Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права або ж є проблеми з її достовірністю повідомте про це адміністратора
педагогічні умови виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей старшого дошкільного віку
Курсова
№ K-23477
ЗМІСТ
ВСТУП…………………………………………………………………………….3 РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ВИХОВАННЯ КУЛЬТУРНО-ГІГІЄНІЧНИХ НАВИЧОК, ЯК СКЛАДОВОЇ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДОШКІЛЬНИКА…………………………………………………………………6 1.1. Види і зміст культурно-гігієнічних навичок, як складової фізичної культури дітей дошкільного віку………………………………………………………..6 1.2. Завдання, виховання культурно-гігієнічних навичок, як складової фізичної культури у дітей в діючих програмах виховання дітей дошкільного віку..11 1.3. Роль сім’ї у вихованні культурно-гігієнічних навичок дітей дошкільного віку……………………………………………………………………………..22 Висновки до першого розділу………………………………………………….25 РОЗДІЛ ІІ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМ ФОРМУВАННЯ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ КУЛЬТУРНО-ГІГІЄНІЧНИХ НАВИЧОК………………………………….27 2.1. Особливості виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей старшого дошкільного віку…………………………………………………………………27 2.2. Аналіз рівня сформованості культурно-гігієнічних навичок у дітей старшого дошкільного віку……………………………………………………..30 2.3. Методичні рекомендації, або елементи системи роботи виховання з формування культурно-гігієнічних навичок у дітей старшого дошкільного віку………………………………………………………………………………….31 Висновки до другого розділу…………………………………………………..34 ВИСНОВКИ………………………………………………………………………36 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………..38 ДОДАТКИ…………………………………………………………………………40
ВСТУП
Найважливішим фактором працездатності організму є здоров'я. Поняття здоров'я включає не тільки відсутність захворювання, хворобливого стану, фізичного дефекту, а й стан повного соціального, фізичного і психологічного благополуччя. «Здоров'я - це капітал, даний нам не тільки природою від народження, але і тими умовами, в яких ми живемо. «Здоров'я дітей - багатство нації». Ця теза не втрачає своєї актуальності у всі часи ». Збереження та зміцнення здоров'я неможливо без дотримання правил гігієни. Велику роль у розвитку гігієни дітей відіграли вчені В.І. Молчанов, Г.Н. Сперанський, М.С. Маслов, Н.М. Щелованов та інші. Їх праці містять відомості не тільки з діагностики та лікування дитячих захворювань, але і по догляду, харчування, загартовування і вихованню здорових дітей. На підставі досліджень цих вчених, працівники дошкільних установ, взяли за основу виховання культурно - гігієнічних навичок. У кожній віковій групі це завдання здійснюється відповідно до програм виховання в дитячому садку. Засвоєння того або іншого навику дітьми вимагає часу, тому завдання його формування може належати не до одного, а до кількох років життя дитини. Програми виховання і навчання в дошкільному навчальному закладі зорієнтовані на створення обстановки, яка сприяє формуванню культурно-гігієнічних навичок. Дошкільний вік - це важливий період, коли формується людська особистість, закладаються міцні основи фізичного здоров'я. Культурно-гігієнічні навички у дітей виховуються з самого раннього віку, при формуванні культурно-гігієнічних навичок йде не просте засвоєння правил, норм поведінки, а надзвичайно важливий процес соціалізації, олюднення малюка. Виховання у дітей навичок особистої гігієни відіграє найважливішу роль в охороні їх здоров'я, сприяє правильної поведінки у побуті. У процесі повсякденної роботи з дітьми необхідно прагнути до того, щоб виконання правил особистої гігієни стало для них природним, а гігієнічні навички удосконалювалися. Вміння - це сформована у дитини здатність вчиняти певні дії на основі отриманих знань. Звичка - це автоматизоване дію, сформоване в результаті багаторазових повторень і вправ. Навички закріплюються в результаті багаторазового виконання дії, в результаті вправ у правильному його виконанні. Перехід навику в звичку досягається систематичним повторенням його за певних однакових або схожих умовах. Звички на відміну від навичок створюють не тільки можливість виконання тієї чи іншої дії, а забезпечують сам факт його здійснення. Звички, придбані дитиною, зберігаються тривалий час і стають, як говорить народна мудрість, другою натурою. Придбані звички стають стійкими і важко піддаються перевихованню. «Як не важливі навички не слід забувати що, одне тільки оволодіння ними ще не забезпечує правильної поведінки. Дорослі повинні подавати приклад у всьому і вимагаючи від дитини виконання певних правил, самі завжди їх дотримувалися, були акуратні, охайні зовні і т.п.» Мета дослідження - вивчення теоретичних та практичних засад виховання культурно - гігієнічних навичок, як складової фізичної культури у дитини старшого дошкільного віку. Об'єктом дослідження є теоретичні засади виховання культурно-гігієнічних навичок як складової фізичної культури у дошкільника. Предметом дослідження є педагогічні умови виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей старшого дошкільного віку.
Завдання дослідження: - Вивчити теоретичні основи виховання культурно-гігієнічних навичок, як складової фізичної культури у дітей дошкільного віку. - визначити особливості виховання навичок особистої гігієни у дітей дошкільного віку в умовах ДНЗ. - проаналізувати рівень сформованості виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей дошкільного віку. - розробити рекомендації щодо виховання культурно-гігієнічних навичок. Методи дослідження - у процесі роботи використовувати різні методи педагогічних досліджень: вивчення та аналіз психологічної, педагогічної літератури, дослідно - педагогічна робота; бесіда з дитиною; бесіда з персоналом ДНЗ; цілеспрямоване спостереження за дітьми в їх самостійній діяльності. Вибір теми пов'язаний з необхідністю вирішувати проблему виховання культурно - гігієнічних навичок у дітей дошкільного віку. В дошкільному віці йде закріплення та оновлення вже набутих навичок протягом життя. Організація та проведення дослідження. Дослідно-експерементальна робота проводилась на базі дошкільного навчального закладу № 17 «Медок», м. Київ. Структура роботи. Курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків до розділів, загальних висновків, списку використаних джерел і додатків.
Ціна
200
грн.
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи