Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права або ж є проблеми з її достовірністю повідомте про це адміністратора
Основи менеджменту 3 (МАУП)
Контрольна робота
№ K-28525
Перелік питань до іспиту
1. Сутність категорій “управління” та “менеджмент”. 2. Ієрархія як інструмент менеджменту. 3. Організаційна культура як інструмент менеджменту. 4. Північноамериканська модель менеджменту. 5. Західноєвропейська модель менеджменту. 6. Японська модель менеджменту. 7. Розвиток управлінської науки в Україні. 8. Класичні теорії менеджменту. 9. Особливості сучасної фази розвитку науки менеджменту. 10. Концепції сучасної науки менеджменту. 11. Сутність і основні риси формальної організації. 12. Внутрішнє середовище організації, взаємозв’язок внутрішніх змінних. 13. Зовнішнє середовище організації. Оцінка факторів зовнішнього середовища. 14. Еволюція організації. Концепції життєвого циклу організації. 15. Планування як функції менеджменту. Класифікація планів організації. 16. Етапи процесу планування. 17. Визначення місій та цілей організації.. 18. Принципи SWOT-аналізу. 19. Загальні підходи до вироблення стратегій бізнесу. 20. Базові стратегії. 21. Економіко-організаційний зміст оперативного планування. 22. Сутність організаційної діяльності та її місце в системі управління. 23. Лінійні та функціональні організаційні структури управління. Переваги та недоліки. 24. Лінійно-функціональна та лінійно-штабна структури управління. Переваги та недоліки. 25. Дивізіональна та матрична матрична структури управління. 26. Проектування організаційних структур управління. 27. Культура організації. 28. Психологічні теорії мотивування. 29. Процесуальні теорії мотивації. 30. Мотиваційні засоби менеджера. 31. Оплата праці, як основний чинник мотивування продуктивності праці. 32. Сучасні системи та форми стимулювання праці. 33. Методи соціального впливу та морального стимулювання. 34. Поняття контролю та його місце в системі управління. 35. Етапи контролювання. 36. Види управлінського контролю. 37. Системи контролювання. 38. Методи менеджменту. Взаємозв’язок функцій та методів менеджменту. 39. Економічні та організаційно-розпорядчі методи менеджменту. 40. Соціально-психологічні методи менеджменту 41. Сутність та класифікація управлінських рішень. 42. Умови прийняття управлінських рішень. 43. Етапи раціонального ухвалення управлінського рішення. 44. Методи та моделі прийняття управлінських рішень. 45. Класифікація інформації, її сутність та значення в менеджменті. 46. Особливості надходження, утворення й використання інформації на рівнях менеджменту. Носії, операції та процедури оброблення інформації у процесі менеджменту. 47. Поняття й характеристика комунікацій. 48. Комунікативний процес, його елементи та етапи. 49. Різновиди комунікацій. Комунікаційні бар’єри. 50. Методи вдосконалення комунікацій. 51. Основи керівництва: вплив, лідерство та влада. Форми влади. 52. Теорії лідерства. 53. Поняття стилю керівництва. Характеристика та класифікація стилів керівництва. 54. Групи та команди в організаціях. Характеристика груп та команд. 55. Міжособисті та міжгрупові конфлікти. 56. Керування конфліктами в організаціях. 57. Природа організаційних змін. 58. Опір змінам. Система подолання опору організаційним змінам. 59. Управління організаційними змінами. 60. Ефективність менеджменту організацій.
Ситуаційні та аналітичні завдання до іспиту:
1. Які особисті якості характеру людини, на Вашу думку, можуть стати у нагоді для менеджера: Чи будуть ці якості цінними у конкретних ситуаціях? Поясніть відповідь. 2. Як вік співробітника, етап його кар’єри, географічне розташування та розмір організації, в якій він працює, можуть вплинути на його потреби за теорією ієрархії Маслоу? 3. “Шляхи розвитку менеджменту визначались історичною епохою та соціальними умовами”. Чи згідні Ви з цим висловом. Обґрунтуйте відповідь. 4. Які типи планування Ви використовуєте в особистому житті? Опишіть ці плани з точки зору того, чи є вони стратегічними або оперативними; коротко - або довгостроковими; конкретними або загальними? 5. Припустимо, що організація перейшла від стратегії одного продукту до стратегії пов’язаної диверсифікації. Як вона може використати атрибути її теперішнього бізнесу, які стануть базою для прив’язування нового бізнесу? 6. Який план потрібно розробити спочатку - тактичний чи оперативний? Чи має значення порядок розробки, якщо плани виконують паралельно? 7. Уявіть, що Ви здійснюєте керівництво великим рестораном швидкого харчування в центрі міста і Вам необхідно знати, скільки гарячих бутербродів кожного типу необхідно приготувати, скільки касирів необхідно задіяти в кожну робочу зміну. Які з приладів планування стануть Вам у нагоді? Як ви будете використовувати обрані прилади. Який тип спостереження за зовнішнім середовищем ви будете використовувати? 8. За яких умов ви б віддали перевагу груповому ухваленню рішення над індивідуальним, і навпаки? Чому? 9. Четверо працівників групи, якою Ви керуєте, курці. Вони переконані, що мають право курити на робочому місті. Двоє інших працівників не курять, і вважають, що пасивне куріння завдає шкоди їх здоров’ю, тому вимагають заборонити куріння на робочому місці. 10. Політика організації з цього питання: куріння взагалі на робочих місцях дозволено, якщо ніхто не заперечує. У випадку, якщо є співробітники, які заперечують щодо куріння в кабінеті – рішення щодо куріння приймає керівник підрозділу. Яке рішення Ви ухвалите в цій ситуації. 11. Організація виробляє електричні двигуни, запобіжники та подібні запасні частини для промислового використання. Спочатку фірма мала успіх, бо продукція була високоякісною. Це давало змогу продавати товари за високими цінами. Однак, зменшення витрат, що відбулось останнім часом, негативно позначилось на якості. Крім того зростає конкуренція, й організація втрачає репутацію високоякісного виробника, хоча витрати виробництва високі. Яку роботу необхідно провести для формулювання стратегії організації? Складіть список джерел де можна отримати інформацію про сильні та слабкі сторони організації, можливості та перешкоди. 12. Ви менеджер середньої ланки управління. В підлеглому вам колективі є неформальний лідер, дії якого мають негативний вплив на ефективність функціонування колективу і значно зменшують ваші можливості по керівництву. Запропонуйте можливі заходи по відношенню до неформального лідера. 13. Ви відповідальні за підготовку і проведення ділової наради про результати фінансово-господарської діяльності фірми за квартал. Визначте послідовність ваших дій з організації і проведення наради. 14. На прикладі ВАТ “Київгума” проаналізуйте вплив факторів зовнішнього середовища на організацію. 15. На прикладі кондитерської фабрики “Roshen” проаналізуйте вплив факторів внутрішнього середовища на діяльність організації. 16. У яких моментах комунікативного процесу можуть виникнути проблеми? Наведіть приклади комунікативних проблем і подумайте, як їх можна уникнути або подолати. 17. У найбільш напружений період завершення роботи в команді мало місце порушення трудової дисципліни, в результаті чого робота не була виконана в термін, зазначений у контракті. Керівникові невідомо хто винен але прийняти якісь дії необхідно. 18. Вас призначили керівником відстаючого цеху. Ви вивчили ситуацію, яка там склалася, і вирішили зібрати актив цеху. Вам потрібно підготуватись до виступу перед ним. Як ви побудуєте свій виступ? 19. Ваш безпосередній керівник, не поставивши вас до відома, дає термінове завдання вашому підлеглому, який вже зайнятий виконанням іншого відповідального завдання. Ви і ваш керівник вважаєте свої завдання невідкладними. Визначте оптимальний варіант вирішення проблеми і обґрунтуйте його. 20. Між вашими підлеглими виник конфлікт з приводу виступу одного з них з критикою іншого. Конфлікт заважає успішній роботі колективу. Визначте можливі варіанти вирішення проблеми. 21. У трудовий колектив, де є конфлікт між двома групами з питання впровадження нововведення, прийшов новий керівник, запрошений зі сторони. Яким чином, на вашу думку, йому краще діяти, щоб нормалізувати психологічний клімат в колективі? 22. У найбільш напружений період завершення виробничої програми один з працівників вашого колективу захворів. Кожний з підлеглих зайнятий виконанням своєї роботи. Необхідно виконати в строк й роботу відсутнього. Які будуть ваші дії як керівника в цій ситуації? 23. Ви менеджер низової ланки управління. Запропонуйте перелік заходів по забезпеченню функції контролю за роботою підлеглих. 24. Визначте випадки, за яких необхідне застосування розпорядчих методів менеджменту. 25. Наскільки можливо для лідера бути одночасно орієнтованим на завдання і працівників? Чи можете назвати інші форми лідерської поведінки, які були б важливими для менеджера? 26. Ви менеджер з виробництва у фірмі, яка виготовляє холодильники. Не так давно ви довідалися, що конкуруюча фірма надала своїм холодильникам властивостей, яких ваші ще не мають. На щорічній спеціалізованій виставці фірми-конкурента буде відкрито офіс для гостей, де на одному із засідань її керівник розповість для своїх дилерів про нову розробку. Ви можете уповноважити свого співробітника бути присутнім на цьому засіданні в статусі нового дилера, щоб дізнатись про новинку. Чи підете ви на такий крок? Чому? 27. ТОВ “Альфа” спеціалізується в сфері виробництва продуктів харчування. Згідно із штатним розкладом в товаристві працює 125 чоловік, в т.ч. працівників апарату управління 19 чол.: директор ТОВ, заступник директора з маркетингу, заступник директора з виробництва, заступник директора з фінансів, головний бухгалтер, заступник головного бухгалтера, бухгалтерів 2, керівник відділу стратегічного планування, економістів 2, керівник відділу маркетингу, маркетологів 2, головний інженер, інженерів 2, начальник відділу збуту, секретар офісу. Побудуйте оптимальну організаційну структуру управління ТОВ “Альфа”. 28. Штатним розкладом на державному торговельно-закупівельному підприємстві “Щедрий дар” передбачено 112 посад, в т.ч. управлінського персоналу 21 чол. (керівник підприємства; заступників керівника підприємства 2; керівників функціонального підрозділу апарату управління 3; товарознавців 3; економістів 2; головний бухгалтер; бухгалтерів 2; інспектор з кадрів; касирів центральної каси 2; адміністраторів 2; завідувач господарством; секретар офісу). Розробіть оптимальну організаційну структуру управління підприємством. 29. Ви менеджер відомої фірми, який прикладає великі зусилля для підписання вигідної угоди на чималу суму з однією компанією. В процесі переговорів дізнаєтеся, що представник покупця шукає для себе більш вигідну роботу. Ви не маєте бажання, брати його до себе на роботу, але якщо натякнете йому про таку можливість, то він, швидше за все зробить замовлення саме у вас. Як ви вчините? Чому? 30. В косметичному салоні працюють: директор салону, бухгалтер, маркетинг-менеджер, лікар-косметолог, перукар-візажист, 2 косметологи, 4 перукарі, прибиральниця. Обґрунтуйте застосування конкретних форм та систем оплати праці, методів морального стимулювання всім категоріям працівників. 31. Які риси найліпше характеризують студентських лідерів? Ділових лідерів? Політичних лідерів? Як можна пояснити подібності та відмінності їхніх рис? 32. На прикладі кондитерської фабрики “Roshen” проаналізуйте вплив факторів внутрішнього середовища на діяльність організації.
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи ...
Щоб переглянути інформацію про автора натисніть на посилання нижче і...
Зачекайте
секунд...
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи