Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права або ж є проблеми з її достовірністю повідомте про це адміністратора
Управління зовнішньоекономічною діяльністю на підприємстві та його ефективність
Дипломна
№ K-18466
ВСТУП РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ УПРАВЛІННЯ ЗОВНІШНЬО-ЕКОНОМІЧНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА ТА ОЦІНКИ ЇЇ ЕФЕКТИВНОСТІ 1.1. Сутність зовнішньоекономічної діяльності підприємства та її законодавче регулювання 1.2. Методика управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства 1.3. Оцінка ефективності управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства РОЗДІЛ 2 АНАЛІЗ УПРАВЛІННЯ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ВАТ «ЗОЛОТОНІСЬКИЙ МАШИНОБУДІВНИЙ ЗАВОД ІМ.І.І.ЛЕПСЕ» ТА ШЛЯХИ ЙОГО ВДОСКОНАЛЕННЯ 2.1. Характеристика підприємства та основних показників його діяльності 2.2. Система управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства та аналіз його ефективності 2.3. Шляхи вдосконалення зовнішньоекономічної діяльності ВИСНОВКИ СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ДОДАТКИ Сучасні проблеми глобалізації світового економічного розвитку не оминають і Україну, яка поступово інтегрується до міжнародної економіки. Основним суб'єктом сучасних міжнародних економічних відносин є підприємство як ключова ланка ринкової економіки. Зовнішньоекономічна діяльність підприємства є важливою і невід'ємною сферою господарської діяльності, яка за ефективного використання всього комплексу сучасних форм і методів міжнародного бізнесу здатна позитивно впливати на ефективність виробництва, його технічний рівень, якість продукції та фінансові результати. Вихід підприємств на зовнішні ринки сприяє пристосуванню економіки до системи світогосподарських відносин, формування економіки відкритого типу. Саме тому розвиток зовнішньоекономічної діяльності підприємств – це суттєвий чинник підвищення ефективності господарської діяльності як на рівні мікроекономіки, так і в масштабах усього народного господарства Відповідно до ст. 1 Закону України «Про зовніш¬ньоекономічну діяльність» від 16.04.1991 р. №959- ХІІ ст., зовнішньоекономічна діяльність визначається як діяльність суб'єктів госпо¬дарської діяльності України та іноземних суб'єктів госпо¬дарської діяльності, побудована на відносинах між ними, що має місце як на території України, так і за її межами. Управління ЗЕД підприємством стає ефективним тоді, коли його предметний аспект, що цілком визначається ідеєю і технологією (послідовністю операцій) зовнішньоекономічних операцій, повною мірою відповідатиме функціональному підходу, що передбачає організацію (що включає координацію), комплектування штатів, керівництво, мотивацію, контроль. Оцінка ефективності зовнішньоекономічної діяльності зводиться до аналізу двох взаємопов'язаних процесів: - вкладення фінансових коштів у операцію, тобто витрати; - отримання доходів від операції. Безпосередня оцінка ефективності повинна здійснюватися на підставі таких показників, як обсяги експорту продукції, прибуток від зовнішньоекономічної діяльності. Варто зазначити, що окрім обсягів експорту, на величину прибутку впливають внутрішні і зовнішні фактори (зміна цін на сировину і кінцеву продукцію, зміна собівартості продукції, її структура, асортимент, якість продукції, поточний курс акцій, ставки податків та митних тарифів). Аналіз основних показників діяльності підприємства показав, що воно має в цілому нестійкий фінансовий стан та спостерігаються низькі показники ліквідності та не зовсім задовільні коефіцієнти фінансової стійкості. ВАТ «Золотоніський машинобудівний завод ім.І.І.Лепсе» не здійснює імпортних операцій, але досить активно експортує власну продукції за кордон. На підприємстві основними питаннями планування, організації і контролю збуту продукції за кордон займається служба маркетингу. Експорт здійснюється винятково на умовах 100% передоплати в доларах США повної вартості постачання. Передоплата надходить на розрахунковий рахунок за 15-50 днів до відвантаження. Умови постачання – FSA –Золотоноша (транспорт замовляє покупець і витрати по транспортуванню і страхуванню несе покупець). Дані умови постачання обираються найбільш зручнішими для Товариства. Досить значна частка продукції підприємства за кордон збувається через розгалужену дилерську мережу. При чому в 2007 році на експорт пішло 59,4% продукції, в 2008 році – 63,7%, в 2009 році – 55,6%. Обсяги реалізації продукції через дилерську мережу є досить значними і поступово збільшуються, зокрема в 2007 році збільшення склало 14,34 тис.грн., в 2008 році – 3085,98 тис.грн., в 2009 році – 1327,22 тис.грн. Питома вага реалізації продукції через дилерську мережу складає 49,9% в 2004 році, 47,7% в 2007 році, 50,3% в 2008 році, 50,5% в 2009 році. Для успішної реалізації поставлених завдань покращення зовнішньоекономічної діяльності підприємство повинно розробити різні маркетингові стратегії: охоплення ринків і ринкових сегментів, конкурентні, виходу на нові ринки, виходу на ринки з новим товаром, цільові, ринкового попиту, товарної політики і т.д. Їх зміст багато в чому залежить від загальної стратегії підприємства, в т.ч. в галузі ЗЕД. Для збільшення ефективності діяльності підприємству необхідно розширювати свою діяльність, вкладати кошти та отримувати додатковий прибуток від впровадження нових видів продукції. Дану продукцію можна реалізовувати за кордон через дилерську мережу, оскільки попит на дану продукцію є досить високим, так як продукція є якісною, але дешевша за іноземні аналоги. Пропонується впровадити новий напрям діяльності на підприємстві: виготовлення і реалізація продукції, яка дозволяє вимірювати якість харчових продуктів на підприємствах харчової промисловості: аналізатор вологоутримання НВ43 (для аналізу можливого браку харчової продукції), автоматичні титратори DL 15 та титратор 22F@B для продуктів харчування і напоїв. Отже, загальна сума доходів, що може бути отримана від впровадження пропозиції становить 1405,25 тис.грн. Підприємство планує виготовляти дану продукцію на протязі періоду не менше 5 років, тому для оцінки загальної ефективності проекту доцільно використати показники чистої теперішньої вартості, індексу прибутковості і терміну окупності. Таким чином, значення чистої вартості є більшим за 0 і становить 448153,53 грн., індекс прибутковості є більшим 1 і становить 4,6, а термін окупності є нижчим за 5 років і становить 0,72 року, що підтвержує ефективність даного проекту. Перелік табличного і графічного матеріалу: Таблиця 1.1 Основні переваги та недоліки існуючих методів аналізу зовнішньоекономічної діяльності Таблиця 1.2 Показники аналізу зовнішньоекономічної діяльності Рис.2.1 Організаційна структура підприємства Таблиця 2.1 Аналіз основних економічних показників діяльності підприємства Таблиця 2.2 Оцінка ліквідності підприємства Таблиця 2.3 Оцінка показників фінансової стійкості підприємства Таблиця 2.4 Показники аналізу ділової активності підприємства Таблиця 2.5 Аналіз рентабельності підприємства Таблиця 2.6 Реалізована продукція по основних галузях промисловості за кордон Рис.2.2 Динаміка реалізації продукції по основним галузям Таблиця 2.7 Структура експортних операцій підприємства в 2007 – 2009 роках Рис. 2.3 Співвідношення обсягів реалізації на експорт і обсягу реалізації продукції в Україні Таблиця 2.8 Динаміка обсягів реалізації продукції в розрізі країн – замовників Рис. 2.4 Обсяги експортованої продукції в розрізі країн – замовників Таблиця 2.9 Частка реалізації продукції через дилерську мережу Рис. 2.5 Обсяги реалізації продукції через власну і дилерську мережі Таблиця 2.10 Основні показники прибутковості проекту з впровадження нового виду продукції Таблиця 2.11 Розрахунок основних показників ефективності впровадження проекту
Ціна
150
грн.
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи ...
Щоб переглянути інформацію про автора натисніть на посилання нижче і...
Зачекайте
секунд...
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи