ЗМІСТ <br /><br /> ВСТУП…………………………………………………………………………..……3 РОЗДІЛ І. Здійснення державної влади в Україні…………….…….………..……6 1.1. Законодавча……………………………….……………………………...……6 1.2. Виконавча……….……………………………………………………...……9 1.3. Судова.……………………………………………………………………..…12 РОЗДІЛ ІІ. Президент України в конституційній системі органів державної влади. Його місце та роль……………………………………………………….…19 РОЗДІЛ ІІІ. Моделі організації державної влади в Україні……………………..24 ВИСНОВКИ………………………………………………………………………...31 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………………………..…….33 ДОДАТКИ………………………………………………………………………..…35 <br /><br /> ВСТУП <br /><br /> За конституційним визначенням «Україна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава» (ст. 1). Демократичний характер української держави конституційно закріплюється через республіканську форму правління і принципи народного суверенітету: «Україна є республікою. Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ» (ст. 5) та поділу влади: «Державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову» (ст. 6). Виконавча влада — це самостійна гілка державної влади, головне функціональне призначення якої полягає у виконанні законів і яка урівноважена з іншими гілками влади засобами парламентського, президентського та судового контролю. Єдиним законодавчим органом України є Верховна рада України. Конституційний суд України — єдиний орган конституційної юрисдикції України, завданням якого є гарантування верховенства українській конституції як основного закону держави щодо території України. Вищими органами державної влади в Україні є глава держави – Президент, загальнонаціональний представницький орган законодавчої влади – Верховна Рада, колегіальний орган виконавчої влади – Кабінет Міністрів і вищі суди –Конституційний Суд, Верховний Суд і Вищий Господарський Суд. Форму державного правління в Україні Конституція визначає лише у найбільш загальній формі, проголошуючи її республікою. Та чи інша форма республіканського правління — президентська, парламентарна чи змішана — в Конституції конкретно не визначається. Висновок про неї можна зробити на основі аналізу повноважень вищих органів державної влади та їх співвідношення, передусім стосовно такої важливої ознаки форми держави, як спосіб формування і функціонування уряду. Організація державної влади в Україні нині нагадує ситуацію, описану російським конституціоналістом С. Ю. Кашкіним: «У більшості країн, які скинули в недавньому минулому тоталітарні режими (Португалія, Польща, Болгарія, Хорватія, Словенія, Македонія, Союзна Республіка Югославія та Сербія і Чорногорія, що входять до її складу), встановилася змішана республіканська форма правління, за якої уряд спирається на парламентську більшість, а всенародно обраний президент, який нерідко є харизматичним лідером нації, тобто маючи загальновизнану популярність і народну довіру, не втручаючись у поточне управління, спрямовує політичний курс. Глава уряду нерідко виступає в ролі «хлопчика для биття»: коли щось не виходить, то причина не в полiтичному курсі президента, а в поганому проведенні цього курсу урядом. У цьому, напевне, даються взнаки риси певної національної психології, які склалися за багато десятиліть, а іноді навіть віки одноосібної влади». [19; с.52] Становище в Україні відрізняється від описаної ситуації хіба що в гірший бік, тому що уряд в ній не спирається на парламентську більшість, а це лише додатково погіршує умови його функціонування. Об’єктом курсової роботи виступає державна влада. Предметом наукового дослідження є організація державної влади України. Мета: проаналізувати, вивчити, опрацювати та дослідити організацію державної влади України. Завдання: 1. дослідити здійснення державної влади України; 2. проаналізувати виконавчу, законодавчу та судову гілку влади, 3. дослідити місце Президента в конституційній системі органів державної влади; 4. охарактеризувати моделі організації державної влади України; 5. раціонально оцінити здобуті знання, на основі вибраної літератури. Методи використані у даному дослідженні: метод аналізу, дескриптивний метод, медот аналізу документів та інші. Курсова робота має типову структуру: вступ, три розділи, висновки та список використаної літератури. У вступі подається коротке поняття про державну владу України, названо об’єкт, предмет, завдання, мету, методи дослідження та наведено структуру курсової роботи. У розділі І ми розглядаємо здійснення державної влади України; подаємо стислу характеристику виконавчої, законодавчої та судової гілки влади. Розділ ІІ присвячено Президенту України. У розділі ІІІ ми характеризуємо моделі організації державної влади України. Завершують курсову роботу висновки. Список використаної літератури містить 19 джерел.
|
|