ЗМІСТ ВСТУП…………………………………………………………………………3 Розділ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ ЗАСОБАМИ ПРИРОДИ………………………………………5 1.1. Сутність естетичного виховання дітей………………………………5 1.2. Завдання естетичного виховання дітей дошкільного віку……….10 1.3. Природа як засіб естетичного виховання дітей дошкільного віку..14 Висновки до першого розділу……………………………………………..22 Розділ 2. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ПРИРОДИ..24 2.1. Вивчення стану естетичного розвитку дітей старшого дошкільного віку засобами природи……………………………………………….24 2.2. Елементи системи з естетичного виховання дітей старшого дошкільного віку засобами природи………………………………32 Висновки до другого розділу………………………………………………40 ВИСНОВКИ…………………………………………………………………42 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………….45 ДОДАТКИ…………………………………………………………………..47
ВСТУП Сприйняття і розуміння прекрасного починається у дитинстві. «Все прекрасне, що існує в навколишньому світі і створене людиною для інших людей, повинно доторкнутися до серця дитини і облагородити його» - стверджував В. Сухомлинський. Естетичне виховання, як цілеспрямована система заходів, покликана пробудити у душі кожної людини потяг до краси, захоплення перед прекрасним у всіх його проявах, яке дозволить йому творити світ. Науковці вважають, що починати прилучати дитину до творів мистетства треба якомога раніше – з раннього дошкільного віку, причому виховувати її не як споглядальника і слухача, а як активного творця краси. Нині проблема естетичного виховання, розвитку особистості, формування її естетичної культури є одним з важливих завдань, що стоять перед системою освіти. Зазначена проблема розроблена досить повно в працях вітчизняних і зарубіжних педагогів та психологів (Є.Фльоріна, С.Русова, Б.Ліхачев, Б.Ананьєв, В.Бажанова, В.Баленок, А.Макаренко, В.Сухомлинський, К.Ушинський, Є.Тихеєва, В.Шацька, Л.Виготський, Д.Кобалевський, В.Мясищева та інші.) Виходячи із значущості природи як засобу розвитку особистості, цілком закономірним стає той факт, що методичні проблеми аспекту цієї роботи висвітлювалися у дослідженнях багатьох науковців: А.Бєлєнька, Н.Веретєннікова, Н.Глухова, Н.Горопаха, Н.Кот, Н.Лисенко, З.Плохій, П.Саморукова, Н.Яришева. Зокрема проблеми формування естетичних вражень у процесі ознайомлення з природою висвітлені у працях Н.Зубарєвої, О.Половіної, Л.Компанцевої, Е.Нікітіної. вирішення завдань естетичного виховання старших дошкільників засобами живопису відображено у дослідженнях Е.Бєлкіної, Г.Підкурганної, Г.Сухорукової, Р.Чумічової. Проблему формування у дітей старшого дошкільного віку ціннісного та емоційно – ціннісного ставлення до природи досліджували В.Маршицька, М.Роганова. Об’єкт дослідження: процес естетичного виховання дошкільників засобами природи. Предмет дослідження - зміст, форми і методи естетичного виховання дітей дошкільного віку засобами природи. Мета дослідження: проаналізувати природу як засіб естетичного виховання, розробити елементи педагогічної системи з естетичного виховання дітей старшого дошкільного віку засобами природи. Завдання дослідження: 1) Вивчити психолого-педагогічні засади естетичного виховання старших дошкільників; 2) Розкрити значення природи в естетичному вихованні дошкільників; 3) Виявити стан естетичного виховання дітей дошкільного віку в сучасних ДНЗ; 4) Розробити елементи педагогічної системи з естетичного виховання дітей дошкільного віку засобами природи. Для досягнення мети та розв’язання поставлених завдань було використано такі методи: теоретичні: аналіз, синтез, систематизація вітчизняної та зарубіжної психолого-педагогічної й методичної літератури; термінологічний аналіз досліджуваних понять з метою з’ясування сутності естетичного виховання дітей дошкільного віку; емпіричні: педагогічне спостереження, бесіди, педагогічний експеримент із аналізом отриманих даних. Структура роботи: дана курсова робота складається із вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. Робота проілюстрована таблицями та рисунками. Загальний обсяг роботи - ____ сторінок. Список використаних джерел містить – 23 позиції.
|
|