Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права або ж є проблеми з її достовірністю повідомте про це адміністратора
«Організація сенсорного виховання дітей раннього віку».
Курсова
№ K-23481
ЗМІСТ
ВСТУП ……………………………………………………………………...............3 РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ СЕНСОРНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ……………………………………………………………….6 1.1. Проблема сенсорного виховання у психолого-педагогічних джерелах…… 6 1.2. Зміст і завдання сенсорного виховання дітей раннього віку...……………..10 1.3. Методичні аспекти проблеми організації сенсорного виховання в групах раннього віку…………………………………………………………………….. 15 Висновки до першого розділу……………………………………………………24 РОЗДІЛ ІІ. ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ СЕНСОРНОГО ВИХОВАННЯ В ГРУПІ ДІТЕЙ ТРЕТЬОГО РОКУ ЖИТТЯ……………………………….26 2.1. Виявлення рівня компетентності дітей третього року життя щодо орієнтування в основних кольорах………………………………………………..26 2.2. Підбірка дидактичних ігор з орієнтування в основних кольорах для дітей третього року життя.……………………………………………………..............30 Висновки до другого розділу…………………………………………………….34 ВИСНОВКИ………………………………………………………………………. 35 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………….37 ДОДАТКИ………………………………………………………………………….42
ВСТУП
В історії дошкільної педагогіки, на всіх етапах її розвитку, проблема сенсорного виховання займала одне з центральних місць. Дитина в житті стикається з різноманіттям форм, фарб та інших властивостей об'єктів, зокрема іграшок і предметів домашнього ужитку. Вона знайомиться з творами мистецтва: живописом, музикою, скульптурою. І, звичайно, кожна дитина, навіть без цілеспрямованого виховання, так чи інакше, все це сприймає. Але якщо засвоєння відбувається стихійно, без грамотного педагогічного керівництва з боку дорослих, воно нерідко виявляється поверхневим, неповноцінним. Адже відчуття і сприйняття піддаються розвитку, вдосконалення, особливо в період раннього дитинства. І тут на допомогу приходить сенсорне виховання. Значення сенсорного розвитку в ранньому та дошкільному дитинстві важко переоцінити. Саме цей вік найбільш сприятливий для вдосконалення діяльності органів чуття, нагромадження уявлень про навколишній світ. У вітчизняній педагогіці визнано відношення до виховання дітей раннього віку як до етапу, що визначає весь подальший розвиток людини. В наш час, в сучасному українському суспільстві, демократичні перетворення орієнтують педагогів на особливу модель учбово-виховної роботи, припускаючи розвиток ініціативи і самостійності дитини, її активної поведінки в конкретних ситуаціях, в діяльності, в спілкуванні, що визначає для неї міру значущості речей і явищ оточуючої життя, розвиває сенсорні здібності. Сенсорне виховання, направлене на формування повноцінного сприйняття навколишньої дійсності, служить основою пізнання світу, першим ступенем якого є чуттєвий досвід. Успішність розумового, естетичного і етичного виховання в значній мірі залежить від рівня сенсорного розвитку дітей, тобто наскільки абсолютно дитина чує, бачить, відчуває оточуюче. На дидактичну та виховну цінність сенсорного виховання вказували вітчизняні та зарубіжні педагоги: О. Граборов, О. Декролі, Ж. Демор, О. Запорожець, Ж. Ітар, Я. Коменський, Г. Костюк, М. Лісіна, Б. Менель, М. Монтессорі, С. Русова, В. Сухомлинський. В сучасній Україні свої праці сенсорному вихованню та сенсорному розвитку присвятили І. Барбашова, З. Дорошенко, Н. Маліновська, Т. Маркова, Т. Поніманська, І. Свєтлова, С. Трикоз. Разом з тим слід відмітити, що в українській педагогіці недостатньо уваги приділяється сенсорному вихованню дітей. Найбільший акцент робиться на естетичному, музичному, національному, фізичному вихованні, а сенсорний компонент при цьому виступає як побічний або суміжний. Все це спонукає до подальшого розроблення теоретичних та практичних аспектів даної проблеми. Актуальність порушеної проблеми, доцільність наукового пошуку шляхів її вирішення зумовили вибір теми «Організація сенсорного виховання дітей раннього віку». Мета дослідження: теоретично обґрунтувати проблему сенсорного виховання як складової розумового виховання та виявити особливості організації сенсорного виховання в групі дітей третього року життя. Визначена тема курсового дослідження зумовила необхідність вирішення таких завдань: – здійснити аналіз класичної та сучасної психолого-педагогічної літератури з питань сенсорного виховання; – охарактеризувати методику сенсорного виховання дітей раннього віку; – виявити рівень компетентності дітей третього року життя з орієнтування в основних кольорах; – зробити підбірку дидактичних ігор для дітей третього року життя з метою орієнтування в основних кольорах. Об’єкт дослідження: сенсорне виховання дітей раннього віку. Предмет дослідження: особливості організації сенсорного виховання дітей раннього віку в дошкільному навчальному закладі. У процесі роботи використовувалися такі методи науково-педагогічного дослідження: • теоретичні: історико-теоретичний та порівняльний аналіз психолого-педагогічних джерел дали можливість систематизувати теоретичні матеріали; • емпіричні: педагогічне спостереження, опитування, дидактична гра, аналіз календарного плану вихователя, аналіз дидактичних посібників, узагальнення педагогічного досвіду, узагальнення даних. Використовувалися графічні форми відображення одержаної інформації (таблиці). Організація та проведення дослідження. Дослідно-експериментальна робота проводилась на базі дошкільного навчального закладу №474 «Україночка», м. Києва. Структура роботи зумовлена логікою дослідження. Дослідження складається зі вступу, двох розділів, висновків до розділів, загальних висновків, додатків, списку використаних джерел.
Ціна
200
грн.
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи ...
Щоб переглянути інформацію про автора натисніть на посилання нижче і...
Зачекайте
секунд...
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи