Шановний користувач!
Якщо Ви рахуєте, що дана робота неякісна, порушує авторські права або ж є проблеми з її достовірністю повідомте про це адміністратора
МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ ЗАСОБАМ НАРОДНИХ КАЗОK
Курсова
№ K-23480
ЗМІСТ
ВСТУП……………………………………………………………………..……..…...3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ ЗАСОБАМ НАРОДНИХ КАЗОК……………….…………..6 1.1. Проблема морального виховання дошкільників у педагогічних джерелах…………………………………………………………………..…....6 1.2. Виховні можливості народної казки у контексті завдань морального виховання……………………………………………………………………...11 1.3. Методичні аспекти виховної роботи з українською народною казкою у дошкільному навчальному закладі………………………………………..…19 Висновки до першого розділу…………………………………………….…..…..26 РОЗДІЛ 2. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ З ВИКОРИСТАННЯ УКРАЇНСЬКИХ НАРОДНИХ КАЗОК В ПРАКТИЦІ РОБОТИ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ…………….....................…..27 2.1. Стан проблеми в практиці роботи старшої групи дошкільного навчального закладу…………………………………………………………………………..……27 2.2. Рекомендації для вихователів старших груп щодо використання українських народних казок з морального виховання…………………………………………..31 Висновки до другого розділу……………………………..…………..…………...34 ВИСНОВКИ………………………………………………...……………..………...36 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………..……….38 ДОДАТКИ……………………………………………………………..…………….41
ВСТУП
Актуальність дослідження. Моральне виховання з перших років життя дитини спрямоване на формування моральної позиції, ціннісних орієнтирів, інтересів і потреб. Адже на цьому етапі закладаються основи морального розвитку особистості, розвиваються уявлення, почуття, звички, які спрямовують подальше її вдосконалення. Неувага до морального виховання в дошкільному віці не може бути компенсована у подальші роки. Багатогранність і значущість виховання моральних почуттів у становленні особистості зумовили посилену увагу до вивчення цієї проблеми філософів, психологів, педагогів. Це цілком закономірний процес, оскільки мораль як форма суспільної свідомості постійно змінюється під впливом нових чинників, набуває нових якостей; з іншого боку, є спільні риси у моралі різних часів і народів. Проблема морального виховання особистості розглядається вченими різнопланово, у таких аспектах, виховання моральної свідомості (В. Зибковець, І. Каірова), виховання моральної культури особистості (А. Макаренко, Г. Сковорода), формування моральної активності дітей (Ю. Ступак, Н. Басюк), характеристика емоцій і почуттів та їх класифікація (Є.Богданов, К.Ушинський, М. Чумарна), роль почуттів у процесі морального виховання дітей (М. Стельмахович, В. Сухомлинський). У низці досліджень розглядаються різні засоби морального виховання дітей: національний фольклор (А. Богуш, О. Половіна), художня література (С. Русова, К. Ушинський), казка (А. Богуш, Т. Науменко, Н. Химич). Сучасним дошкільним навчальним закладам потрібний педагогічно інструментований процес виховання і навчання, побудований на тісному зв’язку знань, почуттів, поведінки, пріоритетності підходу до дитини як суб’єкта освітньо-виховного процесу. Постала нагальна потреба ефективніше використовувати у вихованні культурно-історичні та духовні надбання українського народу. Останнім часом дошкільна педагогіка зазнає певних змін. Нарешті змінюється підхід до виховання та навчання дітей. Як ключову категорію у Базовому компоненті дошкільної освіти визначено особистість. Пріоритетом нового підходу є всебічний розвиток особистості (фізичний, психічний, соціальний). Сьогодні принципово актуальною постає проблема вивчення, дослідження та діагностика вихованості моральних почуттів дошкільників. Об’єкт дослідження – процес морального виховання дошкільників. Предмет дослідження – зміст, форми та методи використання народних казок як засобу морального виховання дошкільників. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати зміст, форми та методи використання народних казок як засобу морального виховання дошкільників та підготувати рекомендації для вихователів старших груп щодо роботи з українською народною казкою. Завдання дослідження: 1. Здійснити аналіз педагогічних джерел з досліджуваної проблеми. 2. Розкрити виховні можливості народних казок. 3. Охарактеризувати зміст, форми та методи роботи з народною казкою в дошкільному навчальному закладі. 4. Проаналізувати стан проблеми в практиці роботи старшої групи та підготувати рекомендації для вихователів старших груп щодо використання українських народних казок з метою морального виховання. Методи та організація дослідження: – теоретичні: історико-теоретичний аналіз педагогічних джерел, порівняльний аналіз, синтез, узагальнення дали можливість систематизувати теоретичні матеріали; – емпіричні: опитування, аналіз документації, аналіз матеріальної і методичної бази. Організація та проведення дослідження. Дослідно-експериментальна робота проводилась на базі дошкільного навчального закладу №774, м. Києва. Структура роботи зумовлена логікою дослідження. Дослідження складається зі вступу, двох розділів, висновків до розділів, загальних висновків, списку використаних джерел, додатків.
Ціна
200
грн.
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи ...
Щоб переглянути інформацію про автора натисніть на посилання нижче і...
Зачекайте
секунд...
Ця робота була виставлена на продаж користувачем сайту, тому її достовірність, умови замовлення та способи оплати можна дізнатись у автора цієї роботи