Меню сайту

Нові користувачі
sokolovatp
Автори робіт
29.12.2020
камилла
Користувачі
14.12.2020
Valeriia
Користувачі
12.12.2020
Діана
Користувачі
09.12.2020
Свєта
Користувачі
03.12.2020
Ти користуєшся WEBMONEY?


Роман

Рейтинг: 10
O. Norbert.

Рейтинг: 16
аватар
Ровенчук Віталій Вікторович

Рейтинг: 10
Яцишина Ольга Василівна

Рейтинг: 10
Дяченко Вікторія Іванівна

Рейтинг: 10
аватар
Ирина Сергеевна

Рейтинг: 10

Замовляйте роботи у професіоналів






Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права
або ж є проблеми з її достовірністю
повідомте про це адміністратора

Вогонь та вода у Максима Рильського в збірці "На білих островах"


Курсова
K-25825

ВСТУП
Максим Тадейович Рильський народився 19 березня 1895 року в Києві, в дрібнопоміщицькій родині. За підрахунком одного з критиків М. Рильського, у цілому це складає більше 25 збірок оригінальних поезій і понад 250 тисяч рядків поетичних перекладів, а до того слід додати ще численні статті і дослідження з історії літератури, народної творчості, театру, багато публіцистичних виступів.
М. Рильського справедливо відносять до одних із найвпливовіших майстрів слова української та світової літератури.
Близько шістдесяти років тривала діяльність М. Рильського в українській поезії, в якій він посів, за значенням свого художнього внеску, одне з перших місць після І.Франка і Лесі Українки. Колосальною за обсягом була його праця на терені художнього перекладу, головним чином поетичного. Як учений і критик він багато зробив для осмислення історії дітератури та її сучасного досвіду; перу поета належить також раці з фольклористики, мисецтвознаства (лексикографія та стилістика української мови), теорії перекладу1.
Творчий шлях Рильського, що тривав понад півстоліття, був справді складним: від співця «лісових ідилій» до поета-трибуна, від аполітизму та нейтральності до активної участі в соціалістичному перетворенні світу, від неокласика до класика. Цей поступ відбувався не сам по собі, а внаслідок напруженої, титанічної роботи. В автобіографічних записах поет згадує про пергий вірш «Прошак», написаний ним у семирічному віці.
У судженнях критиків про першу книжку «На білих островах» (1910) здебільшого наголошується, що вона напівдитяча. Але слід зауважити, що для свого часу і для поетового віку вона досить «доросла». Уже на підставі цієї нижки можна говорити про бездоганне чуття ритму, про розмаїтість тем і мотивів, про неабиякий злет творчої фантазії, тобто про всі складники поетичного таланту2.
___________
1Дончик В.Г. Історія украхнської літератури ХХ століття. К. 1998. – 464 с. – С. 110-111
2Крижанівський С.А. Максим Рилльський. К. 1985. – 126 с. – С. 10-11
За вісім років, які відділяють першу книжку від другої, пред читачем постав уже цілком дорослий, двадцятитрьохрічний поет, в творчості якого відбулася значна еволюція. Удосконалилась його техніка, зросло поетичне вміння, визначились смаки та уподобання.
Книжка лірики «Під осінніми зорями», яка охоплювала творчість поета від 1911 до 1918 року і яку, за словами втора, «сласично зле видало видавництво «Грунт», містила 156 віршів. Вона справді відбила й напруженість пошуків ідейного та естетичного ідеалів, й дезперечне зростання майстерності автора.
В цілому ж у творчій біографії Рильського немалу роль відіграли саме вірші із другого видання «Під осінніми зорями», але саме вихід цієї книжки став приводом для різких обвинувачень поета цієї в аполітизмі, неокласицизмі, естетизмі.
Немало закидів викликала і наступна книжка «Синя далечінь» (1922), у якій справді існувало протиставлення романтичної синьої далечі навколишнй дійсності.
Однак ряд творів у книжках «Під осінніми зорями» та в «Синій далечині» збагачували українську лірику мотивами любові до життя й природи, досконалістю форм, образами, зрештою, воєю щирістю та безпосередністю. Поезії «На білу гречку», «Яблука доспіли», «Єсть ім’я жіноче», «Мені снилось», «Червоне вино», «Вже червоніють помідори» з книжки «Під осінніми зорями», «Тиша», «Солодкий світ», «Стародавній роман», «На вулицях вода синіє», «Я знов на драбинчастім возі», «Рибальське посланіє», «У теплі дні збирання винограду» з «Синьої далечіні» входдили в антології як справжні шедеври пожовтревої української лірики1.
Початком нового етапу в творчості М. Ртльського став 1923 рік, коли поет після гострої критики збірки «Синя далечінь» за «втечу в минуле» у листі до редакції київської газети «Більшовик» не тільки
________
1Крижанівський С.А. Максим Рилльський. К. 1985. – 126 с. – С. 11-17
відкинув закид, а й стверджував, що працював над своїм ідейним переозброєнням.
Протягом 20-х років крім «Синьої далечіні» вийшли «Поеми» (1924), «Тринадцята весна» (1926), «Крізь бурю й сніг» (1925), причому перша з цих двох була створена раніше, а видана пізніше, друге видання книжки «Під осінніми зорями» (1926), «Де сходяться дороги» (1929) та «Гомін і відгомін (1929). Крім того окремим виданням вийшов переклад «Пана Тадеуша» А. Міцкевича1.
Чимало місця у творчості Рильського займають ліроепічні етюди, такі як «Буря» та «Перед весною», характерні епічною виразністю картин, легкою іронічною умішкою, або сповнений усміху та парадоксів вірш «Другерибальське посланіє, зовсім не до рибалки адресоване».
У часи війни поет явив гідну подиву творчу активність. Протягом 1941-1946 рр. видано книжки «За рідну землю (1941), «Слово про рідну матір», «Світова зоря» та «Світла зброя» (усі – 1942), «Велика година» (1943), «Неоалима купина» (1944), дві поеми – «Жага» (1943) та «Мандрівка в молодість» (1944). А крім того, вийшла книжка публіцистики «Народ безссмертен» (1942), книжки вибраних творів українською та російською мовами.
Влітку 1945 створено чудовий цикл любовної лірики «Остання весна». Також вийшли такі книжки ,як: «Віртість» і «Чаша дружби» (1946), «Мости» (1948), «Братерство» (1950), тритомне видання «Поезії» (1946-1949), твори для дітей та юнацтва – «День ясний» (1948), « Урожай» (1950), вибрані твори українською та російськими мовами (1950).
Книжки «Наша сила» та «Весняна пісня» (1952), а певною мірою й «Ранок нашої відчизни» (1953) та «Сад над морем» (1955) можна вважати «перехідними». Ці книжки позначились новими поетичними відкриттями, які здобувалися в подорожах по рідній землі, що для Рильського означало й подороді у нові сфери прекрасного2.
________
1Крижанівський С.А. Максим Рилльський. К. 1985. – 126 с. – С.17
2Там же – С.23, 34, 39, 41
У наступній книжці «Зграя веселиків» (1960), в яку входили й вірші з «Голосівської осені» поет розвиває мотиви невмиручості народного мистецтва, знчення мовия к першоелемента літератури, дружби поетів. Рильський розумів, що мистецтво тільки тоді служить народові, коли воно пройняте оптимізмом і життєстверджуючими комуністичними ідеями.1
В зв’язку з обраною темою, ми більше акцентуватимемо на першій збікці Масима Рильського « На білих островах»1.
Цикл «На білиз островах» уже тоді був задуманий як своєрідна лірична поема. Друга частина циклу була надрукована в 1914 році у «Літературно-науковому віснику» під назвою «Лютючий човен», з позначкою «друга частина ліричної поеми «На білих островах». Перед нами твір з досить примхливим ритмічним узором, зі своєрідним внутрішнім сюжетом. Поет опиняється на пливучих островах, тобто на хмарах, але сягаючи під небеса, все ж він змушений визнати:
«Це лиш мрії, це лиш мрії…
Так… я на землі,
Де, хоч сонце сяє й гріє,
А весь світ у млі…»3
Вірші пройняті сумом, бажанням утекти «на білі острои», де поет міг би залишитись наодинці зі своїми скорботами, своїм хворим від нещасного кохання серцем. У цих мотивах і настроях відчутні не стільки реальні переживання, скільки літературні ремінісценції2.
У всьому – в темах і мотивах, в образах і картинах, а головним чином у тому, що поет за лічені дні й роки проходив курс поетичного уміння, видно неабиякий поетичний талант. У книжці «На білих островах», як гени а клітині, були закладені чи не всі визначальні риси поетичного почерку зрілого Рильського. Творчому формуванню поета сприяли Фет і Тютчев,
________
1Крижанівський С.А. Максим Рилльський. К. 1985. – 126 с. – С.47, 50
2Там же – С.11-13
3Новиченко Л.М. Поетичний світ Максима рильського К.,, 1980, С. 61
Брюсов і Блок, Вяч. Іванов та І. Анненський, а також французькі символісти і парнасці Бодлер, Рембо, Верлен1.
Як вважає професор Києво-Могилянської академії Володимир Панченко, стати поетом Максимові воістину було написано на роду. «З малих літ його оточували люди культури — батько Тадей Розеславович був київським шістдесятником XIX століття. Як і мовознавці Павло Житецький і Кость Михальчук, історик Володимир Антонович, композитор Микола Лисенко, драматург і театральний діяч Михайло Старицький»2.
Павло Тичина в збірці «На білих островах» згадував, як йому відчувся у тоненькій книжці молодого побратима протест проти нудної і сірої дійсності, як, зачитавшись його віршами під час лекції з богослов'я, він піднісся духом й пройнявся ясними, хоч і невиразними сподіваннями на майбутнє3.
Згодом Іван Франко назве Рильського «абсолютним паном форми»4. Взагалі, переважна більшість тогочасних відгуків — схвально-доброзичлива.
Микола Зеров напише: «З’явилася невеличка, свіжа, сливе дитяча книжечка його перших поезій, яку однаково прихильно зустріли у всіх тодішніх таборах літературних»5.
Актуальність даного наукового дослідження полягає у необхідності глибше дослідити тему, висунуту у заголовку роботи, так як на сучасному етапі в нас є більші можливостей та об’ємніший огляд критичної літератури стосовно збірки М. Рильського «На білих островах»
Мета роботи: висвітлення образів вогню та води ранньої збірки М.Рильського «На білих островах».
________
1Крижанівський С.А. Максим Рилльський. К. 1985. – 126 с. – С.13
2Панченко В. Максим Рильський, poeta Maximus: Спроба життєпису поета напередодні 110-річчя від дня його народження // День. – 2005. – С. 18-19.
3 http://gazeta.dt.ua/SOCIETY/na_bilih_ostrovah,__abo_sto_rokiv_tomu.html
4http://yandex.ru/sitesearch?text=максим+рильський+&searchid=102134&lr=213&web=0
5Зеров М. Літературний шлях Максима Рильського. К., 1990. - — С 548.

Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань:
1. Здійснити аналіз теоретичних праць із проблеми дослідження символу як універсальної категорії, що відбиває специфіку міфопоетичного світопізнання;
2. Описати поетичну та значеннєву парадигми символу вода;
3. Визначити напрямки контекстуальної реалізації образу вогонь.
Об‘єктом дослідження є збірка «На білих островах» М.Рильського.
Предметом курсової роботи виступає образ вогню та води у збірці М.Рильського «На білих островах».
Методи використані у даному дослідженні: метод аналізу (на основі вибраної літератури), дескриптивний метод (опис через слова-дескриптори), діахронічний метод (аналіз творчесті впродовж конктертого відрізку часу).
Курсова робота має типову структуру: вступ, два розділи, висновки та список використаних джерел.
У вступі подається короткий огляд творчості Максима Рильського, визначено мету, об’єкт, предмет, актуальність та методи наукового досліждення.
У розділі І ми поглинаємося в проблематику символу води у першій збірці М. Рильського «На білих островах».
Розділ ІІ присвячено образу вогню в поезії названої збірки.
Завершують курсову роботу висновки, в яких ми даємо коротку характеристику роботи та висловлюємо власну думку щодо досліджуваної теми.
Список використаної літератури містить 27 джерел.
При проведенні даного наукового дослідження, були виконані праці таких науковців як: Агеєва В., Білецький О., Білодід І.К., Борщевський В.М, Гальченко С.А, Дончик В.Г., Ільєнко І.І., Крижанівський С.А. Мартич Ю.М., Новиченко Л.М., Панченко В., Садовська Д.О та інші.
Ціна

320

грн.
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту,
тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати
можна дізнатись у автора цієї роботи ...

Щоб переглянути інформацію про автора
натисніть на посилання нижче і...
Зачекайте секунд...
Дивіться також:



Форма входа Реєстрація
Запам'ятати мене Забув пароль ?
Реклама

Топ 10 авторів
lessonz lessonz 4275
В'ячеслав ID:217
  • Стать:Чоловік
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 4275
  • Зареєстрований: 07.07.2011
vipbond vipbond 3057
Виктория Петровна ID:74
  • Стать:Жінка
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 3057
  • Зареєстрована: 09.01.2011
k_alena k_alena 2317
Елена ID:565
  • Стать:Жінка
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:немає
  • Робіт додано: 2317
  • Зареєстрована: 11.07.2012
Ангелина Ангелина 2138
Ангелина ID:213
  • Стать:Жінка
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 2138
  • Зареєстрована: 05.07.2011
olga olga 1466
Ольга ID:184
  • Стать:Жінка
  • Группа: Продавці
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 1466
  • Зареєстрована: 03.06.2011
uliya uliya 1449
Юлія Олександрівна ID:197
  • Стать:Жінка
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 1449
  • Зареєстрована: 19.06.2011
FPM-2007 FPM-2007 1023
Стороженко Андрій Юрійович ID:1255
  • Стать:Чоловік
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 1023
  • Зареєстрований: 17.08.2014
Viktor Viktor 918
Віктор ID:273
  • Стать:Чоловік
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 918
  • Зареєстрований: 26.09.2011
mars1814 mars1814 868
Олександр ID:104
  • Стать:Чоловік
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:є
  • Робіт додано: 868
  • Зареєстрований: 16.02.2011
Nayka Nayka 546
Светлана ID:235
  • Стать:Жінка
  • Группа: Автори робіт
  • Портфоліо:немає
  • Робіт додано: 546
  • Зареєстрована: 27.07.2011
Статистика



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0



Всі партнери




Студенський каталог готових робіт © 2021 - Усі права застережено
Адміністрація сайту не несе відповідальності за матеріали, які розміщені користувачами.