Зміст Вступ. Розділ 1. Зміст і планування навчального процесу. 1.1. Аналіз навчальної програми. 1.2. Планування навчального процесу. Розділ 2. Проектування виробу. 2.1 Організаційно-підготовчий етап проектування виробу. 2.2. Конструкторський етап проектування. 2.3. Технологічний етап проектування. 2.4. Заключний етап проектування. Розділ 3. Організація та методика проведення занять. 3.1. Розробка методики проведення занять. 3.2. Аналіз навчально-матеріальної бази. Висновки. Список використаних джерел. Додатки . Висновки Отже, в цій курсовій роботі я з’ясував наступне: Оскільки виготовлення шафи-купе надзвичайно трудомісткий процес для учнів старших класів, на вивчення цього процесу в шкільній майстерні потрібно, на мою думку виділити 6 годин. Причому, зважаючи на зміни в навчальних програмах, і те, що на трудове навчання в 9 класі відводиться 2 години на тиждень, на мою думку, слід якомога економніше витрачати час. Систематична участь учнів у колективних тру¬дових процесах створює основу для виховання та¬ких важливих для сучасної людини якостей, як ко-мунікативність, взаємодопомога, підприємливість, сприймання здорового духу суперництва. Зміст теоретичного навчання передбачає озна¬йомлення учнів з основами деревообробного ви¬робництва, матеріалознавства, технології оброб¬ки деревини, народних художніх промислів, оздо¬блення виробів, екологічних і правових знань, су¬часних технологій обробки й оформлення виробів з деревини тощо. В процесі практичного навчання учні вивчають правила безпечної праці, ознайомлюються з державними стандартами, технологічною документа¬цією, інструментами, механізмами, пристроями, матеріалами, які застосовуються в деревообробній промисловості. Вчитель повинен чітко спланувати організацію проектної діяльності і починати потрібно з складання тематичного планування, що забезпечує і вивчення відповідних технологій, і виконання проектних робіт. Перший етап — організацій¬но-підготовчий, під час якого учні мають вибрати і поставиш перед собою проблему, усвідо¬мити та визначиш значення май¬бутнього виробу як для учня са¬мого, так і для суспільства в ці¬лому. На даному етапі школярі формують та пропонують різно¬манітні варіанти й параметри конструкцій, усвідомлюють та обговорюють оптимальний варі¬ант запропонованої конструкції. Усвідомлюють значимість і не¬обхідність даної конструкції д самих себе та суспільства, н кон-курентоспроможність на ринку Під час організаційно-підго¬товчого та конструкторського етапів учні узагальнюють вивче¬ний матеріал, включаючи його в загальну систему своїх знань і вмінь. На технологічному етапі учень виконує технологічні операції, корегує свою діяльність, здій¬снює самоконтроль і самооцін¬ку своєї роботи. Мета цього ета¬пу — якісне і правильне вико¬нання трудових операцій. Предмет діяльності — створю¬ваний матеріальний продукт. За¬соби — інструменти й обладнан¬ня, які застосовує учень під час навчання - набуття умінь і навиків щодо виконання технологій операцій. На заключному етапі акцентую увагу дітей на різниці отриманого та попередньо запланованого про¬екту виробу. На перших етапах навчання проектуванню доціль¬но дозволяти учням вносити ко¬рективи до вже готового виробу. Необхідною умовою є проведен¬ня захисту проекту (самооцінка та колективна оцінка результа¬тів). Презентацію проектів про¬воджу у вигляді показу моделей. Отже, на кожному етапі ви¬конання проектного завдання наша задача працювати творчо, шукати способи організації ін-дивідуальної, парної або групо¬вої самостійної навчально-тру¬дової діяльності з урахуванням знань, здібностей та індивіду¬альних особливостей школярів. Учні виконують відповідну си¬стему послідовних дій щодо пев¬ного проекту і завдання вчите¬ля полягає в тому, щоб допомог¬ти скласти план роботи, дібрати проекти, підтримати кожного уч¬ня у вирішенні певної пробле¬ми, зокрема у виборі раціональ¬ної ідеї, оптимального варіанта і технології обробки об'єкта. Са¬ме під час проектування в учнів розвиваються самостійність у по¬шуку проблеми, усвідомлення проблемної"сфери, вироблення ідей та варіантів, вибір оптималь¬ного варіанте та обґрунтування проекту, аналіз майбутньої дія-льності, прогнозування майбут¬ніх результатів, розробка кон¬структорсько-технологічної до¬кументації, складання ескізу, добір матеріалів, вибір інстру-ментів, обладнання, технології обробки деталей, їх з'єднання, організація робочого місця.
|
|