Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права або ж є проблеми з її достовірністю повідомте про це адміністратора
Кризовий потенціал соціальних інтернет- комунікацій
Дипломна
№ K-22301
ВСТУП…………………………………………………………………………….3 РОЗДІЛ 1. Інтернет-комунікації як феномен інформаційного суспільства…………………………………………………………………………6 1.1. Інтернет-комунікації як вид засобів масової комунікації…………….....6 1.2. Теоретико-методологічні моделі інтернет-комунікацій………………....12 1.3. Особливості регулювання комунікації в інтернет-мережах……………..20
РОЗДІЛ 2. Кризовий потенціал соціальних інтернет- комунікацій.............25 2.1. «Кризовий та конфліктний потенціал» соціальних інтернет-комунікацій .25 2.2. Криза мережевого етикету в інтернет-комунікаціях……………………….34 2.3. Проблеми віртуалізації особистості в інтернет-комунікаціях…………..41
РОЗДІЛ 3. Тенденції кризового розвитку соціальних інтернет-комунікацій………………………………………………………………………46 3.1. Стан та тенденції сучасних інтернет-комунікацій в Україні……………...46 3.2. Кризовий потенціал «комунікативної культури» в соціальних інтернет-мережах (на прикладі проведеного дослідження)………………………………49 ВИСНОВКИ……………………………………………………………………..55 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………58 ДОДАТКИ………………………………………………………………………...65
ВСТУП Сьогодні відбуваються суттєві зміни в культурному середовищі та соціальній реальності, зумовлені впровадженням нових інформаційних технологій у суспільне життя. Це обумовлює необхідність всебічного вивчення надсучасних інформаційних технологій комунікації, осмислення трансформаційних процесів, що відбуваються в системі комунікацій. Ключовою умовою, що формує і направляє процеси постіндустріального розвитку, є цілеспрямоване використання систем штучного інтелекту, зокрема інформаційно-комунікативних технологій, які трансформують життя не тільки окремого індивіда, але й груп людей, суспільних інститутів, суспільства загалом. Актуальність дослідження. Необхідність ґрунтовного дослідження феномену Інтернет-комунікацій випливає із всезагального їхнього залучення до процесів збереження, відтворення й передачі соціального досвіду. Інтернет-комунікація є новітнім атрибутом взаємодії людей у сучасному суспільстві та важливим чинником функціонування всіх його соціальних систем. Сучасний світ переживає комунікаційну революцію, в основі якої покладене розповсюдження Інтернет-комунікацій як таких, що найбільш адекватно відповідають вимогам глобалізованого світу. Втім, помилково вважати, що еволюція людини у бік homo electronicus і зростання потреби у високоперсоналізованій інформації мінімізували тенденції анропологізації людиною світу. З розвитком інтернет- мереж, загострилися проблеми кризового стану інтернет-комунікацій, впливу їх на масову свідомість. Особливо актуальними є проблеми культури та етики комунікації в інтернеті, проблеми віртуалізації особистості, проблеми безпеки персональних даних. Особливо гостро постала проблема кризи соціальних мереж, що на даний час поглинули увесь інтернет-простір. З цього випливає актуальність дослідження специфіки Інтернет-комунікацій. Розробкою теоретичних та методологічних засад дослідження масової комунікації займалися як українські (Н. Костенко, С. Барматова, Ю. Сорока, С. Кащавцева, Л. Скокова та ін.), так і зарубіжні вчені (У. Ліпман, Г. Лассуелл, Т. Адорно, Е. Катц, П. Лазарсфельд, Б. Берельсон, Ж. Бодрійяр та ін. Концепція комунікативних мереж формується в останні десятиріччя і досліджувалася такими науковцями, як Л.Фріман, Д.Ноук, П.Марсден, С.Вассерман, Б.Веллман, С.Берковиц та ін. Загальні тенденції розвитку соціальних інтернет-мереж та їхній контент є здебільшого об’єктами дослідження зарубіжних учених, зокрема Т. О’Рейлі, Б. Хілла, Ш. Баумена та К. Вілліса, М. Гласера, В. Мейєра, С. Сіль-верторна, Д. Бойда та Н. Еллісона, П. Валь-кенбург, Л. Фарк’юхара та Р. Мідса, К. Ерік-сона та Ф. Говарда, П. Джерранда, Т. Паулюс та ін. Актуальність мережевого аналізу зростає, оскільки в даний момент відбувається глобалізація загальносвітових процесів, перш за все, у формі «сітьовізації». Однією з перших фундаментальних спроб теоретичного осмислення трансформацій в глобальному співтоваристві у мережевих термінах можна назвати роботи М.Кастельса, яким розроблено соціологічні аспекти становлення культурного й економічного середовища, активного розвитку та самореалізації сучасної особи. Методологічною основою є перехід при розгляді інтенціональності від Брентано до Гуссерля, в якому здійснюється перехід від інтенціональності як внутрішніх психологічних ментальних станів (Ф. Брентано) до розкриття інтенціональності як спрямованості на об’єкт, що знаходиться за межами людського досвіду (Е. Гуссерль); розгляд когнітивної активності цілісної людини як фактору суспільних перетворень у становленні інформаційного суспільства (О. Рубанець); виявлення ролі комунікацій у становленні інформаційного суспільства як суспільства мережевого (П. Дракер, М. Кастельс); розкриття ролі інформаційного обміну для задоволення інформаційних потреб при переході від комп’ютеризації до інформатизації (Л. Рейман). Мета дослідження – дослідити кризовий потенціал сучасних інтернет-комунікацій (на прикладі соціологічного дослідження «Веб-спілкування та мережевий етикет»). У контексті цієї мети були поставлені наступні завдання: 1. Розкрити загальні теоретико-методологічні засади сучасних інтернет-комунікацій. 2. Визначити поняття "конфліктний та кризовий потенціал Інтернет-комунікацій", "види кризового потенціалу інтернет-комунікацій". 3. Вивчити стан та тенденції кризового розвитку соціальних інтернет-комунікацій в Україні. 4. Дослідити кризовий потенціал «комунікативної культури» в соціальних інтернет-комунікаціях (на прикладі проведеного дослідження «Веб-спілкування та мережевий етикет»). Об’єкт – соціальні аспекти сучасних інтернет-комунікацій. Предмет – кризовий потенціал сучасних інтернет-комунікацій. Гіпотеза –кризовий потенціал сучасних інтернет-комунікацій зумовлений низьким рівнем комунікативної культури інтернет-користувачів. Методологія роботи. Під час написання наукової роботи використовувався широкий арсенал загальнонаукових методів дослідження, таких як: аналіз, синтез, узагальнення, порівняння, аналіз документів, класифікація, абстрагування та ін.. А також був використаний такий емпіричний метод соціологічного дослідження як анкетування. Структура роботи. Кваліфікаційна робота бакалавра складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. У Розділі 1 «Інтернет-комунікації як феномен сучасного інформаційного суспільства» розкриває сутність інтернету як сучасного засобу комунікації, основні теоретико-методологічні моделі інтернет-комунікацій та особливості регулювання комунікації в інтернет-мережах. Розділ 2 «Кризовий потенціал соціальних інтернет-комунікацій» розкриває основні кризові аспекти сучасних соціальних інтернет-комунікаціях. Третій розділ (емпіричний) розкриває основні тенденції кризового розвитку інтернет-комунікацій в Україні, а також висвітлює результати соціологічного дослідження на тему: «Веб-спілкування та мережевий етикет».
Ціна
1500
грн.
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи