Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права або ж є проблеми з її достовірністю повідомте про це адміністратора
Методологія наукових досліджень та академічна доброчесність 2 (МАУП)
Контрольна робота
№ K-28065
Тема 1. Сутність науки. Основні принципи наукового пізнання 1. Наука як форма пізнання світу людиною 2. Предмет, завдання і функції методології науки 3. Знання наукове та знання буденне. 4. Наука та інші форми людської культурної творчості. 5. Наука, паранаука, псевдонаука 6. Основні принципи наукового пізнання. 7. Ідеали наукового дослідження.
Тема 2. Генезис гносеологічної та методологічної проблематики в історії філософії 1. Антична філософія та наука у контексті генезису методів пізнання. 2. Суперечки про природу універсалій у філософії Середньовіччя. Номіналізм та реалізм. 3. Миколай Кузанський та передумови розвитку класичної науки. 4. Особистість та філософські погляди Дж. Бруно. 5. Природознавчі досягнення М. Коперника та Г. Галілея. 6. Проблема методу пізнання в західноєвропейській філософії Нового часу. Ф. Бекон. 7. Становлення та розвиток емпіризму і раціоналізму. Т. Гоббс, Р. Декарт, Дж. Локк, Дж. Берклі, Д. Юм.
Тема 3. Філософсько-методологічні проблеми науки у ХІХ–ХХ ст. 1. Методологічні проблеми науки у філософії доби Просвітництва. 2. Діяльнісно-творча основа буття та проблеми діалектики у класичній німецькій філософії (І. Кант, Й.-Г. Фіхте, Ф. В. Й. Шеллінг, Г. В. Ф. Гегель). 3. Сутність позитивізму. Еволюція позитивізму. 4. Логічний позитивізм та проблема критерію науковості. Принцип верифікації. 5. Проблеми теорії та методів пізнання в історії української філософської думки (Г. Сковорода, П. Юркевич, М. Драгоманов, І. Франко, В. І. Вернадський).
Тема 4. Філософія науки як напрям філософії та методологія наукового пізнання 1. К. Поппер та концепція фальсифікаціонізму. 2. Концепції наукового знання у постпозитивізмі. Т. Кун, І. Лакатос, П. Фейєрабенд. 3. Сцієнтизм і антисцієнтизм у філософській думці ХХ ст. 4. Роль філософії у науковому пізнанні. 5. Сутність діалектики, її зміст та різновиди. 6. Проблеми діалектики у сучасних філософських доктринах. Неомарксизм. 7. Синергетика як філософський метод постнекласичної науки.
Тема 5. Основна проблематика гносеології. Проблема істини у пізнанні 1. Пізнання у контексті людського існування. Суб’єкт і об’єкт пізнання. 2. Форми пізнавальної діяльності. Співвідношення чуттєвого і логічного пізнання. 3. Інтуїція та її роль у науковому пізнанні. Співвідношення раціоналізму та ірраціоналізму. Співвідношення пізнання і оцінки. 4. Істина, її концепції (Арістотель, В. Джеймс, Б. Рассел). Істина як процес. 5. Проблема об’єктивної істини та її критеріїв у ціннісно-орієнтованому пізнанні. Співвідношення істини і методу пізнання.
Тема 6. Методологічні засади та динаміка розвитку науки. Феномен наукових революцій 1. Ідеали та норми наукового дослідження. 2. Наукова картина світу та філософські засади науки. 3. Типи наукової раціональності та чотири наукових революції (В. С. Стьопін). 4. Класична, некласична та постнекласична наука в їх методологічних особливостях. 5. Дисциплінарний характер науки. Класифікація наук: історія та сучасність. 6. Релятивізм у науці ХХ ст. 7. Основні проблеми та суперечності постнекласичної методології наукового пізнання.
Тема 7. Методи наукового дослідження 1. Типологія методів наукового пізнання: спеціальні, загальнонаукові та філософські. 2. Класифікація та характеристика загальнонаукових методів наукового дослідження. 3. Емпіричні методи: спостереження, опис, вимірювання, порівняння, експеримент. 4. Теоретичні методи: аналіз і синтез, індукція і дедукція, абстрагування, моделювання та ін. 5. Філософські та загально логічні методи дослідження (аксіоматичний, гіпотетико-дедуктивний, метод сходження від абстрактного до конкретного). 6. Діалектика та синергетика. 7. Специфіка гуманітарних методів наукового пізнання.
Тема 8. Структура наукового дослідження 1. Наукове дослідження: пізнання як процес. Рух від незнання до знання. 2. Наукова проблема, її постановка та формулювання. 3. Гіпотеза як наукове знання у формі припущення. Наукова ідея. 4. Експеримент у науковому дослідженні. 5. Поняття наукової теорії, вимоги до наукових теорій. 6. Наукові факти та їх роль у науковому дослідженні.
Тема 9. Наука у соціокультурному контексті 1. Наука як соціокультурний феномен та соціальний інститут. 2. Розвиток форм інституційної діяльності науки в історичному контексті. 3.Наукова комунікація та її роль у наукових дослідженнях. Види наукових публікацій. 4. Феномен наукових шкіл. 5. Наукові ступені та вчені звання.
Тема 10. Академічна доброчесність і особливості її дотримання 1. Наука та цінності: від протистояння до визнання взаємозалежності. 2. Етос науки та його основні принципи. 3. Феномен академічної доброчесності та форми його порушення. 4. Академічний плагіат і його різновиди. 5. Академічна відповідальність та її дотримання. 6. Написання наукової публікації за принципами академічної доброчесності.
Тема 11. Організація наукових досліджень та методика оформлення їх результатів 1. Роль інформації в наукових дослідженнях. Зв’язок дослідницької та інформаційної діяльності. 2. Порядок написання та захисту дисертаційної роботи. 3. Створення інформаційної бази наукового пошуку. Бібліографія. 4. Основні вимоги до оформлення результатів дисертацій. Мова та стиль наукової роботи.
Методологія наукових досліджень - тести (МАУП)
ОЦІНКА 10 З 10. Питання 1 Окрім знання наукового, існує також: a. міфологічне та релігійне знання b. буденне знання c. все перелічене d. філософське знання Питання 2 Результатом діяльності науки є: a. факти b. спостереження c. закони d. теорія Питання 3 Одна з перших спроб класифікації наук належить давньогрецькому філософу: a. Арістотелю b. Фалесу c. Геракліту d. Платону Питання 4 Некласична наука характеризується: a. залежністю результатів пізнання об’єкта від методів дослідження b. пануванням квантової термодинаміки у науковій картині світу c. незалежністю результатів пізнання об’єкта від методів дослідження d. механістичним редукціонізмом у розумінні природних процесів Питання 5 Методика наукового дослідження – це: a. сукупність правил, прийомів і норм дослідження, що ведуть до заздалегідь визначеного результату b. вчення про методи наукового дослідження c. спосіб постановки наукової проблеми та висування наукової гіпотези d. сукупність правил, прийомів і норм, що дозволяють отримати нове знання Питання 6 Логічний позитивізм головним для філософії вважав: a. аналіз мови наукового дослідження b. аналіз етичних проблем науки c. аналіз філософських проблем буття d. аналіз смислу життя людини Питання 7 Метод, в основі якого лежить встановлення подібностей та відмінностей між досліджуваними об’єктами, зіставлення їх рис і ознак – це: a. аналіз b. вимірювання c. порівняння d. синтез Питання 8 Дисертація має бути виконана: a. у вигляді колективної монографії b. особисто чи колективно, у вигляді монографії або рукопису c. колективно, у вигляді спеціально підготованого рукопису d. особисто, у вигляді спеціально підготовленого рукопису чи монографії Питання 9 Наукове дослідження починається з: a. висунення наукової ідеї b. побудови гіпотези c. написання вступу до наукової роботи d. постановки проблеми Питання 10 Що з переліченого не є принципом наукового пізнання: a. принцип причинності b. принцип об’єктивності c. принцип виключеного третього d. наявність методу Питання 11 Постнекласична наука характеризується: a. дистанціюванням науки від етичних і ціннісних проблем b. формуванням дисциплінарної структури науки c. внесенням ціннісних факторів до складу пояснюючих положень науки d. зародженням експериментального природознавства Питання 12 Філософські методи дослідження – це: a. процедури обробки емпіричного матеріалу b. вищий рівень методології науки, який визначає загальну стратегію принципів пізнання c. система спеціальних методів для вирішення дослідницьких задач в окремих науках d. сукупність правил і прийомів дослідження Питання 13 Який метод полягає в представленні властивостей об’єктів у вигляді числової величини? a. спостереження b. аналіз c. дедукція d. вимірювання Питання 14 Що таке наукова комунікація? a. процес навчання у науковій школі b. спілкування за допомогою новітніх інформаційних технологій c. обмін науковою інформацією між ученими d. будь-яке спілкування між людьми, розглянуте з наукової точки зору Питання 15 Чим із переліченого не є наука: a. теоретична систематизація знання b. виробництво знання c. акумуляція всієї інформації про світ d. система об’єктивного знання Питання 16 Р. Декарт розробив дедуктивний метод пізнання, спираючись на методи: a. фізики b. астрономії c. математики d. астрології Питання 17 Загальнонаукові методи використовуються: a. у філософії та методології науки b. в усіх або в переважній більшості наук c. лише в гуманітарних науках d. у міждисциплінарних дослідженнях Питання 18 Необхідне, суттєве, стале співвідношення, внутрішній зв’язок явищ, що зумовлює їх закономірний розвиток, – це: a. закон b. детермінізм c. мета розвитку d. сутність Питання 19 Наукова дисципліна, що займається статистичним аналізом і вимірюванням значимості наукової інформації та наукових публікацій: a. методологія науки b. наукометрія c. бібліографія d. гносеологія Питання 20 Згідно Закону України «Про вищу освіту», атестати доцента і професора видаються: a. Міністром освіти і науки України b. вченою радою вищого навчального закладу c. центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки d. керівництвом відповідної кафедри Питання 21 Метод дослідження об’єктів шляхом відображення їхньої структури у знаковій формі (наприклад, математичних формулах) – це: a. аналіз b. моделювання c. вимірювання d. формалізація Питання 22 Науковим результатом є нове знання, отримане у процесі: a. фундаментальних і прикладних наукових досліджень b. прикладних наукових досліджень c. фундаментальних наукових досліджень d. наукових досліджень у галузі експериментального при Питання 23 За Законом України «Про Вищу освіту» 2014 р., в нашій країні присуджуються такі наукові ступені, як: a. доктор філософії та доктор наук b. ліцензіат та габілітований доктор c. доктор права та доктор богослов’я d. бакалавр і магістр Питання 24 Ідеалом наукового дослідження є: a. практична ефективність b. об’єктивність і новизна c. простота та зручність теорії d. максимальна кількість фактів, охоплених теорією Питання 25 Що з переліченого не є аспектом розгляду в філософії та методології науки: a. наука як соціальний інститут b. наука як система знання c. наука як різновид техніки d. наука як форма культури Питання 26 На якому етапі розвитку наукової раціональності взірцем науковості була механіка? a. за доби некласичної науки b. за доби постнекласичної науки c. за доби класичної науки d. за доби дисциплінарної науки Питання 27 Спеціально-наукові методи дослідження – це ті, що використовуються: a. для вирішення завдань спеціального призначення b. лише в окремих наукових дисциплінах c. в усіх науках, але лише у спеціальних випадках d. лише у природничих науках Питання 28 Чи мали місце в історії науки випадки неспроможності теорій пояснити певні явища, або випадки, коли такі пояснення були спірними й суперечливими? a. так, без цього наука не могла б розвиватися далі b. ні, теорії базуються на фактах і не можуть вступати у суперечність з ними c. ні, бо якщо теорія не в змозі пояснити факти, вчені від неї відмовляються d. ні, за умов неспроможності пояснення явищ теорія перестає бути науковою Питання 29 Що таке науковий факт? a. подія дійсності, яка насправді відбулася чи відбувається в реальності b. утворення свідомості, що має спростовувати наукові теорії c. протокольне речення, призначене для верифікації наукових теорій d. «одиниця» наукового знання: подія дійсності, витлумачена та виражена мовою науки Питання 30 Що, згідно з К. Поппером, є основним критерієм науковості? a. конкуренція b. верифікація c. фальсифікація d. підтвердження досвідом
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи ...
Щоб переглянути інформацію про автора натисніть на посилання нижче і...
Зачекайте
секунд...
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи