Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права або ж є проблеми з її достовірністю повідомте про це адміністратора
Українська мова серед інших слов'янських мов
Курсова
№ K-25830
ЗМІСТ
ВСТУП…………………………………………………………………………..…3 РОЗДІЛ І. Класифікація слов’янських мов………………………………............6 1.1.Східна Підгрупа (східнослов’янська).…………………………………….....6 1.2. Західна Підгрупа (західнослов’янська)……. …………………………........10 1.3. Південна Підгрупа (південнослов’янська) ……………………………....…11 РОЗДІЛ ІІ. Українська мова в колі слов’янських мов……………………….....14 РОЗДІЛ ІІІ. Місце української мови серед інших слов’янських мов…….........18 3.1.Фонетичний рівень……………………………………..………….………….19 3.2. Морфологічний рівень…………………………………………………….…20 ВИСНОВКИ………………………...………………………….…………….……24 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ…………………….….…….……..27
ВСТУП
Мова — одне із найбільших культурно-духовних надбань етносу, оскільки в ній акумулюється його знання про навколишній світ і про себе. . Тому і називається це надбання рідна мова. Рідна, як мати, як Батьківщина, як усе найдорожче серцю. До того ж вона — найголовніша з визначальних прикмет етнічної спільності, тому з'ясувати походження конкретного народу неможливо без дослідження історії його мови. При цьому мається на увазі мова як сукупність певної звукової, граматичної, лексичної та інших систем у їхніх територіальних виявах, а також наддіалектна (надтериторіальна) літературно-писемна мова. Літературно-писемна мова, як правило, хронологічно пізніша від розмовної. Наша мовна традиція сягає докняжих часів, а в період Київської Русі наше слово сягнуло державного творення: було відкрите не лише для близьких сусідів, а й для найвіддаленіших земель, збагачувалось іншими мовами і збагачувало їх. Найбільший скарб народу – це його мова. Саме мова, яка віками, тисячоліттями складалася, шліфувалася на землі предків, передавалася з покоління в покоління, дедалі точніше і повніше відображаючи душу народу й водночас формуючи її. Досвід людства упродовж тисячоліть переконливо доводить, що мова об’єднує народи в нації й змінює державу. Занепадає мова – зникає і нація. Коли ж мова стає авторитетною, перспективною, необхідною і вживається насамперед національною елітою – сильною і високорозвиненою стає як нація так і держава. Мова й школа, мова й наука, мова й церква, мова й театр, мова й державне врядування, мова й армія – сфери, де українська мова то утверджувалась, то відступала під тиском імперської політики. Нараховують 22 заборони української мови, 8 з них – у радянський час.
4
Поглянути на історію свого краю, збагнути роль рідної мови в утвердженні української державності дають змогу писемні документи, праці істориків, етнографів, громадських діячів та лінгвістів. Ще донедавна панувала офіційна й непорушна доктрина про давньоруську народність й спільну для всіх слов’ян мову, внаслідок розпаду яких в епоху феодальної роздрібненості нібито утворилися, не раніше XIVст., три східноднослов,янські народи та їхні мови. На противагу цьому вчені української діаспори дотримувались концепції М. Грушевського щодо витоків української народності безпосередньо з правослов,янського періоду, тобто з середини І тисячоліття н.е. Українська мова була ще до того, як українські князі (починаючи від Аскольда та Діра) почали об’єднувати руські землі. Жодна говірка, говір, діалект, наріччя, мова не виникають раптово чи в якийсь короткий часовий проміжок. Вони є результатами тривалих творчих процесів, зумовлених внутрішніми та зовнішніми чинниками, які нерідко виступають разом. Усі слов’янські мови генетично споріднені, бо мають спільне дже¬рело — праслов’янську (спільнослов’янську) мову і виникли на ос¬нові її діалектних відгалужень. Сучасні слов'янські мови утворюють три виразні підгрупи про які і йтиме мова в даному дослідженні. Актуальність данної теми полягає в тому, що будь-якому філологу потрібно знати, чим саме його рідна мова є особливою, в чому її унікальність, чим вона відрізняється від інших близьких їй мов, а також необхідно знати історію розвитку мови. Об’єктом курсової рооти виступають слов’янські мови. Предметом даного наукового дослідження є українська мова. Мета: дослідити, яке місце української мови серед інших слов’янських мов.
5
Завдання: поглинутись в історію; проаналізувати слов’янські мови, класифікувати їх; вияснити, яке місце української мови серед інших близьких їй мов та розглянути її в колі слов’янських мов; простежити процес формування поглядів на спорідненість слов’янських мов, з’ясувати сучасний стан розробки цього питання. У роботі використано метод аналізу (на основі вибраної літератури), дескриптивний метод (опис через слова-дескриптори), діахронічний метод (аналіз певних відрізків часу), порівняльно-історичний метод та інші. Курсова робота має типову структуру: вступ, три розділи, висновки та список використаної літератури. У вступі визначено мету, завдання, метод аналізу та подається коротка інформація про обрану тему. У розділі І аналізуються слов’янсьі мови та наведена загальноприйнята класифікація слов’янських мов. Розділ ІІ присвячено українській мові в колі інших слов’янських мов, тобто що в неї спільного чи відмінного з іншими мовами, які їй близькі завдяки історичному розвитку. Завершують курсову роботу висновки. Список використаної літератури містить 19 джерел. У роботі використані праці таких науковців, як: О.І. Бондар, Ю.О. Карпенко, В.В. Лучик, Смаль-Столицький, В.Д. Аракин, Б.О. Ткаченко, В.В. Русанівський, М.Ф. Бондренко, К. Нікчимов, Є. Тимченко та інші.
Ціна
340
грн.
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи ...
Щоб переглянути інформацію про автора натисніть на посилання нижче і...
Зачекайте
секунд...
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи