Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права або ж є проблеми з її достовірністю повідомте про це адміністратора
Балада у творчості Тараса Шевченка як зразок індивідуальності вислову
Магістерська
№ K-24920
міст
Вступ Розділ 1. Балада раннього періоду: сприйняття фольклорної традиції та рівень художнього новаторства § 1. Тип романтичного пейзажу в баладі «Причинна» § 2. Матріархічність українського міфу як чинник поетизації жіночої душі § 3. Засоби поетичного синтаксису у ліричних відступах § 4 Русалії як джерело фантастики § 5. Художня трансформація звичаєво-побутового обряду § 6. Фольклорні мотиви у баладі. Тип фольклоризму § 7. Композиційний поліфонізм балади § 8. Трансформація фантастично-фольклорних сюжетів у баладі «Тополя». Символіка самотності § 9. Романтизація фольклорного сюжету балади «Утоплена» Розділ 2. Баладна творчість періоду «трьох літ» як вияв романтичного типу світосприйняття § 1. Реальне і фантастичне у баладі «Русалка» § 2. Новизна образу-символу квітки-снігоцвіту у баладі «Лілея» Розділ 3. Індивідуально-авторське почуття у баладах Шевченка періоду ув’язнення і заслання Розділ 4. Балади Шевченка в контексті баладної творчості романтичної доби Висновки Словник використаних термінів Список посилань Література Додаток Символічні назви у міфологічному коді балад Шевченка Висновок
Балади у творчості Шевченка і в українській поезії його доби – явище органічне, це українська варіація романтичного жанру.
У баладах Шевченка яскраво відбилася природа художнього світу поезії Кобзаря, уся символічна язичницька система його міфологічного коду, серед якої важливе місце займають астральні погляди наших предків.
Ориґінальністю відзначається структура й поетика балад Шевченка, де відсутня звичайна баладна композиція з елементом повторювання, яка збільшує враження, затримує увагу. Автор не милується красою вигадки, його безпосередня текстова увага до фантастичності сюжету мінімальна. Навпаки, на перший план у Шевченка виходить природність почуття і переживання, жанрова баладна атрибутика цьому підпорядкована.
У баладах Шевченка тільки зрідка говориться про мерців чортів та інші демонічні сили. Відсутній дух містики, не властиве звернення до демонологічних сюжетів, панує здоровий подих життя, навіть тоді, коли до розповіді залучено елементи поетичної фантастики.
Деякі побутові елементи, мотиви і форми українських пісень про кохання і розлуку, сюжети народних легенд – органічно входять до балад Шевченка. Ліричні відступи у них завжди наближені до народних пісень сентиментального характеру.
Балада займає помітне місце в жанровій системі поезії Шевченка. Жанр, з якого поет розпочав свою творчість, зринає і на пізніших етапах.
Балада засвідчує себе як один із дієвих, проте не всеохопних засобів Шевченкової поетики, жанр творчо продуктивний, але у розкритті художнього світу поета підсилений наявністю інших елементів жанрової системи.
Проаналізувавши балади Шевченка на символічному рівні, ми відзначаємо їхню художню майстерність, композиційний поліфонізм, ориґінальне мислення, індивідуально-авторську неповторність.
Спираючись на фольклорні мотиви, Шевченко як романтик, виявився великим новатором, надавши своїм баладам соціального звучання.
Михайлина Коцюбинська зазначала: «Шевченкові художні взаємини з народною піснею... весь час будуються на переплетенні, на взаємодії двох тенденцій. З одного боку – максимальне наближення до стихії, духу народної пісні, з другого – постійне прагнення до її перетворення, переосмислення, підкорення своїм індивідуальним та художнім завданням. [21, 85–86].
Усю систему символічних назв у баладах можна розбити на такі групи: українське довкілля, рослини – символи, образи-символи птахів і тварин, світ українських звичаїв і обрядів, демонологія, історичні символи. Окремі з них, образи-домінанти, мають ширше значення і виступають у творчості Шевченка символами України. Коли перечитуємо його ранні балади, перед нами постає вимріяний поетом романтичний образ України з її чарівною природою, світом первісних уявлень людини.
Проведене дослідження за сучасним прочитанням символічного рівня балади має теоретичне і практичне значення. Воно певною мірою збагачує науку, зокрема шевченкознавство. Матеріали дослідження можуть використовувати у своїй практичній роботі вчителі на уроках української літератури.
Порушена у роботі проблема має широку перспективу дослідження, адже у баладах лише намічається висвітлення виразних українознавчих образів-символів.
Ціна
500
грн.
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи ...
Щоб переглянути інформацію про автора натисніть на посилання нижче і...
Зачекайте
секунд...
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи