Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права або ж є проблеми з її достовірністю повідомте про це адміністратора
Методика формування цілісних знань школярів про організми ( рослини, тварини, людину)
Курсова
№ K-10263
План Вступ. І. Особливості змісту інформації стосовно рівнів організації життя. Клітинно-організмовий рівень організації життя. ІІ. Визначення основних підходів формування в школярів цілісних уяв-лень про навколишній світ і організми. 2.1. Загальні, психо¬фізіологічні, нейрофізіологічні, основи сприйняття та уявлення учнів про організми. 2.2. Конструювання програмового матеріалу про цілісність клітинно-організмового рівня організації життя та способи ущільнення навчального матеріалу. ІІІ. Узагальнення та систематизація як загальнофункціональне спрямовання вивчення організмів. ІV. Методика формування цілісних знань школярів про організми у класній та позакласній роботі з предмету біології. 4.1. Методика проведення екскурсії «Грунт, як середовище перебування організмів» 4.2. Організм людини в термінах. Висновки. Список використаних джерел.
Вступ Аналіз концептуальної системи біологічної науки свідчить, що шкільний курс не зовсім відповідає стану науки про життя на сучасному етапі її розвитку. Зокрема, поліцентризм біологічної науки, вчення про рівні організації живої природи та основні атрибути життя знаходять лише часткове відображення в розділі загальної біології. За В.І. Вернадським жива природа має три основні рівні організації: клітинно-організмовий, популяційно-видовий та біосферно-біоценотичний. Ха-рактерно, що кожний рівень організації має специфічні ознаки, суттєві риси життя, і при просуванні від нижчих рівнів до вищих коло цих ознак, їх набір доповнюється, збагачується і досягає максимальної повноти лише на рівні біосфери. Сучасна наука переконливо доводить, що біологічні системи різних рівнів органічно пов'язані між собою, є ієрархічною системою і можуть існувати лише одночасно. Але, співіснуючи в такій ієрархії, вони знаходяться в послідовній субординації. Наприклад, організм - як складова виду, вид - як складова біоценозу, біоценоз - як складова біосфери.[5, с.2] Загалом, проблема формування цілісності знань в різних аспектах дослі-джувалась багатьма дидактами та методистами (С. У. Гончаренко, І. Д. Зверєв, Л. Я. Зоріна, В. Р. Ільченко, Г. С. Калінова, Б. Д. Комісаров, В. В. Краєвський, І. Я. Лернер, Н. Й. Міщук, А.В. Марина, П. Г. Москаленко, А. М. М’ягкова, М. М. Скаткін, А. В. Степанюк, Л.И Силакова, Л. В. Тарасов, А. Г. Хрипкова та інші). Тлумачення організмів як складних інформаційно-біоенергетичних систем переконливо свідчить, що для формування цілісних знань про живу природу необхідно включати її на суб’єктному рівні до змісту людського буття, надавати їй людських якостей, олюднювати її. Відповідні знання повинні формувати емоційно-ціннісне суб’єктне ставлення до природи як елемента життя. В цьому випадку природа виступає рівноправним компонентом у взаємодії “природа - людина”, тобто взаємозв’язок відбувається не на рівні відношень “об’єкт - суб’єкт”, що характерно для сучасного процесу вивчення живої природи, а в межах “суб’єкт-суб’єктних” відношень. Це дає учням змогу усвідомити відчуття чуттєвої спорідненості з природою, переконатись, що людина не стоїть над нею, а є елементом природи, так само, як і остання розчинена в людині. Актуальність роботи полягає в тому, що педагогічна практика та теорія показали, що ефективна організація педагогічного змісту суттєво відрізняється від організації знань в наукових предметах, а ідеї альтернативного змісту освіти пропагують не наукові форми знань та їх організації, а “метапредметні”, “рефлексивні” (приміром, логічні та методологічні) і власне “освітні”. На даний час проходить саме процес формування нового “соціального організму освіти” (В. Розин). Окремі його риси, а саме - зміст методики формування цілісних знань школярів про організми ми розглянемо в нашому дослідженні, оскільки проблема формування цілісності знань школярів про організми недостатньо реалізована як на рівні навчального предмета, так і на рівні педагогічної діяльності. Мета дослідження полягає в розробці та теоретичному обґрунтуванні концепції формування цілісності знань учнів про організми. Завдання: висвітлити клітинно-організмовий рівень організації життя; охарактеризувати основні підходи формування в школярів цілісних уявлень про навколишній світ і організми; проаналізувати загальні, психо¬фізіологічні, нейрофізіологічні, основи сприйняття та уявлення учнів про організми; навести приклади конструювання програмового матеріалу про цілісність клітинно-організмового рівня організації життя та способи ущільнення навчального матеріалу; описати узагальнення та систематизацію як загальнофункціональне спрямо-вання вивчення організмів; розглянути практичні аспекти методики формування цілісних знань школярів про організми у класній та позакласній роботі з предмету біології.
Ціна
50 грн.
грн.
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи ...
Щоб переглянути інформацію про автора натисніть на посилання нижче і...
Зачекайте
секунд...
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи