Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права або ж є проблеми з її достовірністю повідомте про це адміністратора
Методологія наукових досліджень та академічна доброчесність (МАУП)
Контрольна робота
№ K-28006
Контрольні питання Підсумковий контроль з дисципліни «Методологія наукових досліджень» передбачає, окрім виконання наведених вище тестових завдань, вибір трьох контрольних питань з даного списку – та складання на них письмової відповіді обсягом 1–2 сторінки на кожне питання
1. Знання наукове та знання буденне. 2. Основні принципи наукового пізнання. 3. Співвідношення науки з ненауковими (пара-наука, псевдонаука) формами пізнання світу. 4. Об’єктивність як принцип наукового пізнання. 5. Ідеали наукового дослідження. 6. Кумулятивність як особливість наукового пізнання. 7. Роль філософії у науковому пізнанні. 8. Класифікація наук: історія та сучасність. 9. Формування елементів перед-науки в античній культурі. 10. Особливості розвитку наукового пізнання за доби Середньовіччя. 11. Становлення експериментального природознавства в Новий час. 12. Розробка емпіричного методу пізнання Ф. Беконом. 13. Раціоналістичний метод Р. Декарта. 14. Особливості механістичної картини світу за доби І. Ньютона. 15. Становлення еволюційного природознавства в ХІХ ст. 16. Позитивізм і прагматизм та їх значення для методології науки. 17. Неопозитивізм та проблема верифікації. 18. Концепція фальсифікаціонізму К. Поппера. 19. Концепція «науково-дослідних програм» І. Лакатоса. 20. Поняття наукової парадигми та наукової революції у Т. Куна. 21. Гносеологія та її основні проблеми. 22. Кумулятивність науки та проблема меж пізнання. 23. Пізнання чуттєве та раціональне. 24. Роль інтуїції у пізнанні. 25. Істина як мета та ідеал наукового пізнання. 26. Основні концепції істини. 27. Кореспондентська концепція істини: історія та сучасність. 28. Структура засад наукового пізнання. 29. Феномен наукової картини світу. 30. Основні етапи розвитку науки. Класична, некласична та постнекласична наука. 31. Особливості класичної науки. Експериментальне природознавство. Механіцизм. 32. Розвиток дисциплінарного знання у межах класичної науки (ХІХ ст.). Еволюційний підхід. 33. Некласична наука і проблема методу пізнання. Релятивізм. 34. Постнекласична наука за доби сьогодення. 35. Поняття методу, методики та методології. 36. Методологія наукового дослідження. 37. Типологія методів наукового дослідження. 38. Емпіричні методи наукового пізнання. 39. Спостереження у науковому дослідженні. 40. Роль експерименту в науці. 41. Теоретичні методи наукового дослідження. 42. Аналіз і синтез у науковому пізнанні. 43. Індукція та дедукція. 44. Моделювання та аналогія як методи наукового дослідження. 45. Діалектика як вчення про розвиток та метод дослідження. 46. Сходження від абстрактного до конкретного в науковому пізнанні. 47. Синергетика як сучасна міждисциплінарна дослідницька програма. 48. Герменевтика як метод пізнання в соціально-гуманітарних науках. 49. Структура наукового дослідження. 50. Наукова проблема як вихідний етап дослідження. 51. Наукова гіпотеза та її роль у пізнанні. 52. Поняття наукової теорії, вимоги до нових теорій. 53. Поняття факту науки. 54. Поняття наукової комунікації та її різновиди. 55. Феномен наукової школи та її роль у відтворенні наукової діяльності. 56. Етос науки: основні цінності наукової діяльності. 57. Основні види наукових публікацій. 58. Технологія наукового дослідження та вибір теми дослідження. 59. Наукові ступені та вчені звання в Україні. 60. Дисертація як кваліфікаційна наукова праця. 61.
3) Домашнее задание: Прочитати статтю Гегеля (у додатку) з коментарем перекладача.
Законспектувати та відповісти на питання:
1. Що таке абстрактне мислення?
2. Яке мислення є протилежним щодо абстрактного?
3. Яку роль грають абстрактне та конкретне мислення в науковому дослідженні?
МЕТОДОЛОГІЯ НАКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ТЕСТИ ОЦІНКА 10 З 10. Питання 1 Окрім знання наукового, існує також: a. міфологічне та релігійне знання b. буденне знання c. все перелічене d. філософське знання Питання 2 Результатом діяльності науки є: a. факти b. спостереження c. закони d. теорія Питання 3 Одна з перших спроб класифікації наук належить давньогрецькому філософу: a. Арістотелю b. Фалесу c. Геракліту d. Платону Питання 4 Некласична наука характеризується: a. залежністю результатів пізнання об’єкта від методів дослідження b. пануванням квантової термодинаміки у науковій картині світу c. незалежністю результатів пізнання об’єкта від методів дослідження d. механістичним редукціонізмом у розумінні природних процесів Питання 5 Методика наукового дослідження – це: a. сукупність правил, прийомів і норм дослідження, що ведуть до заздалегідь визначеного результату b. вчення про методи наукового дослідження c. спосіб постановки наукової проблеми та висування наукової гіпотези d. сукупність правил, прийомів і норм, що дозволяють отримати нове знання Питання 6 Логічний позитивізм головним для філософії вважав: a. аналіз мови наукового дослідження b. аналіз етичних проблем науки c. аналіз філософських проблем буття d. аналіз смислу життя людини Питання 7 Метод, в основі якого лежить встановлення подібностей та відмінностей між досліджуваними об’єктами, зіставлення їх рис і ознак – це: a. аналіз b. вимірювання c. порівняння d. синтез Питання 8 Дисертація має бути виконана: a. у вигляді колективної монографії b. особисто чи колективно, у вигляді монографії або рукопису c. колективно, у вигляді спеціально підготованого рукопису d. особисто, у вигляді спеціально підготовленого рукопису чи монографії Питання 9 Наукове дослідження починається з: a. висунення наукової ідеї b. побудови гіпотези c. написання вступу до наукової роботи d. постановки проблеми Питання 10 Що з переліченого не є принципом наукового пізнання: a. принцип причинності b. принцип об’єктивності c. принцип виключеного третього d. наявність методу Питання 11 Постнекласична наука характеризується: a. дистанціюванням науки від етичних і ціннісних проблем b. формуванням дисциплінарної структури науки c. внесенням ціннісних факторів до складу пояснюючих положень науки d. зародженням експериментального природознавства Питання 12 Філософські методи дослідження – це: a. процедури обробки емпіричного матеріалу b. вищий рівень методології науки, який визначає загальну стратегію принципів пізнання c. система спеціальних методів для вирішення дослідницьких задач в окремих науках d. сукупність правил і прийомів дослідження Питання 13 Який метод полягає в представленні властивостей об’єктів у вигляді числової величини? a. спостереження b. аналіз c. дедукція d. вимірювання Питання 14 Що таке наукова комунікація? a. процес навчання у науковій школі b. спілкування за допомогою новітніх інформаційних технологій c. обмін науковою інформацією між ученими d. будь-яке спілкування між людьми, розглянуте з наукової точки зору Питання 15 Чим із переліченого не є наука: a. теоретична систематизація знання b. виробництво знання c. акумуляція всієї інформації про світ d. система об’єктивного знання Питання 16 Р. Декарт розробив дедуктивний метод пізнання, спираючись на методи: a. фізики b. астрономії c. математики d. астрології Питання 17 Загальнонаукові методи використовуються: a. у філософії та методології науки b. в усіх або в переважній більшості наук c. лише в гуманітарних науках d. у міждисциплінарних дослідженнях Питання 18 Необхідне, суттєве, стале співвідношення, внутрішній зв’язок явищ, що зумовлює їх закономірний розвиток, – це: a. закон b. детермінізм c. мета розвитку d. сутність Питання 19 Наукова дисципліна, що займається статистичним аналізом і вимірюванням значимості наукової інформації та наукових публікацій: a. методологія науки b. наукометрія c. бібліографія d. гносеологія Питання 20 Згідно Закону України «Про вищу освіту», атестати доцента і професора видаються: a. Міністром освіти і науки України b. вченою радою вищого навчального закладу c. центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки d. керівництвом відповідної кафедри Питання 21 Метод дослідження об’єктів шляхом відображення їхньої структури у знаковій формі (наприклад, математичних формулах) – це: a. аналіз b. моделювання c. вимірювання d. формалізація Питання 22 Науковим результатом є нове знання, отримане у процесі: a. фундаментальних і прикладних наукових досліджень b. прикладних наукових досліджень c. фундаментальних наукових досліджень d. наукових досліджень у галузі експериментального при Питання 23 За Законом України «Про Вищу освіту» 2014 р., в нашій країні присуджуються такі наукові ступені, як: a. доктор філософії та доктор наук b. ліцензіат та габілітований доктор c. доктор права та доктор богослов’я d. бакалавр і магістр Питання 24 Ідеалом наукового дослідження є: a. практична ефективність b. об’єктивність і новизна c. простота та зручність теорії d. максимальна кількість фактів, охоплених теорією Питання 25 Що з переліченого не є аспектом розгляду в філософії та методології науки: a. наука як соціальний інститут b. наука як система знання c. наука як різновид техніки d. наука як форма культури Питання 26 На якому етапі розвитку наукової раціональності взірцем науковості була механіка? a. за доби некласичної науки b. за доби постнекласичної науки c. за доби класичної науки d. за доби дисциплінарної науки Питання 27 Спеціально-наукові методи дослідження – це ті, що використовуються: a. для вирішення завдань спеціального призначення b. лише в окремих наукових дисциплінах c. в усіх науках, але лише у спеціальних випадках d. лише у природничих науках Питання 28 Чи мали місце в історії науки випадки неспроможності теорій пояснити певні явища, або випадки, коли такі пояснення були спірними й суперечливими? a. так, без цього наука не могла б розвиватися далі b. ні, теорії базуються на фактах і не можуть вступати у суперечність з ними c. ні, бо якщо теорія не в змозі пояснити факти, вчені від неї відмовляються d. ні, за умов неспроможності пояснення явищ теорія перестає бути науковою Питання 29 Що таке науковий факт? a. подія дійсності, яка насправді відбулася чи відбувається в реальності b. утворення свідомості, що має спростовувати наукові теорії c. протокольне речення, призначене для верифікації наукових теорій d. «одиниця» наукового знання: подія дійсності, витлумачена та виражена мовою науки Питання 30 Що, згідно з К. Поппером, є основним критерієм науковості? a. конкуренція b. верифікація c. фальсифікація d. підтвердження досвідом
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи ...
Щоб переглянути інформацію про автора натисніть на посилання нижче і...
Зачекайте
секунд...
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи