досліджень, чим згуртованіша група, тим відчутніші зміни відбуваються в поведінці її членів. Якщо один із них порушує групові норми, то карається тим більше, чим далі виходить за визначені цими нормами межі. Високий статус у такій групі посідає той, хто не лише дотримується норм, а й активно утверджує їх власною поведінкою.
Завдяки чому відбуваються такі зміни в поведінці? Що за цим криється?
3. Коли на Шетлендських островах приймають гостя з Англії, то, пригощаючи його національними стравами, ввічливо вислуховують компліменти, але при цьому спостерігають за емоціями та швидкістю, з якою гість працює виделкою чи ложкою. Таким чином визначають його враження від страв. Дружина фермера, щоб довідатись, як її знайомий А ставиться до її знайомого В, очікуватиме ситуації, коли А в присутності В розмовлятиме з С. Тоді вона аналізуватиме вираз обличчя А, коли він говоритиме про В з С. Не розмовляючи з В і не будучи об'єктом спостереження останнього, А на якийсь час послабить контроль за собою і виявить, що він насправді відчуває до В.
Свідченням якої особливості поведінки людини в групі є таке спостереження? Які функції воно виконує?
4. Під час опитування солдатів з'ясовувалось їхнє бажання брати участь у бойових діях. Першу групу становили новачки, які служили в підрозділах, що цілком складалися з новобранців. Другу групу становили також новачки, але з підрозділів, що вже брали участь у бойових діях. Членами третьої групи були фронтовики з досвідом ведення бойових дій. Виявилося, що в першій групі "готових вступити в зону безпосередніх бойових дій" було 46 %, у другій — 28, у третій — 15 %.
Чому так сталося? Про що свідчать ці дані?
Завдання до теми 6
Творчі завдання
1. Один учений виклав сутність своєї теорії у вигляді тез. У кожної людини були батьки (або ті, хто їх заміняв), і вона зберігає в собі набір станів "Я", які повторюють стани "Я" її батьків. Усі люди (зокрема й діти) здатні на об'єктивне перероблення інформації за умови, що активовані відповідні стани їхнього "Я". Будь-яка людина колись була молодшою, тому вона несе у собі враження минулих років, які за певних умов можуть активуватись. За теорією, ці стани визначають спілкування людини з іншими. Зрозуміти особливості такого спілкування та допомогти клієнту покликаний спеціальний аналіз.
Що це за аналіз? Як у цьому випадку надається психологічна допомога?
2. У попередніх експериментах із залученням значної кількості досліджуваних було виділено задачу, яку, працюючи індивідуально протягом 30 хв., не міг розв'язати жоден із них. Потім їх об'єднали в діади, тріади тощо і вони вже спільно розв'язували ту саму задачу. Виявилося, що близько 70 % учасників досліду знайшли розв'язок, не виходячи за межі того самого часу.
Про що свідчать результати цього експерименту? Як їх можна пояснити?
3. Старшокласникам пропонували перекладати тексти-діалоги з іноземної мови та заучувати свої ролі. При індивідуальному відтворенні вони виявили менш високу продуктивність, ніж при спілкуванні. Проте детальніший аналіз показав, що це стосувалося лише середніх за здібностями учнів, які в цьому випадку піднімалися до рівня сильніших. Успішність останніх порівняно з їх індивідуальними досягненнями навіть зменшувалася.
Про що свідчать результати цього експерименту? Як їх можна пояснити?
4. Четверо досліджуваних брали участь у грі, за умовами якої кожен учасник міг зробити у розв’язання завдання внесок, тотожний внеску інших. Після завершення гри один випадково обраний гравець нагороджувався як такий, що досягнув найкращих успіхів. Коли досліджуваних спитали, хто, на їхню думку, зробив найбільше для досягнення мети гри, переважна більшість називала саме того, хто отримав нагороду.
Як пояснити результати цього експерименту? На яку закономірність спілкування вони вказують?
5. Дві групи досліджуваних виконували завдання, метою якого була узгоджена регуляція напруги кількох електричних лампочок. Першу групу становили студенти, які мали достатній досвід спілкування та спільної діяльності, другу — студенти, що раніше не знали одне одного. Після завершення роботи досліджуваним пропонувалось оцінити внесок кожного, зокрема і свій, у спільний результат. Виявилося, що при успішному виконанні завдання оцінки в обох групах збігалися і загалом об'єктивно відображали внесок кожного. Проте при невдачі ступінь збігу та об'єктивності оцінок був вищий у першій групі і значно нижчий у другій.
Чому так сталося? Яке явище у сфері міжособистісних стосунків виявляє себе таким чином?
ТЕСТИ
60 відповідей. ОЦІНЮЄТЬСЯ: СЕРЕДНЯ ОЦІНКА.
АВТОР ГАРАНТУЄ ВИСОКУ ОЦІНКУ, ОДНАК, ЯКЩО ВИ ПЕРШУ СПРОБУ ЗАВАЛИЛИ САМОСТІЙНО, ТО СЕРЕДНЯ ОЦІНКА ЗМЕНШУЄТЬСЯ В ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД ТОГО, ЯК ВИ ПРОЙШЛИ ПЕРШУ СПРОБУ.
ТЕСТ 1
1
Найдіть рядочок, в якому виділені базові соціально-психологічні явища:
Виберіть одну відповідь:
a. навіювання, ідентифікація, референтометрія, емпатія, спілкування
b. взаємодія, соціальна перцепція, спілкування, взаємостосунки, взаєморозуміння
c. рефлексія, конформізм, спілкування, ідентифікація, зараження
d. паніка, взаємодія, соціалізація, соціометрія, спілкування
2
Об’єктомсоціальноїпсихологіїє:
Виберіть одну відповідь:
a. сукупність способів та прийомів дослідження конкретних соціально-психологічних явищ та процесів великих груп
b. психологічні категорії
c. принципи та методи
d. сукупність наукових поглядів та уявлень, які є результатом дослідження та осмислення сутності психологічних феноменів
3
Знайдіть рядочок, в якому представлені функціїсоціальноїпсихології:
Виберіть одну відповідь:
a. спостереження, аксіологічна, теоретико-пізнавальна, референтометрична
b. дедукція, спостереження, методологічна, прогностична, соціометрична
c. методологічна, теоретико-пізнавальна, світоглядна, регулятивна, прогностична, аксіологічна
d. пізнавальна, прогностична, експеримент, систематична, регулятивна
4
Масові настрої стають помітними тоді, коли відбувається неузгодженість таких факторів:
Виберіть одну відповідь:
a. екологічної свідомості
b. особливостями національно-історичних традицій
c. реальних умов життя
d. соціальних домагань, пов’язаних з масовими потребами та інтересами
5
До довготривалих факторів виникнення натовпу можна віднести:
Виберіть одну відповідь:
a. географічні фактори
b. рівень розвитку політичної культури
c. стиль керівництва
d. соціально-психологічний клімат
6
Соціально-психологічні явища та процеси ( суспільно-психологічні феномени), які являють собою результат взаємодії людей як представників різних соціальних спільностей є длясоціальноїпсихології:
Виберіть одну відповідь:
a. закономірностями
b. теоретичною основою
c. категоріями
d. предметом
7
Об’єктомсоціальноїпсихологіїє:
Виберіть одну відповідь:
a. принципи та методи
b. контретні соціальні спільності (групи) або окремі їх представники (люди)
c. сукупність способів та прийомів дослідження конкретних соціально-психологічних явищ та процесів
d. сукупність наукових поглядів та уявлень, які є результатом дослідження та осмислення сутності соціально-психологічних феноменів
8
Функціюсоціальноїпсихології, яка пов’язана з потребою визначення об’єкту та предмету, виявлення нею принципів та методів дослідження, формування концептуального та інструментальногоапарату науки, називають:
Виберіть одну відповідь:
a. методологічною
b. регулятивною
c. прогностичною
d. світоглядною
9
Індивід, який займає певне положення в суспільстві, виконує певну суспільно-корисну працю та відрізняється своїми, притаманними тільки йому індивідуальними та соціально-психологічними особливостями, називається:
Виберіть одну відповідь:
a. особистістю
b. індивідуальністю
c. суб’єктом соціальної психології
d. людиною
10
Концепція, яка стверджує, що людина, яка є від народження біологічною істотою, стає особистістю лише завдяки впливу соціальних умов життя, називається:
Виберіть одну відповідь:
a. теорією ролей
b. соціогенетичним підходом
c. когнітивіської орієнтації
d. теорією соціалізації
11
Міжособистісна взаємодія –це:
Виберіть одну відповідь:
a. обмін інформацією та основа розвитку взаємостосунків між ними
b. підтвердження взаємних рольових очікувань, повне взаєморозуміння
c. випадкові або навмисні, часткові або публічні, тривалі або короткочасні, вербальні або невербальні контакти та зв’язки двох осіб або більше, що викликають взаємні зміни їх поведінки, діяльності, стосунків
d. складний багатоплановий процес встановлення та розвитку контактів у зв’язку між людьми, який породжується потребами спільної діяльності, та входить у обмін інформацією та вироблення единої стратегії взаємодії
e. процес безпосереднього або опосередкованого впливу багатьох об’єктів один на іншого, який породжує їх взаємну обумовленість та своєрідний характер стосунків
12
Процес сприймання соціальних об’єктів, під яким мають на увазі людей та соціальні групи, називають усоціальнійпсихології:
Виберіть одну відповідь:
a. взаємодію
b. спілкування
c. соціальною перцепцією
d. взаєморозуміння
13
Вкажіть рядок, у якому представлені компоненти взаємостосунків людей:
Виберіть одну відповідь:
a. інтерактивний, когнітивний, вольовий
b. когнітивний, емоційний, поведінковий
c. інтелектуальний, особистісний, емоційний
d. перцептивний, комунікативний, інтерактивний
e. афективний, когнітивний, рефлексивний
14
Стратометрична концепція колектива створена:
Виберіть одну відповідь:
a. Г. Лебоном
b. А.Петровським
c. Я.Коломінським
d. Г. Тардом
15
Оcновним критерієм оцінювання міжособистісних стосунків у групі є:
Виберіть одну відповідь:
a. розподіл ролей членів групи
b. наявність центральної комунікативної сітки
c. вивчення індивідуальних думок у групі
d. стан задоволеності - незадоволеності групи та її членів
16
Компонент міжособистісних стосунків угрупі, який міститьміміку, жестикуляцію, пантоміміку, мовлення та дії, що виражають ставлення даної людини до інших людей, до групи в цілому, називається:
Виберіть одну відповідь:
a. емоційним
b. афективним
c. поведінковим
d. когнітивним
17
Знайдіть рядок, у якому вказаний синонім поняттю „міжособистісні стосунки”:
Виберіть одну відповідь:
a. взаємостосунки
b. спілкування
c. взаєморозуміння
d. взаємовплив
e. комунікація
18
Людина, яка є авторитетом для даного суб’єкта спілкування, називається усоціальнійпсихології:
Виберіть одну відповідь:
a. значущою людиною
b. респондентом
c. керівником
d. інгібітором
e. фацилітатором
19
Вид стійких, індивідуально-вибіркових міжособистісних стосунків, які характеризуються взаємною прив’язаністю їх учасників, підсиленням процесів афіліації, називають:
Виберіть одну відповідь:
a. повагою
b. дружбою
c. ціннісно-орієнтаційною єдністю
d. коханням
20
Статус особистості – це:
Виберіть одну відповідь:
a. здатність індивіда ефективно взаємодіяти з оточуючими його людьми у системі міжособистісних стосунків
b. положення суб’єкта у системі міжособистісних стосунків, які визначають , які визначають його права, обов’язки та привилегії
c. соціальна функція особистості, яка пов’язана з міжособистісними стосунками, що регулюються на емоційному рівні
d. здібність людини самостійно приймати рішення та неухильно реалізовувати їх у діяльності
ТЕСТ 2
1
Знайдіть рядочок, в якому представлені функціїсоціальноїпсихології:
Виберіть одну відповідь:
a. спостереження, аксіологічна, теоретико-пізнавальна, референтометрична
b. дедукція, спостереження, методологічна, прогностична, соціометрична
c. пізнавальна, прогностична, експеримент, систематична, регулятивна
d. методологічна, теоретико-пізнавальна, світоглядна, регулятивна, прогностична, аксіологічна
2
До основних механізмів соціально-психологічних явищ відносяться:
Виберіть одну відповідь:
a. навіювання, зараження, наслідування, переконання
b. експеримент, спостереження, соціометрія, інгібіція
c. навіювання, фасилітація, інгібіція, динаміка
d. взаєморозуміння, спілкування, локус контрою, перцепція
3
Метод психології, який використовується для діагностики взаємних симпатій та антипатій між членами групи та дозволяє виявити : соціально-психологічну структуру взаємостосунків в малих групах, формальних та неформальних „лідерів” та „зірок”, називають:
Виберіть одну відповідь:
a. соціометрією
b. експериментом
c. контент-аналізом
d. референтометрією
e. методом узагальнення незалежних характеристик
4
Метод опосередкованого вивчення соціально-психологічних явищ з предмету спільної діяльності людей та практичним результатам, у яких втілюється їх творчі сили та здібності, називається:
Виберіть одну відповідь:
a. соціометрією
b. експертним оцінюванням
c. аналізом результатів діяльності
d. референометрією
5
Соціально-психологічні закономірності – це:
Виберіть одну відповідь:
a. явища, які притаманні двом або декільком групам та взаємостосункам між ними
b. комплексний феномен, в якому виражено розуміння групою соціального оточення, свого місці в ньому, взаємостосунків з іншими групами та суспільством
c. змінення у соціально-психологічній реальності, які виникають, розвиваються, вгасають, перетворюються у щось інше
d. об’єктивно існуючі стійкі причино - наслідкові залежності виникнення та динаміки соціально-психологічних явищ
6
Визначте рядок, у якому йдеться про психологічні якості, найнеобхідніші для успішного здійснення організаторської функції у лідера:
Виберіть одну відповідь:
a. інтеграція
b. суспільна енергійність, емпатія, рефлексія, практично-психологічний розум, психологічний такт, організаторські та комунікативні схильності
c. чіткі висловлювання, швидке формування навичок, приємний голос, організаторські здібності
d. акомодація, екстраверсія, інтроверсія, сенситивність, конфліктність
7
Вкажіть рядок, в якому йдеться про особливості авторитарного стилю керівництва:
Виберіть одну відповідь:
a. розпорядження і заборони – з дискусіями
b. справи у групі самі собою
c. заборони без послаблень, погрози, похвала і покарання суб’єктивні
d. позиція лідера - всередині групи
8
Компонент спілкування, який полягає у обміні не тільки знаннями, ідеями, але і впливами, взаємним спонуканням, діями, називають:
Виберіть одну відповідь:
a. комунікативним
b. поведінковим
c. інтерактивним
d. перцептивним
9
Знайти рядок, в якому перераховані невербальні засоби спілкування:
Виберіть одну відповідь:
a. візуальні, акустичні, тактильно-кинестезичні, ольфакторні
b. інтелектуальні, вольові, емоційні, тактильні
c. прямі, зворотні, емоційні, візуальні, акустичні
d. опосередковані, ольфакторні, візуальні, конфліктні
10
Функція спілкування, яка реалізується людиною у спілкуванні із собою, називається:
Виберіть одну відповідь:
a. внутрішньоособистісною
b. емотивною
c. комунікативно-інформаційною
d. міжособистісною
11
Форма спілкування, при якій відбувається взаємодія між незнайомими чи не пов’язаними особистісними стосунками людьми, називається:
Виберіть одну відповідь:
a. неформальною
b. анонімною
c. функціонально-рольовою
d. особистісною
12
Нижня кількісна межавеликоїгрупи:
Виберіть одну відповідь:
a. 10 особа
b. 20 особи
c. 120 осіб
d. 40 осіб
13
Верхня кількісна межа малої групи:
Виберіть одну відповідь:
a. 90-120 осіб
b. безмежна
c. 50-70 осіб
d. 200-300 осіб
14
Реально існуюча або уявна група, погляди й норми якої слугують зразком для окремої особистості - це:
Виберіть одну відповідь:
a. референтна група
b. велика група
c. група членства
d. формальна група
15
У якій з наведених характеристик найбільшою мірою відбито психологічні якості лідера (керівника), необхідні для виконання контрольної функції:
Виберіть одну відповідь:
a. схильність до спілкування, цілеспрямованість, організованість
b. гострота зору, швидкість засвоєння навичок, зосередженість
c. гарний почерк , акуратність, точність, високий зріст, працелюбність
Функціюсоціальноїпсихології, яка дозволяє визначити реальні та надумані соціально-психологічні цінності у житті та діяльності людей, називають:
Виберіть одну відповідь:
a. світоглядною
b. методологічною
c. регулятивною
d. аксіологічною
17
Зв’язок, в ході якого здійснюється обмін інформацією між системами у живій та неживій природі, називають :
Виберіть одну відповідь:
a. взаємодією
b. міжосособистісними стосунками
c. спілкуванням
d. комунікацією
18
Визначте рядок, в якому представлені основні напрямки дослідження малих груп у соціальній психології:
Виберіть одну відповідь:
a. композиційний, функціональний, гуманістичний
b. акизитивний, когнітивний, інтроспективний
c. глоричний, біхевіористичний, соціобіологічний
d. референтний, соціологічний, шкала “групової динаміки”
e. соціометричний, інтеракціоністський; соціологічний
19
Сукупність різних взаємозалежностей членівгрупи, які є наслідком їх здібності відігравати певну роль та виконувати певні обов’язки, називають підструктурою:
Виберіть одну відповідь:
a. емоційних міжособистісних переваг
b. функціональних (рольових ) стосунків
c. композиційною
d. комунікативною
20
Сукупність об’єктивно притаманних людині характеристик, яка визначає сприймання її іншими членами групи, її положення у системі групових стосунків, називають:
Виберіть одну відповідь:
a. атракцією
b. роллю
c. статусом
d. авторитетом
ТЕСТ3
1
Групу людей,взаємостосунки яких характеризуються наявністю спільної мети, яка приймається всіма членами групи і має суспільно значущий характер, називають:
Виберіть одну відповідь:
a. номинальною групою
b. колективом
c. корпорацією
d. асоциацією
2
Типи соціальної влади:
Виберіть одну відповідь:
a. референтна (емоційні переваги)
b. легітимна (право приписувати поведінку іншому суб’єкту)
c. винагороджуюча, примушуюча
d. експертна ( базується на перевагах у спеціальних знаннях, компетентності в діяльності)
3
Під поняттям «психологічне зараження» в психології розуміють:
Виберіть одну відповідь:
a. процес психічного впливу на велику групу людей при послабленому контролі, некритичному оцінюванні змісту повідомлень, які сприймаються
b. форма стандартизованої масової поведінки людей, що виникає стихійно під впливом настроїв, смаків, захоплень, які домінують в суспільстві
c. неусвідомлювана, мимовільна схильність індивіда до певних психічних станів
d. відтворення людиною певних зовнішніх рис і зразків поведінки, манер, дій, вчинків
4
Характеристика яких галузей психології визначається так: виконує функції психологічного забезпечення політичних процесів, агітації та реклами, управління процесами, що відбуваються у великих соціальних група:
Виберіть одну відповідь:
a. політична психологія
b. психологія сім’ї та соціально-психологічного захисту населення
c. практична психологія економіки та бізнесу
d. практична психологія в системі освіти
5
У якій з наведених характеристик найбільшою мірою відбито психологічні якості лідера (керівника), необхідні для виконання контрольної функції:
b. гарний почерк , акуратність, точність, високий зріст, працелюбність
c. гострота зору, швидкість засвоєння навичок, зосередженість
d. схильність до спілкування, цілеспрямованість, організованість
6
Функціюсоціальноїпсихології, яка дозволяє визначити реальні та надумані соціально-психологічні цінності у житті та діяльності людей, називають:
Виберіть одну відповідь:
a. аксіологічною
b. методологічною
c. регулятивною
d. світоглядною
7
Зв’язок, в ході якого здійснюється обмін інформацією між системами у живій та неживій природі, називають :
Виберіть одну відповідь:
a. взаємодією
b. спілкуванням
c. комунікацією
d. міжосособистісними стосунками
8
Визначте рядок, в якому представлені основні напрямки дослідження малих груп у соціальній психології:
Виберіть одну відповідь:
a. акизитивний, когнітивний, інтроспективний
b. референтний, соціологічний, шкала “групової динаміки”
c. глоричний, біхевіористичний, соціобіологічний
d. соціометричний, інтеракціоністський; соціологічний
e. композиційний, функціональний, гуманістичний
9
Сукупність різних взаємозалежностей членів групи, які є наслідком їх здібності відігравати певну роль та виконувати певні обов’язки, називають підструктурою:
Виберіть одну відповідь:
a. комунікативною
b. емоційних міжособистісних переваг
c. функціональних (рольових ) стосунків
d. композиційною
10
Сукупність об’єктивно притаманних людині характеристик, яка визначає сприймання її іншими членами групи, її положення у системі групових стосунків, називають:
Виберіть одну відповідь:
a. авторитетом
b. атракцією
c. роллю
d. статусом
11
Найдіть рядочок, в якому виділені базові соціально-психологічні явища:
Виберіть одну відповідь:
a. паніка, взаємодія, соціалізація, соціометрія, спілкування
b. взаємодія, соціальна перцепція, спілкування, взаємостосунки, взаєморозуміння
c. рефлексія, конформізм, спілкування, ідентифікація, зараження
d. навіювання, ідентифікація, референтометрія, емпатія, спілкування
12
Об’єктомсоціальноїпсихологіїє:
Виберіть одну відповідь:
a. сукупність способів та прийомів дослідження конкретних соціально-психологічних явищ та процесів великих груп
b. психологічні категорії
c. принципи та методи
d. сукупність наукових поглядів та уявлень, які є результатом дослідження та осмислення сутності психологічних феноменів
13
Знайдіть рядочок, в якому представлені функціїсоціальноїпсихології:
Виберіть одну відповідь:
a. дедукція, спостереження, методологічна, прогностична, соціометрична
b. пізнавальна, прогностична, експеримент, систематична, регулятивна
c. методологічна, теоретико-пізнавальна, світоглядна, регулятивна, прогностична, аксіологічна
d. спостереження, аксіологічна, теоретико-пізнавальна, референтометрична
14
Масові настрої стають помітними тоді, коли відбувається неузгодженість таких факторів:
Виберіть одну відповідь:
a. особливостями національно-історичних традицій
b. соціальних домагань, пов’язаних з масовими потребами та інтересами
c. екологічної свідомості
d. реальних умов життя
15
До довготривалих факторів виникнення натовпу можна віднести:
Виберіть одну відповідь:
a. рівень розвитку політичної культури
b. соціально-психологічний клімат
c. стиль керівництва
d. географічні фактори
16
Соціально-психологічні явища та процеси (суспільно-психологічні феномени), які являють собою результат взаємодії людей як представників різних соціальних спільностей є длясоціальноїпсихології:
Виберіть одну відповідь:
a. теоретичною основою
b. категоріями
c. предметом
d. закономірностями
17
Об’єктомсоціальноїпсихологіїє:
Виберіть одну відповідь:
a. сукупність наукових поглядів та уявлень, які є результатом дослідження та осмислення сутності соціально-психологічних феноменів
b. сукупність способів та прийомів дослідження конкретних соціально-психологічних явищ та процесів
c. контретні соціальні спільності ( групи) або окремі їх представники (люди)
d. принципи та методи
18
Функціюсоціальноїпсихології, яка пов’язана з потребою визначення об’єкту та предмету, виявлення нею принципів та методів дослідження, формування концептуального та інструментальногоапарату науки, називають:
Виберіть одну відповідь:
a. світоглядною
b. прогностичною
c. методологічною
d. регулятивною
19
Індивід, який займає певне положення в суспільстві, виконує певну суспільно-корисну працю та відрізняється своїми, притаманними тільки йому індивідуальними та соціально-психологічними особливостями, називається:
Виберіть одну відповідь:
a. особистістю
b. людиною
c. індивідуальністю
d. суб’єктом соціальної психології
20
Концепція, яка стверджує, що людина, яка є від народження біологічною істотою, стає особистістю лише завдяки впливу соціальних умов життя, називається:
Виберіть одну відповідь:
a. теорією соціалізації
b. когнітивіської орієнтації
c. соціогенетичним підходом
d. теорією ролей
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи ...
Щоб переглянути інформацію про автора натисніть на посилання нижче і...
Зачекайте
секунд...
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи