Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права або ж є проблеми з її достовірністю повідомте про це адміністратора
Особистість і колектив у психолого-педагогічній теорії і шкільній практиці.
Курсова
№ K-10269
Вступ. Розділ І. Проблема особистості і колективу у психолого-педагогічній те-орії і шкільній практиці. 1.1. Дитячий виховний колектив, як основна змістовна форма цілісного навчально-виховного процесу, ядро виховної системи. 1.1.а. Суть, змістовна характеристика, структура дитячого виховного колективу. 1.1.б. Педагогічні функції, стадії і механізми становлення дитячого вихов-ного колективу 1.2. Моделі розвитку відносин між колективом та особистістю в почат-кових класах 1.3. Можливості використання впливу колективу на учнів початкових класів. 1.3.а. Принцип «паралельної дії» та шляхи його реалізації. 1.3.б. Педагогічне керування колективом учнів Розділ ІІ. Дослідно-експерементальна робота. 2.1. Аналіз масово-педагогічного досвіду 2.2. Авторські пропозиції. Висновки. Список використаних джерел.
Вступ Освіта XXI століття - це освіта, спрямована на розвиток особистості. її стрижень - розвивальна, культуротворча домінанта, виховання такої особистості, яка здатна до самоосвіти й само¬розвитку, може критично мислити і генерувати нові оригінальні ідеї, здатна реалізувати себе в умовах сучасного швидкоплинного світу. Одним з найефективніших засобів виховання завжди було ви¬користання впливу на вихованців з боку групи, в якій вони постій¬но знаходяться. У XX столітті це явище стало предметом значної уваги психологічної та педагогічної науки, внаслідок чого з'явило¬ся чимало теоретичних моделей та практичних спроб їх реалізації. У західній психології вивчення міжособистісних стосунків у групі посіло досить помітне місце серед психолого-педагогічних досліджень. Однією з най-більш відомих стала, наприклад, соціометрична концепція Д. Морено, яка стверджує фундамен¬тальну роль внутрігрупових стосунків у всій організації життя суспільства. У вітчизняній науці виховання у групі було особливо співзвучним колективістській доктрині і тому стало пріоритетним напрямом педагогічної технології. Засновник теорії особистості {ін¬ша назва «теорія рис») Г.Оллпорт запропонував таке визначення цьо¬го поняття: особистість є індивіду¬ально своє-рідна, така, що форму¬ється впродовж життя, сукупність психофізіологічних систем — рис, якими визначаються притаманні для даної людини мислення і пове¬дінка. Вихо¬вання морально стійких міжособистісних відносин школярів у колекти¬ві веде до духовного оздоровлення суспільства. В процесі со¬ціалізації особистості важливого значення набуває утвердження принципів загальнолюдської мора¬лі: правди, любові, справедливості, патріотизму, доброти. Підвищуються вимоги до особистості, ступеня її психологіч¬ної надійно-сті. Необхідно створити такі умови та форми впливу в про¬цесі соціалізації молодших школярів, завдяки яким можна активізувати творчі по¬тенції, закладені в кожному. Актуальність вибраної теми полягає в тому, що протягом багатьох десятиріч питання про формування особистості учня через дію на колектив у вітчизняній педагогічній літературі майже не розглядалося. Вважалося, що особистість повинна безумовно підкорятися колективу. Зараз доводиться шукати нові, відповідні духу часу рішення, спираючись на глибинні філософські концепції людини і досвід світової педагогічної думки. Функціонування дитячого виховного колективу як цілісної системи забез-печує активну дію найважливішого механізму формування особистості — виховних відносин. Питання про відносини колективу і особистості — одне з ключових, і в умовах демократизації виховання, дотримання прав і свобод людини воно набуває особливо важливої ролі. Мета: повно і всебічно розглянути взаємовідносини особистості і колекти-ву, як цілісної системи в навчанні і вихованні молодших школярів. Завдання: висвітлити проблеми особистості і колективу у психолого-педагогічній теорії і шкільній практиці; розглянути дитячий виховний колектив як ядро виховної системи; з’ясувати суть, змістовна характеристика, структура дитячого виховного колективу; описати педагогічні функції, стадії і механізми становлення дитячого виховного колективу; охарактеризувати моделі розвитку відносин між колективом та особистістю в початкових класах; показати можливості використання впливу колективу на учнів початкових класів; роз’яснити принцип «паралельної дії» та шляхи його реалізації; навести способи педагогічного керування колективом учнів; проаналізувати масово-педагогічний досвід; запропонувати авторські пропозиції.
Ціна
50 грн.
грн.
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи ...
Щоб переглянути інформацію про автора натисніть на посилання нижче і...
Зачекайте
секунд...
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи