85 стор. контрольні+16 стор. тести=101 стор.
Змістовний модуль І
Запитання до теми 1
1. Поняття про диференціальну психологію.
2. Завдання диференційної психології: науково-дослідні, діагностичні, корекційні.
3. Теоретичне та прикладне значення диференційної психології, її зв’язок з іншими науками.
Запитання до теми 2
1. Етапи розвитку диференціальної психології.
2. Роль І. Павлова у розвитку диференціальної психології.
3. Значення досліджень Б.Теплова у становленні диференціальної психології як науки.
Запитання до теми 3
1. Загальна характеристика методів диференціальної психології.
2. Методи емпіричного дослідження у диференціальній психології.
3. Близнюків метод у диференціальній психології.
Запитання до теми 4
1. Дайте характеристику основним етапам індивідуалізації особистості. Наведіть приклади.
2. Визначте причинами виникнення індивідуальної своєрідності людини.Наведіть приклади.
3. Дайте характеристику складовим у структурі індивідуальності. Наведіть приклади.
Запитання до теми 5
1. Дайте характеристику особистісних особливостей індивідуальності
2. Розкрийте відмінності розвитку свідомості та самосвідомості. Наведіть приклади.
3. Визначте відмінності інтелектуального (когнітивного) розвитку. Наведіть приклади.
4. Дайте характеристику відмінності потребово-мотиваційного розвитку. Наведіть приклади.
Змістовний модуль ІІ
Запитання до теми 6
1. Визначте специфічні особливості уяви людини. Наведіть приклади з власного життя.
2. Дайте диференціальну характеристику пам’яті. Наведіть приклади.
3. Проаналізуйте міжіндивідні відмінності уваги особистості. Наведіть приклади.
Запитання до теми 7
1. Місце темпераменту в структурі індивідуальних властивостей людини.
2. Якості темпераменту як критерії відмінностей у дифренціальній психології..
3. Проблеми вивчення характеру в дифренціальній психології..
4.Диференційний аналіз класифікації рис характеру за В.М.Тепловим.
Запитання до теми 8
1. Дати характеристику вимірювального способу здібностей.
2. Дати характеристику типологічного способу здібностей.
3. Дати диференціальний аналіз видів здібностей людини. Навести приклади.
Запитання до теми 9
1. Дослідження проблем стиля в дифренціальнійпсихології. пояснювальні концепції та інтерпретація стильових параметрів.
2. Єдина концепція стилю людини.
3. Характеристика формальних ознак індивідуального стилю діяльності.
Запитання до теми 10
1. Розкрити сутність професійної придатності людини. Навести приклади.
2. Характеристика основних груп стилів діяльності.
3. Рівні структурно - функціональної організації стилю діяльності.
Запитання до теми 11
1. Зробити аналіз понять «розвиток», «дозрівання», «формування». Навести приклади.
2. Назвати основні періоди психічного розвитку особистості.
3. Дати характеристику основним напрямкам індивідуального розвитку людини.
Запитання до теми 12
1. Диференційований підхід як засіб індивідуалізації навчання та виховання.
2. Спільне та відмінне в поняттях “індивідуальний” та “диференційований” підхід у навчанні та вихованні. Навести приклади.
3. Поняття індивідуалізації навчання. Навести приклади.
Запитання до теми 13
1. Біологічні відмінності між чоловіком і жінкою.
2. Психологічні відмінності між чоловіком і жінкою.
Запитання до теми 14
1. Поняття про гендерні ролі. Наведіть приклади.
2. Аналіз поняття «гендерні стереотипи». Наведіть приклади.
Диференціальна психологія – тести (МАУП) 60 відповідей
ОЦІНЮЄТЬСЯ: СЕРЕДНЯ ОЦІНКА (СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ З ДВОХ СПРОБ).
АВТОР ГАРАНТУЄ ВИСОКУ ОЦІНКУ, ОДНАК, ЯКЩО ВИ ПЕРШУ СПРОБУ «ЗАВАЛИЛИ» САМОСТІЙНО, ТО СЕРЕДНЯ ОЦІНКА ЗМЕНШУЄТЬСЯ В ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД ТОГО, ЯК ВИ ПРОЙШЛИ ПЕРШУ СПРОБУ.
Уважно читайте відповіді, вони можуть бути на будь-якій позиціїa,b, с,d
ТЕСТ 1
Вопрос 1
За І.П. Павловим основні типи нервової системи диференціюються за такими її властивостями:
a. сила, врівноваженість і рухливість нервових процесів
b. стереотипність і індукція нервових процесів
c. стабільність нервових процесів, рівновага процесів збудження і гальмування
d. співвідношення першої і другої сигнальної систем
Вопрос 2
Визначте, в якому рядку названі афект, що виникають у травмуючих ситуаціях:
a. гнів, жах, лють, образа, відчай
b. симпатія, обурення, страх, жах, фрустрація
c. розпач, захват, жах, лють, екстаз
d. бадьорість, сум, задоволення, гнів, радість
Вопрос 3
Яке явище почуттєвої сфери виявилося в листі юнака до дівчині, в якому він писав:”Я не знаю, чи люблю тебе, чи ненавиджу, почуття дивним чином змішалися в мені”:
a. екстаз
b. амбівалентніть
c. фрустрація
Вопрос 4
Визначте тип професії (за Є. О. Климовим), до якого належить професія керівника.
a. Людина — природа
b. Людина — художній образ
c. Людина — людина
Вопрос 5
Яка із запропонованих характеристик відбиває психологічні властивості, більше притаманні чоловікам, аніж жінкам?
a. Чітка соціальна орієнтація
b. Рішучість, упевненість у собі, схильність до ризику, яскраво виявлені мотиви досягнення мети, перевага раціонального над емоційним
c. Акуратність у роботі, уважність, ретельність, перевага емоційного над раціональним
d. Спрямованість на взаємність, чутливість
Вопрос 6
Фемінність і маскулінність у диференціальній психології – це:
a. не підходить жоден з варіантів
b. дві частини одного цілого
c. підходять усі варіанти
d. дві незалежні частини
Вопрос 7
Сильний, неврівноважений, рухливий тип нервової системи відповідає такому типу темпераменту:
a. флегматик
b. холерик
c. сангвінік
d. меланхолік
Вопрос 8
К.Юнг увів у диференціальну психологію типи:
a. не підходить жоден з варіантів
b. за будовою тіла
c. за розумовими здібностями
d. за рівнем суб’єктності
Вопрос 9
Було проведено дослідження, у якому протягом 10 років вивчалися когнітивні процеси у близнюків. Що було змінними цього дослідження?
a. генетичні фактори
b. когнітивні процеси
c. вікові особливості
d. індивідуальні відмінності
Вопрос 10
Укажіть рядок, в якому представлена диференціація лише тих понять, які мають відношення до властивостей сприймання:
a. сенсибілізація, аглютинація, предметність, адаптованість
b. аперцепція, сенсибілізація, фрустрація, адаптація
c. предметність, цілісність, структурність, константність
d. константність, реструкція, осмисленість, предметність
Вопрос 11
Який вид уяви може бути розвинутий у тому разі, коли учнів на уроці ґеографії просять описати флору, фауну, населення певної місцевості, яку вчитель показав на карті:
a. антиципація
b. пасивна
c. мрія
d. фантазія
Вопрос 12
Укажіть, у якому рядку диференціюються лише вольові риси характеру?:
a. відповідальність, старанність, інтернальність, ініциатівність, активність
b. активність, наполегливість, інтровертованість, старанність, впертість
c. рішучість, наполегливість, інтернальність, впертість, лінь
d. рішучість, наполегливість, екстравертованість, впертість, старанність
Вопрос 13
Серед запропонованих варіантів оберіть той, в якому вказаний перелік позитивних вольових якостей, що сприяють подоланню травмуючих ситуацій:
a. наполегливість, мужність, витримка, логічність, рішучість
b. наполегливість, самостійність, впертість, цілеспрямованість, мужність
c. самовладання, сміливість, відповідальність, наполегливість, рішучість
d. цілеспрямованість, самовладання, конформність, сміливість, витримка
Вопрос 14
На основі аналізу психологічних особливостей співробітника Г. диференціюйте його темперамент.
Г. дуже вразливий, боляче сприймає будь-яке зауваження керівника. Йому притаманна надмірна занепокоєність, занижена самооцінка, він невпевнений у собі. Інтроверт, швидко стомлюється. Отже, він:
a. Меланхолік
b. Флегматик
c. Сангвінік
d. Холерик
Вопрос 15
Чи передаються здібності за спадковістю?
a. передається симптомокомплекс
b. передаються
c. генетично обумовлені
d. не передаються, а розвиваються в процесі виховання
Вопрос 16
Диференціюйте темперамент співробітника Б.
Співробітник Б. виявляє товариськість, легко входить у контакт з іншими людьми. Він оптиміст, швидко опановує нові види роботи, негайно виправляє помилки. Екстраверт, невдачі переносить легко, нервова система пластична. Він:
a. Меланхолік
b. Холерик
c. Флегматик
d. Сангвінік
Вопрос 17
Сильний, врівноважений, інертний тип нервової системи, який витримує травмуючі ситуації, відповідає такому темпераменту:
a. меланхолік
b. холерик
c. сангвінік
d. флегматик
Вопрос 18
Назвіть рядок, в якому диференціюються рівні творчих здібностей:
a. задатки, обдарованість, геніальність
b. обдарованість, талант, геніальність
c. обдарованість, геніальність, акме
d. геніальність, творчість, активність
Вопрос 19
У диференціальній психології переключення уваги – це:
a. свідомий перехід уваги з об’єкта на об’єкт
b. мимовільний перехід уваги з об’єкта на об’єкт
c. концентрація уваги на одному предметі
d. нездатність людини тривалий час спрямовувати свою увагу на певний об’єкт
Вопрос 20
Яка мислительна операція недостатньо розвинута в дитини, якщо на питання „Що таке птиця?” вона відповідає: „Вона маленька, сіренька, має маленький носик і ротик”:
a. конкретизація
b. синтез
c. аналіз
d. систематизація
ТЕСТ 2
Вопрос 1
Холеричний темперамент має таки диференціальні ознаки:
a. сила, повільність, урівноваженість нервових процесів
b. слабкість нервової системи
c. сила, рухливість, урівноваженість нервових процесів
d. сила, рухливість нервових процесів, збудження переважає
Вопрос 2
Який тип мислення переважно властивий дітям молодшого дошкільного віку?
a. наочно-образне
b. абстрактне
c. словесно-логічне
d. предметно-дійове
Вопрос 3
У диференціальній психології акцентування якоїсь частини образу або якоїсь якості, називають:
a. аглютинацією
b. типізацією
c. підкреслення
d. гіперболізацією
Вопрос 4
Диференціюйте темперамент студента Б.:
Співробітник Б. виявляє товариськість, легко входить у контакт з іншими людьми. Він оптиміст, швидко опановує нові види роботи, негайно виправляє помилки. Екстраверт, невдачі переносить легко, нервова система пластична. Він:
a. флегматик
b. холерик
c. сангвінік
d. меланхолік
Вопрос 5
Які індивідуальні якості мислення не було виявлено у випадку, коли після розв’язання задач, досліджуваних неправильно розв’язав наступну задачу, зовні подібну на попередню, але таку, що принципово відрізняється від неї :
a. ригідність
b. гнучкість
c. швидкість
d. узагальненість
Вопрос 6
Створення нового образу шляхом сполучення елементів, взятих з різних уявлень, називають:
a. гіперболізацією
b. схематизацією
c. аглютинацією
d. типізацією
Вопрос 7
Який психологічний механізм пам’яті лежить в основі відомої розповіді А. Чехова „Коняче прізвище”, в якій йдеться про те, що прізвище Овсов було згадано лише тоді, коли герой розповіді згадав про продаж відповідної рослини:
a. ремінісценція
b. адаптація
c. асоціація
d. антиципація
Вопрос 8
Як називають пам’ять, яка проявляється при напруженні та сприяє запам’ятовуванню інформаії без свідомого наміру людини?
a. оперативна
b. мимовільна
c. довільна
d. післядовільна
Вопрос 9
Уява, яка проявляється у планування і проведенні експериментальних положень, у вмінні будувати гіпотези, знаходженні неординарних шляхів розв»язання проблеми, в побудові експериментальної ситуації, вмінні узагальнювати емпіричний матеріал, називається:
a. науковою
b. просторовою
c. технічною
d. художньою
Вопрос 10
Сильний, врівноважений, інертний тип нервової системи, який витримує травмуючі ситуації, відповідає такому темпераменту:
a. холерик
b. флегматик
c. сангвінік
d. меланхолік
Вопрос 11
Студент А. Дуже вразливий, образливий. Коли він випадково опинився у критичній ситуації, то довго був у розпачі і довго переживав цей випадок. Йому притаманні невпевненість в собі та розгубленість у нових ситуаціях. Важко йде на контакт з новою людиною. Працездатність низька. До якого темпераменту можна віднести цього співробітника:
a. холерик
b. сангвінік
c. меланхолік
d. флегматик
Вопрос 12
Знайдіть рядочок, в якому представлені функції диференціальної психології:
a. методологічна, теоретико-пізнавальна, світоглядна, регулятивна, прогностична, аксіологічна
b. дедукція, спостереження, методологічна, прогностична, соціометрична
c. спостереження, аксіологічна, теоретико-пізнавальна, референтометрична
d. пізнавальна, прогностична, експеримент, систематична, регулятивна
Вопрос 13
Укажіть, в якому рядку усі перераховані поняття мають відношення до психічних явищ?
a. воля, радість, уважність, сприймання, пригадування
b. думка, криза, мозок, розум, почуття
c. відчуття, мислення, психічна травма, дихання, інтерес
d. зацікавленість, наполегливість, гордість, травлення, біль
Вопрос 14
В яких з наведених нижче описів правильно охарактеризовано метод психологічного експерименту?
a. дослідник проводить дослідження в умовах життєвої ситуації досліджуваного, даючи йому поради
b. дослідник втручається в поведінку досліджуваного, просячи його дати відповідь на певні питання
c. дослідник не втручається у ситуацію для досліджуваних, але бажані відомості про їх психічне життя отримує за допомогою апаратури
d. дослідник втручається в поведінку досліджуваного, використовує апаратуру, викликаючи бажані прояви психіки досліджуваного
Вопрос 15
У диференціальній психології до особливостей людини, які відображають її поведінку, насамперед, як індивіда, відносять:
a. гарну координацію рук, швидку емоційну збудливість, малу моторну ригідність, високу сенсорну чутливість
b. пластичність, швидкий темп діяльності, соромливість, емоційність
c. старанність, низьку адаптацію до темряви, комунікабельність, чесність
d. реактивність, відповідальнісь, вдумливість, наполегливість
Вопрос 16
Найбільш прийнятим у диференційній психології є виділення:
a. 3 типів темпераменту
b. 2 типів темпераменту
c. 7 типів темпераменту
d. 4 типів темпераменту
Вопрос 17
У диференціальній психології холеричний темперамент має таки ознаки:
a. сила, повільність, урівноваженість нервових процесів
b. сила, рухливість нервових процесів, збудження переважає
c. сила, рухливість, урівноваженість нервових процесів
d. слабкість нервової системи
Вопрос 18
Визначте, в якому рядку названі афекти:
a. бадьорість, сум, задоволення, гнів, радість
b. гнів, жах, лють, образа, відчай
c. розпач, радість, жах, лють, екстаз
d. симпатія, обурення, страх, жах, фрустрація
Вопрос 19
Знайдіть рядок, в якому диференційовані невербальні засоби спілкування:
a. інтелектуальні, вольові, емоційні, тактильні
b. візуальні, акустичні, тактильно-кінестезичні, ольфакторні
c. опосередковані, ольфакторні, візуальні, конфліктні
d. акустичні, мовленнєві, екстерорецептивні
Вопрос 20
У диференціальній психології умовами розвитку характеру особистості є:
a. научіння
b. виховання, навчання
c. здорова спадковість
d. сприятлива екологічна ситуація
ТЕСТ 3
Вопрос 1
Який метод виступає як засіб вивчення, аналізу та синтезу власних вчинків і дій, порівняння своїх думок з думками інших людей?
a. самоспостереження
b. експеримент
c. спостереження
Вопрос 2
У диференціальній психології відчуття - це ...
a. пізнавальний психічний процес відображення в мозку людини окремих властивостей предметів і явищ при їх безпосередній дії на органи чуття людини
b. процес опосередкованого й узагальненого відображення людиною предметів та явищ об'єктивної дійсності в їх істотних зв'язках і відношеннях
c. своєрідна форма відображення людиною дійсності, де виявляється активний випереджальний характер пізнання нею об'єктивності світу
Вопрос 3
Екстероцептивні відчуття відображають ...
a. рухи органів тіла
b. властивості предметів та явищ зовнішнього світу
c. стан внутрішніх органів людини
Вопрос 4
У диференціальній психології якість відчуттів - це ...
a. здатність аналізатора реагувати на дію адекватного подразника
b. особливість, якою одне відчуття відрізняється від інших
c. рівень інтенсивності подразника, який здатний викликати відчуття
Вопрос 5
У диференціальній психології сприймання - це...
a. психічний процес відображення у свідомості людини предметів і явищ у цілому
b. мотив, внутрішнє спонукання до пізнання предметів та явищ
c. найпростіший психічний процес, первинна форма орієнтування живого організму в навколишньому середовищі
Вопрос 6
У диференціальній психології виділяють такі основні властивості уваги:
a. стійкість, концентрація, переключення, розподіл, обсяг
b. конвергенція, зосередження, розподіл, мимовільність
c. концентрація, предметність, зосередження, осмисленість
Вопрос 7
У диференціальній психології довільна увага - це ...
a. несвідоме зосередження, яке виникає незалежно від свідомих цілей особистості
b. зосередження на внутрішніх, суб'єктивних станах та індивідуальних особливостях психічної діяльності особистості
c. свідомо спрямоване зосередження особистості на предметах та явищах навколишньої діяльності, на внутрішній психічній діяльності
Вопрос 8
Післядовільна увага настає...
a. в результаті свідомого зосередження на предметах та явищах у процесі довільної уваги
b. в результаті мимовільного реагування на різні випадкові подразники зовнішнього та внутрішнього походження
c. в результаті несвідомого зосередження на предметах та явищах у процесі мимовільної уваги
Вопрос 9
У диференціальній психології уява - це...
a. психічний процес створення образів предметів, ситуацій, обставин шляхом нових зв'язків між відомими образами та знаннями
b. процес пізнавальної діяльності індивіда, що характеризується узагальненим і опосередкованим відображенням дійсності
c. відображення властивостей предметів об'єктивного світу
Вопрос 10
Наочно - дійове мислення - це...
a. вид мислення, який дає можливість встановлювати загальні закономірності природи та суспільства
b. початкова стадія розвитку мислення
c. схематизація та символічне відображення дійсності
Вопрос 11
Теоретичне (абстрактне) мислення...
a. притаманно тваринам
b. тваринам і людям
c. тільки людям
Вопрос 12
У диференціальній психології виділяють такі основні прийоми уяви:
a. типізація, гіперболізація, схематизація, аглютинація
b. мимовільна, схематизація, типізація, репродуктивна
c. аглютинація, продуктивна, типізація, пасивна
Вопрос 13
За характером психічної активності в діяльності виділяють:
a. короткочасну, довготривалу, оперативну пам'ять
b. довільну та мимовільну пам'ять
c. образну, словесно-логічну, рухову, емоційну
Вопрос 14
За терміном запам'ятовування та збереження інформації виділяють:
a. образну, словесно-логічну, рухову, емоційну
b. короткочасну, довготривалу, оперативну пам'ять
c. довільну та мимовільну пам'ять
Вопрос 15
У диференціальній психології словесно-логічна пам'ять це...
a. запам'ятовування думок, понять, суджень, які відображають предмети та явища в їх істотних зв'язках і відносинах, у загальних властивостях
b. запам'ятовування та відтворення емоцій та почуттів
c. запам'ятовування та відтворення людиною рухів
Вопрос 16
Спогади - це...
a. відтворення образів нашого минулого, локалізованого в часі та просторі
b. відтворення якогось об'єкта в умовах повторного сприймання
c. процес утримання в пам'яті інформації
Вопрос 17
Упізнавання - це...
a. відтворення якогось об'єкта в умовах повторного сприймання
b. процес, протилежний запам'ятовуванню
c. запам'ятовування та відтворення без спеціальної мети щось пригадати
Вопрос 18
Біологічна істота, наділена, на відміну від інших тварин, свідомістю й мовою, здатністю працювати, оцінювати навколишній світ і активно його перетворювати - це...
a. людина
b. особистість
c. індивідуальність
Вопрос 19
Неповторність, оригінальність особистості, сукупність тільки їй притаманних рис створюють:
a. індивід
b. індивідуальність
c. особистість
Вопрос 20
Основними складовими частинами Я-концепції вважають ...
a. самоповагу, симпатію до себе і любов до себе
b. адаптацію, самоконтроль і саморегуляцію
c. когнітивну (знання про себе), афективно-оцінювальну (самооцінку) і поведінкову
| |