Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права або ж є проблеми з її достовірністю повідомте про це адміністратора
Стретегічний менеджмент 3 (МАУП)
Контрольна робота
№ K-28224
ТЕМА 1 Контрольні питання і завдання 1. Перелічіть і розкрийте сутність основних категорій стратегічного управління. 2. Зробіть порівняльну характеристику стратегічного і нестратегічного менеджменту. 3. Розкрийте зміст і структуру стратегічного менеджменту. Контрольні тести Варіант 1 1. Стратегія організації - це: 1) Основне призначення організації, чітко визначена мета її існування; 2) Генеральна довгострокова програма дій та порядок розподілу ресурсів організації для досягнення її цілей. 3) Процес визначення цілей діяльності організації. 4) Основна мета у сфері виробництва. 2. До функціональних стратегій підприємства належать: 1) Стратегії планування, організація, мотивація, контроль. 2) Глобальна, багатонаціональна; 3) Маркетингова, фінансова, кадрова, інноваційна; 4) Низьких витрат, скорочення ринку, розвитку товару. 3. У диверсифікованій фірмі стратегії за рівнем розробки класифікують: 1) На вищі, середні, нижчі; 2) Глобальні, міжнародні, регіональні, місцеві. 3) Комплексні, конгломератні, спеціалізовані. 4) Корпоративні, ділові, функціональні, операційні. 4. Стратегія організації розроблюється в такій послідовності: 1) Вивчаються сильні та слабкі сторони підприємства, потім - можливості та загрози із зовнішнього середовища; 2) Аналіз середовища, розробка місії та системи цілей, оцінка і вибір стратегії, реалізація і контроль; 3) Бізнес-стратегія, корпоративна, функціональна і оперативна; 4) Аналіз внутрішніх ресурсів, вивчення сильних і слабких сторін підприємства, вибір стратегії, реалізація і контроль. 5. Критерієм ефективності стратегічного управління є: 1) Забезпечення прибутковості діяльності; 2) Своєчасність і точність реакції організації на нові запити ринку та зміни в оточенні; 3) Раціональне використання виробничого потенціалу; 4) Правильне визначення сильних і слабких сторін підприємства.
ТЕМА 2 Контрольні питання і завдання 1. Розкрийте зміст основних етапів розвитку стратегічного управління. 2. Зміст і особливості бюджетування в управлінні розвитком підприємства. 3. Характеристика довгострокового планування, як етапу розвитку стратегічного управління. Контрольні тести Варіант 1. 1. Поняття „стратегічне управління" вперше було застосовано: 1) у 30-ті роки XX ст. в Японії; 2) в 60-70-ті роки XX ст. в США; 3) в 90-ті роки XX ст. в Європі; 4) в 80-ті роки у Радянському союзі. 2. Розробка прогнозів збуту продукції підприємства на кілька років вперед на основі екстраполяції тенденцій розвитку застосовується: 1) на етапі стратегічного планування; 2) при довгостроковому плануванні; 3) у рамках стратегічного менеджменту; 4) при формуванні бюджету організації. 3. Послідовність етапів розвитку стратегічного менеджменту така: 1) бюджетування, довгострокове планування, стратегічне планування, стратегічний менеджмент; 2) довгострокове планування, стратегічне планування, бюджетування, стратегічний менеджмент; 3) короткострокове планування, д овгострокове планування, перспективне планування, стратегічний менеджмент; 4) виробничий менеджмент, маркетинговий менеджмент, стратегічний менеджмент. 4. З точки зору дизайнерського підходу до стратегічного управління розробка стратегії – це: відносно ізольований систематичний процес формального планування; процес боротьби менеджерів за вплив в організації та на галузевому ринку; періодична трансформація організації з метою пристосування її до зовнішнього середовища; постійне забезпечення відповідності між характеристиками організації та її можливостями в зовнішньому середовищі. 5. Представники підприємницького підходу до стратегічного управління вважають, що: стратегію необхідно створювати поступово, по мірі розвитку і навчання організації; розробка стратегії є ізольованим систематичним процесом формального планування; розробка стратегії – це процес боротьби за вплив менеджерів в організації та на галузевому ринку; процес розробки стратегії організації повинен грунтуватися на життєвому досвіді, інтуїції та баченнні вищого керівника чи власника.
ТЕМА 3 Контрольні питання і завдання Вкажіть на загальні характеристики організацій. Розкрийте зміст основних законів функціонування і розвитку організацій. Які особливості функціонування мають організації на кожному етапі власного розвитку? Контрольні тести Варіант 1. Виберіть з поміж наведених загальні характеристики організацій: а) наявність культури організації; б) відсутність загальної мети; в) орієнтація на ринок; г) наявність підрозділів, які виконують конкретні завдання. 2. В командитному товаристві: а) дійсні члени (комплементарії) відповідають всім своїм майном; б) вкладники відповідають за зобов'язаннями товариства тільки своїми внесками; в) рішення приймають комплементарії; г) рішення приймають дійсні члени. 3. До господарських товариств відносяться: а) акціонерне товариство; б) кооператив; в) товариство з обмеженою відповідальністю; г) концерн. 4. Лізингові фірми: а) спеціалізуються на наданні технічних послуг; б) продають продукцію в кредит; в) консультують своїх клієнтів по фінансовим проблемам. 5. Засновники господарського товариства з повною відповідальністю: а) відповідають по зобов'язанням товариства внесками в статутний фонд; б) несуть повну і солідарну відповідальність по зобов'язанням товариства; в) відповідають в 5 – кратному розмірі внеску в статутний фонд.
ТЕМА 4 Контрольні питання і завдання. Розкрийте сутність та роль конкурентних переваг в процесі стратегічного управління підприємством. Види конкурентних переваг за класифікацією М. Портера. Конкурентні переваги в залежності від сфери діяльності організації. Контрольні тести. Варіант 1. Конкурентні переваги підприємства є внутрішніми, якщо вони базуються на: особливих якостях товару, що створюють цінність для покупців; професійно проведеному SWOT- аналізу підприємства без залучення зовнішніх експертів; можливості підприємства забезпечити нижчі витрати виробництва товарів, чим у конкурентів; розробці двохвимірних матриць із залученням зовнішніх незалежних експертів. Підприємства, які володіють зовнішніми конкурентними перевагами, звичайно використовують стратегію: диференціації високоякісних, відомих товарів; низьких витрат при масовому виробництві немарочних стандартних товарів; виділення бізнес-одиниць на кожному рівні управління; боротьби з галузевими групами конкурентів. Концепція конкурентних переваг розроблено: І. Ансоффом; А. Дж. Стріклендом; А. Чандлером; М. Портером. Вкажіть на конкурентні переваги, які сприяють успішній реалізації стратегії диференціації: відмінності в товарних марках мають невелике значення для покупців; підприємство володіє відомою, популярною товарною маркою; висока еластичність попиту по ціні; ознаки диференціації не можуть бути швидко і без значних витрат зімітовані конкурентами. До методів аналізу конкурентних переваг організації не відносяться: спостереження, опитування споживачів, ділових партнерів і працівників підприємства; франчайзінг, факторинг, лізінг; бенчмаркінг, експертні оцінки; SWOT- аналіз.
ТЕМА 5 Контрольні питання і завдання 1. Сутність, зміст і умови застосування стратегії низьких витрат. 2. Класифікація витрат підприємства. 3. Розкрийте зміст концепції „ланцюжка цінностей" М. Портера. підприємства з постачальниками (підприємство на ваш вибір) Контрольні тести 1. Основними ризиками застосування стратегії низьких витрат можуть бути: 1) зниження потреб диференційованої продукції; 2) поява технологічних новинок, які зведуть нанівець переваги в витратах; 3) загроза потрапити під дію антимонопольного законодавства; 4) неможливість використання стратегічної відповідності для створення додаткових конкурентних переваг. 2. До основних типів стратегії диференціації відносяться: 1) товарна, фінансова, кадрова, сервісна; 2) прогресивна, регресивна, горизонтальна; 3) профільна, непрофільна, міжнародна; 4) концентрична, горизонтальна, конгломератна. 3. Необхідною ринковою умовою для реалізації стратегії концентрації є така: 1) наявність великої кількості покупців, які визнають унікальність продукції; 2) ресурси фірми не дозволяють якісно обслуговувати весь ринок; 3) підприємство має доступ до джерел дешевої сировини і робочої сили; 4) збільшується залежність підприємства від постачальників ресурсів. 4. Якщо відома фірма розроблює велику кількість модифікацій популярного маркованого товару з різним дизайном, упаковкою, споживчими якостями, вона застосовує стратегію: 1) низьких витрат; 2) диференціації; 3) диверсифікації; 4) концентрації. 5. При застосуванні стратегії концентрації підприємство: 1) виробляє велику кількість стандартних товарів для широкого ринку; 2) концентрує увагу на вдосконаленні системи розподілу продукції; 3) орієнтується на випуск вузькоспеціалізованих (унікальних) товарів (послуг); 4) концентрує свої ресурси для проникнення в інші галузі.
ТЕМА 7 Контрольні питання і завдання 1. Розкрийте сутність і зміст стратегії диверсифікації. 2. За яких умов на ринку доцільно проводити диверсифікацію бізнесу організації? 3. Які існують типи стратегії диверсифікації? Контрольні тести Варіант 1. 1. Зміст стратегії диверсифікації полягає в наступних діях: 1) Випуск різних варіантів продукції; 2) Встановлення контролю над постачальниками ресурсів; 3) Поширення господарської діяльності на нові сфери (типи продукції, ринки, галузі); 4) Зменшення витрат при організації постачання, виробництва, збуту. 2. При проведенні непрофільної диверсифікації фірмі необхідно подолати такі бар‘єри: 1) Тільки вхідні; 2) Тільки вихідні; 3) Одночасно вхідні і вихідні; 4) Маркетингові. 3. У межах стратегії конгломератної диверсифікації здійснюються такі дії: 1) Придбання фірм в нових галузях для підтримки основного виду діяльності; 2) Охоплення таких напрямків діяльності, які не мають прямого безпосереднього зв’язку з основним бізнесом підприємства; 3) Виробництво і збут стандартизованої продукції для багатьох іноземних ринків; 4) Початок роботи з кількома зовнішніми незалежними постачальниками. 4. Стратегія диверсифікації застосовується в таких ринкових умовах: 1) Попит на продукцію різноманітний по структурі; 2) Антимонопольне регулювання не дозволяє подальшого розширення бізнесу в галузі, де діє підприємство; 3) Галузь зростає великими темпами; 4) Ресурси фірми не дозволяють обслуговувати весь ринок. 5. До основних переваг застосування стратегії диверсифікації відносяться: 1) Зменшення залежності підприємства від постачальників; 2) Розподіл комерційного ринку, можливість проникнути в перспективні галузі; 3) Швидке і обґрунтоване прийняття рішень керівництвом корпорації; 4) Можливість виробництва великої кількості стандартиризованої недорогої продукції.
ТЕМА 8 Контрольні питання і завдання 1. Економічна сутність і роль конкуренції в розвитку бізнесу. 2. Які існують конкурентні стратегії підприємств в залежності від стадії розвитку галузевого ринку ? 3. Стратегії підприємства на новому перспективному ринку. Контрольні тести
Варіант 1
1. Типовими стратегіями підприємств, що діють в неперспективних галузях, є: 1) розширення частки ринку, активізація маркетингової діяльності; 2) стратегія фокусування, створення і розробки зростаючих ринкових сегментів; 3) стратегія вертикальної інтеграції, розширення товарного асортименту. 2. Для підприємства галузі, що пребуває на стадії зростання, доцільно застосування таких стратегій: 1) скорочення товарного асортименту; 2) зниження витрат виробництва і збуту, вихід на нові ринки; 3) профільної та непрофільної диверсифікації; 4) диференціації товару, цін, сервісного обслуговування. 3. Типовими стратегіями пидприємств - лідерів є: 1) стратегія фокусування, концентрації; 2) розширення параметричного ряду продукції, блокування діяльності дрібних конкурентиів; 3) швидка реакція на зміни ситуації в галузевому ринку; 4) повторення, імітація дій конкурентів. 4. До типових стратегій невеликих фірм відносяться наступні: 1) диференціація товару, персоналу, послуг; 2) ліквідації, скорочення, „збору врожаю"; 3) стратегії копіювання; оптимального розміру; використання переваг великого підприємства; 4) операційні, функціональні, іноваційні. 5. В залежності від частки галузевого ринку виділяються наступні типи організацій: 1) диверсифіковані, недиверсифіковані і інтегрованні; 2) диференційовані, недиференційовані, концентровані; 3) лідери, претенденти, послідовники, „нішери"; 4)холдінги, картелі, консорціуми, корпорації.
ТЕМА 9 Контрольні питання і завдання Економічна сутність та роль зовнішньоекономічної діяльності в розвитку бізнесу підприємств. Які існують мотиви виходу підприємств на міжнародні ринки? Типи міжнародних стратегій підприємств в залежності від способу виходу на закордонні ринки. Контрольні тести
Варіант 1 1. Якщо компанія пропонує стандартизовану продукцію для всіх країн світу, вона зостосовуює: 1) стратегію низьких витрат; 2) глобальну стратегію; 3) багатонаціональну стратегію; 4) стратегію диференціації. 2. До переваг багатонаціональної стратегії відносяться: 1) зниження витрат за рахунок виробництва великої кількості стандартизованої продукції; 2) відповідність стратегії місцевим умовам країни; 3) наявність попиту на продукцію на великій кількості національних ринків; 4) можливість скоординованих стратегічних дій в різних країнах. 3. При використанні глобальної стратегії керівництво корпорації: 1) розроблює особливі варіанти продукції; 2) застосовує непрофільну диверсифікацію; 3) не координує ділові стратегії в різних країнах; 4) застосовує єдиний підхід при збуті продукції в усіх країнах; 4. В межах стратегії непрямого експорту фірми: 1) купує існуюче підприємство за кордоном; 2) будує підприємство за кордоном; 3) виробляє продукцію і продає ії за кордон через посередників; 4) виробляє продукцію і самостійно продає ії за кордон; 5. До варіантів ліцензійних угод не відносяться: 1) управління за контрактом; 2) франчайзинг; 3) виробництво за контрактом; факторинг.
ТЕМА 11 Контрольні питання і завдання 1. В чому полягає роль маркетингу в стратегічному управлінні підприємтсвом? 2. Порівняйте маркетингові стратегії за характером ринкового попиту. 3. Які ви знаєте стратегії сегментації ринку? Контрольні тести Варіант 1
1. В межах збутової стратегії підприємство може використати такі методи розповсюдження товару: 1) горизонтальний, вертикальний, змішаний; 2) інтенсивний, прогресивний, галузевий; 3) мережевий, вертикальний, горизонтальний; 4) інтенсивний, виключний, селективний. 2. До основних елементів комплексу маркетингу відносяться: 1) ідея товару, товар в реальному виконанні, товар з підкріпленням; 2) реклама, стимулювання збуту, комерційна пропаганда; 3) товар, ціна, розповсюдження товару, просування товару; 4) постачальники, посередники, виробники, споживачі. 3. До основних етапів життєвого циклу товару належать: 1) конструювання, виробництво, оптова торгівля, роздрібна торгівля; 2) розробка, фінансування, виробництво, збут; 3) виведення на ринок, зростання, зрілість, занепад; 4) виробничий, ціновий, збутовий, комунікативний. 4. Можливими варіантами марочної стратегії фірми є: стратегія єдиної товарної марки; стратегія індивідуальних товарних марок; стратегія сезонних товарних марок; стратегія престижних товарних марок. 5. Стратегія недиференційованого маркетингу передбачує: вихід підприємства на всі сегменти ринку з пропозицією одного типу продукції; застосування високого рівня цін, нагадувальної реклами, розміщення точок продажу продукції у місцях з невисокою орендною платою; вихід підприємства на 1-2 сегменти ринку з єдиним варіантом продукції; охоплення кількох сегментів ринку з пропозицією кожному із них окремого варіанту продукції.
ТЕМА 12 Контрольні питання і завдання Покажіть місце стратегії виробництва в системі управління підприємства. Які рішення приймаються в межах стратегії виробництва? Розкрийте зміст і показники оцінки стратегічних виробничих цілей підприємства. Контрольні тести Варіант 1. 1. До стратегій управління матеріальними потоками у виробництві відносяться: 1) стратегії одиничного, серійного і масового виробництва; 2) технологічна, продуктова і концентрична стратегія; 3) стратегії „виштовхування” і витягування виробів; 4) стратегії концентрації, спеціалізації та комбінування виробництва. 2. До загальних показників контролю виконання виробничої програми належать: 1) фондовіддача основних засобів виробництва, фондоозброєність праці, коефіцієнт змінності використання обладнання, інші; 2) кількість порушень трудової дисципліни; рівень плинності персоналу; показники використання виробничих площ підприємства; 3) коефіцієнт напруги виробничої програми, рівень концентрації виробництва, рівень спеціалізації виробництва, інші; 4) коефіцієнт завантаження обладнання; темпи підвищення (зменшення) випуску продукції за її видами; частка продукції за категоріями її якості. 3. Номенклатура продукції різнотипна, нестабільна; велика кількість складних, оригінальних і незначне використання уніфікаваних деталей – це особливості стратегії: 1) одиничного виробництва; 2) серійного виробництва; 3) масового виробництвак; 4) безупинного виробництва. 4. Вкажіть на основні варіанти стратегії спеціалізації виробництва: 1) горизонтальна, вертикальна, концентрична; 2) одинична, серійна, масова; 3) профільна, непрофільна, змішана; 4) предметна, подетальна, технологічна. 5. Стратегія „виштовхування” виробів передбачує: 1) поєднання розподілу праці та концентрації однорідних операцій чи продукції; 2) здійснення певного тиску керівниками виробничих підрозділів на фахівців технічного контролю; 3) проходження виробів через послідовний перелік технологічних операцій, згідно з централізованим виробничим планом, незалежно від готовності виробничих підрозділів; 4) одержання виробів із попередньої дільниці по мірі необхідності.
ТЕМА 13 Контрольні питання і завдання
1. Сутність і роль кадрової стратегії в забезпеченні розвитку організації. 2. Які завдання вирішуються в межах кадрової стратегії організації? 3. Зміст кадрової стратегії. підприємства (підприємство на ваш вибір). Контрольні тести Варіант 1. 1. Комплекс організаційних рішень і заходів, спрямованих на розробку і реалізацію найбільш важливих кадрових цілей підприємства – це: кадрова стратегія; кадрова політика; організаційна культура; організація кар’єри персоналу. 2. Місце і роль стратегії в системі управління підприємства визначається в наступному: кадрова стратегія відноситься до бізнес – стратегій підприємства; кадрова стратегія є однією із функціональних стратегій підприємства; кадрова стратегія – одна із операційних стратегій в організації; кадрова стратегія є формою практичної реалізації кадрової політики підприємства. 3. Відповідність діючому законодавству, соціальна справедливість, послідовність, прозорість, - це: чинники впливу на формування кадрової стратегії; показники економічної ефективності кадрової стратегії; принципи розробки і реалізації кадрової стратегії; показники соціальної ефективності кадрової стратегії. 4. До переваг стратегії внутрішнього набору відносяться наступні: висока адаптація працівників до умов фірми; вибір з більшої кількості кандидатів; незначні витрати на навчання і підвищення кваліфікації власного персоналу; низький рівень опору інноваціями з боку персоналу. 5. До недоліків стратегії зовнішнього набору персоналу відносяться: високий ризик втрати ключових фахівців; значні терміни на одержання необхідних фахівців; загроза тимчасового зниження продуктивності у нових працівників; вибір з меншої кількості кандидатів.
ТЕМА 14 Контрольні питання і завдання Сутність, зміст інноваційної стратегії та її зв’язок з іншими функціональними стратегіями компанії. Розкрийте особливості інноваційної стратегії організації. Зміст та особливості традиційної, імітаційної, оборонної, наступальної, опортуністичної інноваційних стратегій. Контрольні тести Варіант 1 За змістом із сферою застосування інноваційні стратегії розподіляються на: технологічну, ринкову, продуктову, організаційно-управлінську; силову, стратегію ніші, поєднуючу, піонерську; віолентну, патієнтну, комутантну, експлерентну; традиційну, пристосування, імітаційну, наступальну, оборонну. Здійснення масового виробництва, вихід на масовий ринок з власною, або придбаною за відповідними угодами інноваційною продукцією великими організаціями і компаніями проводиться в межах: експлерентної стратегії; комутантної стратегії; патієнтної стратегії; віолентної стратегії; Комплекс правил, методів і засобів пошуку перспективних для організації напрямів розвитку науково-технічних досліджень, ресурсної політики для їх реалізації – це: інноваційна політика; інноваційний проект; інноваційна стратегія; інноваційна програма. Підприємство, яке створюється для впровадження ризикових інноваційних технологій, називається: бізнес-інкубатором; венчурною фірмою; технопарком; технополісом. Пристосування до умов попиту місцевих ринків, діяльність в нішах, які не встигли зайняти інші фірми – “віоленти” і “патієнти” здійснюється в межах: експлерентної інноваційної стратегії; комутантної інноваційної стратегії; силової інноваційної стратегії; поєднуючої інноваційної стратегії.
ТЕМА 15 Контрольні питання і завдання 1) Економічна сутність та зміст інвестиційної стратегії організації. 2) Роль інвестиційної стратегії в системі управління розвитком підприємства 3) Типи інвестиційних стратегій за схемамами фінансування інвестиційних проектів КОНТРОЛЬНІ ТЕСТИ Варіант 1. 1. Вкажіть на провильні ствердження: інвестиційна стратегія значно залежить від галузевої специфіки підприємства; існує незначна залежність інвестиційної стратегії від галузевої специфіки підприємства; між інвестиційними витратами підприємства і одержанням інвестиційного прибутку звичайно проходить значний період часу; одержання інвестиційного прибутку забезпечується одразу ж після інвестиційних витрат підприємства. 2. За об’єктами розміщення капіталу виділяють такі типи інвестиційних стратегій: стратегії прямого та непрямого інвестування; стратегії реального та фінансового інвестування; стратегії лізингу та змішаного інвестування; консервативну та помірну. 3. Про стратегію кредитного фінансування можна стверджувати наступне: вона передбачає фінансування інвестиційного проекту виключно за рахунок власних фінансових ресурсів; вона застосовується для реалізації невеликих короткострокових інвестиційних проектів з високою нормою прибутковості інвестицій; вона застосовується для реалізації крупномасштабних реальних інвестиційних проектів при галузевій чи регіональній диверсифікації інвестиційної діяльності підприємства; вона грунтується на різних комбінаціях названих варіантів. 4. Фондовий портфель – це: сукупність стратегічних бізнес – одиниць підприємства; сукупність стратегій розвитку підприємства; сукупність фінансових інструментів підприємства; перелік інвестиційних стратегій підприємтсва. 5.До форм стратегій капітального інвестування відносяться: розміщення капіталу у статутні фонди інших підприємств; здійснення депозитних внесків в комерційні банки; будівництво нових об’єктів; реконструкція виробничого процесу.
ТЕМА 16 Контрольні питання і завдання Напрями аналізу середовища при розробці стратегії розвитку підприємства. Які групи факторів відносяться до макрооточення організації? В якому порядку проводиться аналіз галузевого ринку підприємства? Контрольні тести Варіант 1 1. Аналіз середовища при розробці стратегії проводиться в такій послідовності: вивчення постачальників, конкурентів, споживачів, трудових ресурсів; вивчення макрооточення, галузевого ринку організації, внутрішнього середовища; вивчення слабких і сильних сторін фірми, потім аналіз можливостей і загроз із зовнішнього середовища; аналіз стратегічних груп конкурентів; вибір матриці; проведення SWOT – аналізу. 2. При проведенні SWOT – аналізу вивчаються: основні стратегічні групи конкурентів фірми; частка ринку підприємства і темпи її зростання; сильні і слабкі сторони фірм; загрози і можливості із зовнішнього середовища; п'ять основних сил конкуренції. 3. До основних факторів макрооточення фірми відносяться: економічні показники галузі; ключові фактори успіху; стратегії конкурентів; постачальники, конкуренти, споживачі, місцева влада, трудові ресурси; економічні, соціальні, політичні, правові, технологічні, міжнародні; організація маркетингу, культура і образ організації; перспективність галузі. 4. Модель п'яти сил конкуренції, яку застосовують для аналізу галузевого ринку, розробив: М. Портер; П. Котлер; І. Ансофф; А. Уандлер. 5. Основними напрямами PEST – аналізу є: загрози, можливості, сильні і слабкі сторони; персонал, економічні показники підприємства, структура управління, технологія виробництва; політичні, економічні, соціальні, технологічні фактори; продуктивність, ефективність, стабільність, творчість діяльності персоналу і керівництва організації.
ТЕМА 17 Контрольні питання і завдання Сутність місії і її значення для визначення пріоритетів розвитку підприємства. Яка інформація включається до місії організації? Рекомендації щодо розробки місії підприємства. Контрольні тести Варіант 1 Місія організації – це: 1)основна ціль в сфері виробництва; 2)основне завдання організації, що пояснює сенс її діяльності; 3)завдання, яке необхідно виконати певним способом в певний термін; 4)спосіб досягнення стратегічних цілей. Стратегічні цілі організації розробляють на такі терміни: 1)до одного року; 2)від 2 до 5 років; 3)від 5 років і більше; 4)від 10 до 15 років. 3. Стратегічне бачення – це: 1)система поглядів персоналу на напрями розвитку фірми; 2)уявлення суспільства про імідж організації; 3)погляди власників і вищого керівництва на перспективи бізнесу і довгостроковий курс розвитку компанії; 4)відповідальне завдання, яке відображує призначення бізнесу фірми. 4. Місія організації повинна формулюватися: 1)в термінах потреб покупців; 2)в термінах продукції, що виробляється; 3)на основі стратегічного бачення; 4)на основі стратегії розвитку. 5. До формулювання місії організації включається наступна інформація: 1)дані про структуру управління фірмою; 2)дані про стратегії досягнення основних цілей розвитку; 3)сфера діяльності фірми (галузь, товари, технології, групи клієнтів); 4)користь, яку фірма приносить суспільству.
ТЕМА 18 Контрольні питання і завдання 1 .Порядок проведення оцінки і вибору стратегії. 2.Стратегічні бізнес-одиниці , критерії виділення і характеристики. 3.Застосування матриці БКГ при оцінці та виборі стратегії. Контрольні тести
Варіант 1
1 .Вкажіть на стратегічні одиниці бізнесу фірми: 1)центр прибутку;центр відповідальності; центр витрат; 2)підприємство,відділення,магазин,мережа магазинів; 3)бухгалтерія,відділ збуту, кадрова служба,виробничі підрозділи; 4)проблемно-цільові групи,виробничі групи,групи прогнозування і розробки стратегії. 2.Матриця Бостонської консультативної групи класифікує бізнес-одиниці підприємства за такими показниками: 1 )конкурентні переваги,галузеве оточення; 2)відносна частка ринку, темпи зростання галузевого ринку; 3)привабливість галузі,"сила"бізнесу; 4)новизна товару, новизна ринку. 3.На етапі зростання життєвого циклу товару перебуває стратегічний господарський підрозділ: 1)"собака"; 2)"зірка"; З )"дійна корова"; 4)"важка дитина". 4.При виборі можливих стратегій підприємсва застосовується матриця відомого американського спеціаліста І.Ансоффа з урахуванням таких показників: 1)новизна товару ,новизна ринку; 2)конкурентна позиція,частка ринку; 3)етап життєвого циклу галузі,обсяги виробництва продукції; 4)ціна продукції,обсяги виробництва. 5.Ознаками положення на галузевому ринку стратегічного господарського підрозділу"дійна корова"відповідно до матриці Бостонської консультативної групи є: 1 )значна частка ринку,що збільшується швидкими темпами; 2)значна частка ринку,що збільшується повільними темпами; 3)значна частка неперспективного ринку; 4)значна частка перпективного ринку.
ТЕМА 19 Контрольні питання і завдання 1. Сутність і роль організаційної структури в системі стратегічного управління. 2. Показники ефективності організаційної структури управління. 3. Стратегічні переваги і недоліки лінійно-функціональної структури управління. Контрольні тести Варіант 1
І. До стратегічних переваг підприємства з дивізіональною структурою управління відносяться: 1) висока компетентність спеціалістів, які відповідають за виконання функціональних стратегій; 2) єдність і чіткість керівництва;узгодженість дій виконавців; 3) спрямованість на кінцевий результат в діяльності персоналу відділення;стратегія враховує специфіку продукту; 4) можливість маневру ресурсами при виконані кількох програм;у персоналу на першому місці інтереси фірми,а не власного підрозділу. 2.Стратегічними перевагами корпорації з конгломентарною структурою управління є: 1) економія за рахунок масштабу виробництва; 2) можливість реалізації стратегії непрофільної диверсифікації, глобальної чи багатонаціональної стратегії; 3) оперативність у прийнятті рішень,єдність і чіткість керівництва; 4) швидка процедура прийняття управлінських рішень. 3.Вкажіть на стратегічні переваги підприємства з функціональною організаційною структурою: 1) ефективна реалізація стратегії конгломератної диверсифікації; 2) можливість маневру ресурсами при виконанні кількох програм; 3) ефективність в динамічному зовнішньому оточенні; 4) використання ефекту масштабу виробництва. 4. Стратегічними недоліками лінійної структури управління є: 1)відсутність особистої відповідальності кожного керівника за результати діяльності підрозділу; 2)неузгодженість дій виконавців; 3)обмежена ефективність керівництва якостями і можливостями менеджера; 5.Зазначте стратегічні недоліки матричної департаметизації: 1)спеціалісти зосереджені тільки на проблемах власних функціональних підрозділів; 2)вище керівництво має змогу зосередитись на вирішені тільки головних завдань-зростання і розвитку організації в цілому; 3)складна і громіздка структура управління,неефективна в кризові періоди; 4)неможливість гнучкого використання всіх видів ресурсів.
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи ...
Щоб переглянути інформацію про автора натисніть на посилання нижче і...
Зачекайте
секунд...
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи