Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права або ж є проблеми з її достовірністю повідомте про це адміністратора
ТЕМА ВІЙНИ В РОМАНІСТИЦІ О.ГОНЧАРА ТА ФОРМУВАННЯ НА УРОКАХ ЛІТЕРАТУРИ ГУМАНІСТИЧНИХ ПЕРЕКОНАНЬ
Дипломна
№ K-25467
Актуальність. Формування покоління, на долю якого ляже складне завдання розбудови нової незалежної, демократичної України, потребує значного оновлення і змісту освіти, і розробки широкого спектру проблем, пов’язаних з удосконаленням світоглядних орієнтацій особистості, розвитком її активності, самостійності, свідомості. Головний зміст формування духовної культури юнацтва складають чинники гуманістичного світосприйняття, світорозуміння й світобачення, перетворені на повсякденну норму соціальної поведінки. Особливого значення це набуває, коли мова йде про виховання національної свідомості, патріотичних почуттів, любові до рідної землі, свого народу і водночас прагнення до терпимості, толерантності, поваги до традицій, устремлінь інших народів, усвідомлення необхідності за всяку ціну зберегти мир. У цьому плані неоціненну користь може принести вивчення літературних творів, у центрі яких постає багатоаспектна проблема трагедії людини у вирі війни. Не лише митці-патріоти, а й історики наголошували на тому, що історію війни треба писати не як історію розвитку воєнних подій на фронтах, а, перш за все, як історію народу, що дасть змогу розкрити в повному обсязі і його перемоги, і його біди, у фундаментальне підґрунтя досліджень необхідно покласти суто діалектичний підхід: Велика Вітчизняна війна і народною трагедією, і в той же час всенародним подвигом [73,с.110]. І одним із перших цей крок у висвітленні проблеми “народ у війні” зробив О.Гончар, ставши наступником О.Довженка. Як справедливо зазначає В.Снєгірьова, “...воєнна проза – це трибуна патріота, чиї твори запалювали на подвиг, несучи пафос гніву й ненависті до ворога, оспівуючи героїзм і незламність народного духу. ...Ідеологія патріотизму, що спрацьовує в будь-якій національно-визвольній війні, не потребує оправдання”[72,с.33-37]. Проза середини ХХ століття – це фактично проза періоду сталінізму і його відгомону на початку відлиги, особливий період в історії України, який вимагав від митця соціальної активності і в той же час надзвичайної пильності, спрямованих на збереження та захист національної самобутності окремої людини й народу в цілому в умовах найжорстокішого в його історії геноциду, тоталітарного цинізму. Цілий ряд сучасних дослідників історії України подають новий погляд на долю українського народу у часи війни. О.Гончар у романах “Людина і зброя” і “Тронка” визначають духовний потенціал людської особистості, яка усвідомлює свою історичну місію, відповідальність за долю рідної країни, народу і з честю виконує свій обов’язок перед людством. Ця тенденція є провідною у творчості письменника-романтика, вона потребує ґрунтовного вивчення на художньому рівні. Крім того, дослідження цього аспекту творчості митця дозволяє виділити провідні мотиви, образи, стильові домінанти творів, у яких особливо виявилась “філософія трагічного героїзму”. Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є романи О.Гончара “Людина і зброя” та ”Тронка”, а також процес вивчення творчості митця в 11 класі середньої загальноосвітньої школи. Предмет вивчення - художні засоби втілення ідеї антигуманної суті війни в романах О.Гончара “Людина і зброя”, ”Тронка” та їхній потенціал у процесі формування гуманістичних переконань у старших школярів. Мета наукового дослідження – вивчення специфіки художнього осмислення трагедії війни у творах О.Гончара на всіх рівнях художнього тексту та формування в учнів гуманістичних переконань у процесі вивчення творчості митця.
Ціна
460
грн.
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи ...
Щоб переглянути інформацію про автора натисніть на посилання нижче і...
Зачекайте
секунд...
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи