План 1. Види туристичної анімації. 2. Історія виникненя анімації. 3. Складання анімаційних програм. 4. Організація анімаційної діяльності. 1.Туризм є однією з провідних і найбільш динамічних галузей економіки і за швидкі темпи він визнаний економічним феноменом сторіччя. Сьогодні створення стійкого розвитку туризму можливе тільки за умови постійного підвищення якості надаваних послуг, здатних задовольнити потреби сучасного туриста в організації його дозвілля. Високий рівень якості туристського продукту є необхідною умовою для розвитку турбізнесу. В даний час у сфері туризму сформувався новий напрямок – туристська анімація, яка стала специфічним туристичним продуктом і необхідним елементом туристських програм. У туристському термінологічному словнику анімаційне обслуговування визначено як пожвавлення програми розваг, відпочинку і дозвілля туристів. Анімація - це діяльність з розробки та здійснення спеціальних програм проведення вільного часу, організація розваг і спортивного проведення дозвілля. Соціально-культурна анімація має багатосторонній характер, відповідні різноманітності потреб, інтересів і запитів відпочиваючих. Призначення соціально-культурної анімації полягає в активному залученні людини до культури на основі творчості, створення умов для зняття психологічної напруги, розкриття інтелектуальних можливостей особистості, розкріпачення ініціативи, включення в реальне життя. Соціальні функції анімаційної діяльності визначаються вченими по-різному. Вони трактуються наступним чином: - Виробництво нових знань, норм, цінностей, орієнтацій і значень; - Накопичення і зберігання нових знань, норм, цінностей, орієнтацій і значень; - Відтворення духовного процесу через підтримку його наступності; - Комунікативне забезпечення знакової взаємодії між суб'єктами діяльності, їх диференціацію і єдність; - Створення соціалізованої структури взаємин, опосередкованих культурними компонентами; -Зняття виробничого стомлення, відновлення втрачених сил, надання психологічної розрядки за допомогою ігор і розваг. До анімаційного обслуговування належать малі і великі форми подань, розважальні заходи, конкурсні ігрові програми, дегустація спиртних напоїв із залученням елементів театралізації. Пожвавлення досягається не стільки драматургічною і сценарною роботою, скільки залученням туристів в дію, їх участю в ньому. Анімація в туризмі може бути представлена: - Анімаційними заходами (свята, кінофестивалі, конкурсні програми, шоу-маскаради, карнавальна хода і т.д.) - Анімаційними театральними діями (лицарські турніри, гумористичні шоу-клоунади, гладіаторські бої, костюмовані бали, вечори зустрічі з казковими героями і т.п.) - Анімаційними експозиціями (музейна шоу, костюмовані експозиції). Сюди можуть входити анімаційні шоу-музеї, коли туристів і екскурсантів на експозиції зустрічають «ожили» історичні персонажі або коли ввечері в готелі організується шоу, але не споглядальне, а з безпосереднім активною участю туристів. Наприклад, нудний колись і рідко відвідуваний музей перших англійських переселенців в м. Плімуті (США) перетворився сьогодні в національне шоу за допомогою анімаційної організації експозиції в натуральну величину (село з живими персонажами, які здійснюють основні роботи по дому, городу та ін) ; - Анімація в тематичних парках (атракціони, зустрічі з героями мультфільмів, супершоу). Перші розважальні парки з'явилися в Європі вже в кінці 60-х років. Але справжній туристичний бум вони стали відчувати лише в останні роки. Щорічно найбільші центри розваг відвідує до 10 млн. гостей. Найбільшою популярністю подібні тури користуються у любителів сімейного відпочинку, молодят і невеликих молодіжних груп. Цікаво, що більшість відвідувачів парків - не діти, на яких вони були розраховані, а дорослі. Основні відвідувачі парків в різних країнах - закордонні туристи. Поряд з цікавими і захоплюючими атракціонами головною привабливою рисою тематичних парків є те, що відбувається навколо дійство. Так наприклад, американський парк Уолта Діснея - це справжня індустрія відпочинку і розваг, влаштована з істинно американським розмахом. Його унікальність як туристського продукту полягає не тільки в тому, що він має свою власну складну інфраструктуру, призначену для розваг, розміщення, харчування, навчання, і своє власне життя, в яке включаються туристи, зустрічаючи на вулицях парку і серед атракціонів різних героїв мультфільмів і художніх фільмів Діснея. Привабливі для туристів сніданки і вечері в оточенні героїв Діснея. Крім того, ні за які гроші не купиш відчуття казки, в якій знаходишся цілодобово;
|
|