Зміст Вступ I. Фрідріх Фребель – німецький педагог, засновник дошкільного виховання: a) Життя та діяльність Ф.Фребеля; б) Три закони дошкільного виховання; в) Дарунки для дитячих ігор. II. Організація перших дитячих садків: a) Дитячі садки в Європі та Америці; б) Дошкільне виховання в Росії та Україні. Висновки Список використаної літератури Вступ Фрідріх Фребель – (1752-1852) німецький педагог, теоретик дошкільного виховання, послідовник Й.Г.Песталоцці – визнаного представника соціальної педагогіки. Своєю ідеєю виховання дітей дошкільного віку в колі ровесників, для чого доцільним є створення спеціальних закладів, зробив істотний внесок у розвиток соціальної педагогіки. У 1805 році Фребель працював у Песталоцці в Івердоні і знаходився під сильним впливом його педагогічних ідей. У 1817 р. Фребель відкрив у себе на батьківщині в Кейльгау (Тюрінгія) виховний заклад для дітей шкільного віку, в якому намагався втілити педагогічні принципи Песталоцці. У 1837 р. відкрив перший дитячий садок, де на практиці розробив методику дошкільного виховання. Основна мета дитячого саду сприяти розвитку природних особливостей дитини: дитина рослина, яка розвивається (звідси і назва закладу). Вихователь повинен бути у ньому садівником. Формулюючи завдання дитячого саду, Фребель відзначав, що він має не лише прийняти під нагляд недозрілих ще для школи дітей, але й зміцнити тіло, вправляти їх почуття, зайняти їх душу і розумно знайомити їх як з природою, так і з людським суспільством. Цінними для соціальної педагогіки є також думки Фребеля щодо самовиховання. Вважаючи природу і людину творінням Бога, він вважав, що в людині треба розвивати її божественну сутність, спонукати її пізнавати себе, Бога та природу. Велика заслуга Фребеля полягала також у тому, що він відзначив величезне розвивальне, виховне та освітнє значення дитячої гри. Вважав, що саме у грі найкраще проявляється творчість і самодіяльність дитини, що однак, не виключає керівного впливу дорослих на ігри дітей. Надаючи великого значення самодіяльності, Фребель підкреслив роль вправ у шкільних заняттях. При цьому наголошував на потребі розвитку дитини, вважаючи знання – засобом досягнення мети. Приділив значну увагу підготовці дітей до майбутньої діяльності, до праці. Цій меті служили різні ігри, особливо ті, які пов’язані з використанням різноманітних будівельних матеріалів. Фребель цілком справедливо вбачав у дитинстві найважливіший період підготовки до майбутньої трудової діяльності. Соціально-педагогічні погляди Фребеля щодо створення дитячих дошкільних закладів, де б найкраще задовольнялись потреби дітей у діяльності та спілкуванні, розвитку та знайомству з людським суспільством, у подальшому підтримували і доповнювали свіжими ідеями Марія Монтессорі, Софія Русова та інші представники соціальної педагогіки. Актуальність проблеми у її теоретично-прикладному аспекті зумовили вибір теми реферативної роботи “ Організація перших дитячих садків в Європі: досвід Фрідріха Фребеля”. Об’єкт дослідження – ідеї Ф.Фребеля в дошкільному вихованні. Предмет дослідження – організація перших дитячих садків. Мета дослідження – вмвчення теоретико-прикладних питань організації перших дитячих садків в Європі. Завдання: 1. Виявити найбільш актуальні аспекти проблеми організації дитячих садків. 2. Розкрити сутність внеску Ф.Фребеля у дошкільне виховання. 3. Показати систему методів роботи вихователя в дитячих садках. Структура роботи включає вступ, два розділи, висновки, список використаної літератури.
| |