Мета дослідження: вивчення особливостей страху успіху у жінок, визначення його причин та проявів, а також розробка рекомендацій для подолання цього феномену. Дослідження спрямоване на аналіз впливу соціальних, культурних та психологічних факторів на формування страху успіху, а також на виявлення можливих шляхів підвищення впевненості у власних силах і зниження впливу негативних стереотипів, які можуть перешкоджати професійному та особистісному розвитку жінок. Завдання дослідження: • Проаналізувати теоретичні підходи до розкриття феномену страху успіху у жінок. Це завдання передбачає глибоке дослідження існуючих теорій і концепцій, що пояснюють феномен страху успіху серед жінок. Необхідно розглянути різні підходи вітчизняних і зарубіжних дослідників, зокрема, зосередити увагу на гендерних аспектах цього феномену, його психологічних, соціальних і культурних витоках. У межах цього завдання важливо проаналізувати роль соціальних стереотипів, гендерних норм, соціальних очікувань і їх вплив на формування страху успіху у жінок. Також слід звернути увагу на психологічні механізми, що підтримують цей страх, наприклад, низьку самооцінку, залежність від зовнішніх оцінок, а також страх перед осудом або негативною реакцією оточення. • Визначити етапи дослідження та здійснити підбір релевантного психодіагностичного інструментарію для вивчення страху успіху у жінок. Це завдання передбачає розробку плану дослідження, що включає кілька послідовних етапів, зокрема, формулювання гіпотез, вибір методик, проведення опитувань і тестувань. Важливо підібрати відповідний психодіагностичний інструментарій, що дозволить ефективно вивчати страх успіху у жінок, його інтенсивність, а також взаємозв'язок з іншими психологічними характеристиками, такими як самооцінка, тривожність, мотивація досягнень тощо. На цьому етапі також слід визначити критерії відбору учасниць дослідження, включаючи вікові, професійні, соціальні та інші параметри, що можуть впливати на прояви страху успіху. • З’ясувати вираженість страху успіху у жінок з різними показниками самооцінки. Це завдання спрямоване на емпіричне дослідження взаємозв'язку між рівнем самооцінки жінок і проявами страху успіху. Необхідно визначити, як різні рівні самооцінки (висока, середня, низька) впливають на схильність жінок до відчуття страху успіху. Для цього необхідно провести анкетування або інші форми психодіагностики серед вибірки жінок різного віку та соціального статусу. Особливу увагу слід приділити аналізу даних, щоб виявити характерні тенденції та закономірності, які допоможуть глибше зрозуміти природу страху успіху у жінок та його зв'язок з самооцінкою. • Здійснити інтерпретацію отриманих результатів з огляду на дані попередніх досліджень. Це завдання передбачає аналіз і обговорення результатів емпіричного дослідження з урахуванням даних попередніх наукових робіт. Необхідно порівняти отримані результати з висновками інших дослідників, щоб визначити загальні тенденції або унікальні аспекти страху успіху у жінок в контексті досліджуваної вибірки. Крім того, важливо оцінити вплив соціокультурного контексту на результати та розглянути можливі обмеження проведеного дослідження. На основі інтерпретації даних слід сформулювати висновки та надати рекомендації щодо подальшого вивчення проблеми, а також практичні рекомендації для подолання страху успіху у жінок. Об'єкт дослідження: Страх успіху як психологічне явище у жінок. Предмет дослідження: Особливості прояву страху успіху у жінок та його зв'язок із самооцінкою. У роботі було використано наступні методики: Шкала страху перед успіхом (Fear of Success Scale) за Л. Джандою, Шкала самооцінки Розенберга (Rosenberg Self-Esteem Scale).
|
|