1. Визначте недолік польових досліджень психіки тварин: а) об'єктивна реєстрація студентами; б) знання манер поведінки; в) можливість кінозйомки; г) поодинокі спостереження; д) точне протоколювання. 2. Назвати необхідну умову для формування навичок у тварин: А) створення проблемної ситуації; Б) повторення, тренування рухового акту; В) висока збудливість нервової системи; Г) присутність родичів; Д) внутрішньовидова боротьба. 3. Факультативне научіння – це: А) научіння, яке не піддається спостереженню на той час, коли воно відбувається; Б) особлива форма научіння під час спілкування, коли одна тварина наслідує досвід іншої; В) індивідуальний досвід; Г) здатність до швидких змін; Д) сукупність спадкових структур організму. 4. Процес виникнення і розвитку людини з людиноподібних тварин (антропоїди) називають: А) антропопсихізмом; Б) антропоморфізмом; В) актуалізацією; Г) антропогенезом; Д) аферентацією. 5. Групова поведінка тварин – це: А) узгодження спільних дій тварин, що виконуються у зграях ; Б) комунікативна поведінка тварин; В) детермінізм; Г) набір символів та жестів, які складають основу спілкування тварин; Д) категорія для позначення сукупності дій тварин і вчинків людини; 6. Спільна назва всіх навчених, набутих в індивідуальному досвіді тварин – це А) закон вправ Б) закон ефекту; В) дресура; Г) ітерація; Д) імітаційна поведінка. 7. Специфічною формою научіння у вищих хребетних, при якій фіксуються відмінності деяких природжених поведінкових актів батьківських особин, сестер та братів, харчових об»єктів, називають: А) ігри тварин; Б) імпритінг; В) інсайт; Г) ітерацію; Д) клінотаксиси. 8. Зміну траєкторії нижчих тварин у вищих тварин у відповідь на подразник, який закінчується з початком статевого дозрівання, називають у зоопсихології: А) хемотаксисами; Б) фототаксисами; В) таксисами; Г) релизерами; Д) рекапітуляцією. 9. Спеціальні утвори, за допомогою яких нервові клітини пов’язані одна з одною – це: А) рефлекси; Б) синапси; В) сигнали; Г) тропізми; Д) подразливість. 10. Зовнішні подразники, які створюють у сукупності пускову ситуацію, називають: А) тропізмами; Б) релізерами; В) реакцією: Г) фотопатією; Д) фенотипом. 11. Ігровий період у вищих тварин, який закінчується з початком статевого дозрівання, називається: А) шимпанзеподібним віком; Б) наслідуванням; В) ювенільним періодом; Г) фотопатією; Д) фотокінезом. 12. Недолік лабораторних досліджень психіки тварин: А) повноцінне харчування; Б) достатній догляд; В) спостереження за здоров'ям; Г) відсутність природних ворогів; Д) умови ізоляції. 13. Яка біологічна роль статевого імпринтингу? а) забезпечує нормальне розмноження; б) перешкоджає розмноженню; в) підвищує рівень статевих гормонів; г) необхідна умова для сексуальних ігор; д) забезпечує підкорення самиць самцями. 14. Яке біологічне значення має харчовий імпринтинг ? а) допомагає тварині розпізнавати їстівне від неїстівного; б) визначає смакові переваги; в) формує навички швидкого поглинання їжі; г) формує досвід годування майбутніх дітей; д) визначає улюблену їжу. 15. Вплив сенсорно збагаченого середовища на розвиток психіки тварини. а) ніяк не впливає; б) стимулює розвиток психіки; в) гальмує розвиток психіки; г) сприяє формуванню агресії; д) сприяє формуванню боязні. 16. Значення облігатного научіння: а) забезпечує виживання тварини; б) забезпечує зберігання виду; в) полегшує адаптацію до зовнішніх умов; г) підвищує імунні властивості організму; д) не має значення для тварин. 17. Яку тварину обрала об'єктом дослідження Н. Н Ладигіна-Котс, вивчаючи знарядійну та конструкторську діяльність ? а) гризунів; б) хижаків; в) комах; г) птахів; д) антропоїдів. 18. Вроджену координацію можна назвати: А) інстинктивним рухом; Б) інтроспекцією; В) еферентацією; Г) активацією; Д) білатерацією. 19. Ієрархічна структура спільності макак підтримується завдяки... а) самцям; б) дитинчатам; в) домінантним самцям; г) найстарішій мавпі; д) найагресивнішій мавпі. 20. Чому сім'ю медоносних бджіл називають надорганізмом? а) в самотності бджоли гинуть; б) одна бджола не здатна виконати всю різноманітність функцій зі збору нектару та вироблення меду; в) одна бджола не може будувати стільники; г) тільки сім'я бджіл здатна до функціонування; д) робочі бджоли не здатні до розмноження. 21. Яка з ознак не є характерним проявом комунікативної поведінки у спільній грі тварин? а) наявність взаємодії у грі; б) індивідуальна дистанція; в) запрошення до гри; г) використання комунікативних сигналів; д) зміна території гри. 22. Алеломиметична поведінка – це: А) наслідування без навчання; Б) поведінка тварини у групі; В) імітація; Г) залежна поведінка; Д) домінуюча поведінка. 23. У чому полягає прикладний аспект зоопсихологіі та порівняльної психології ? А) у штучному розмноженні тварин для харчування людини; Б) у збереженні всього розмаїття фауни; В) у пізнанні всіх закономірностей формування психіки людини у філогенезі; Г) у дослідженні здібностей людини; Д) у виведенні декоративних порід тварин. 24. Скорочений у часі повтор в онтогенезі ознак філогенетичних форм – це: А) рецепція; Б) субсти туція; В) синапсиси; Г) рекапітуляція; Д) еферентацією. 25. Вища інтегрована форма психіки, яка складається під впливом суспільно-історичних умов у трудовій діяльності людини та її спілкування за допомогою мови з іншими людьми – це: А) мислення; Б) свідомість; В) розум; Г) інтелект; Д) інтуіція. 26. Заміщенням (під час гри) називають: А) сублімиацію; Б) субституцію; В) локомоцію; Г) ітерацію; Д) імпринтингом. 27. Сукупність властивостей організму, які стоврюються в процесі його розвитку, називають: А) фенотипом; Б) філогенезом; В) індивідуальністю; Г) лабільністю; Д) локомоцією. 28. Перенесення притаманних людині властивостей та особливостей на явища природи, називають: А) білатеральнісю; Б) антропопсихізмом; В) антропоморфізмом; Г) активацією; Д) гомеостазом. 29. Метод тренування, навчання, вироблення вправності повторенням тієї самої дії, називають: А) дресурою; Б) законом вправ; В) законом ефекту; Г) інволюцією; Д) ітерацією. 30. Видоспецефічна поведінка тварин - : А) факультативне навчання; Б) облігантне навчання; В) наслідування; Г) імітаційна поведінка; Д) інтелектуальна поведінка. 31. Сукупність спадкових структур організму, називають: А) фенотип; Б) філогенез; В) онтогенез; Г) генотип; Д) біопсихізм. 32. Здатність світлового подразника збільшувати або зменшувати загальний рівень рухової активності тварин за одиницю часу, називають: А) фотокінезом; Б) аперцепцією; В) інволюцією; Г) індивідуальними відмінностями; Д) гіподинамією. 33. Компонент психічної діяльності тварин, яка забезпечує біологічно адекватну орієнтацію іхньої поведінкии у новій ситуації, називають: А) імітаційною поведінкою; Б) інтелектуальною поведінкою; В) дослідницькою поведінкою; Г) свідомістю; Д) маніпулюванням; 34. Які з перерахованих форм поведінки не є інстинктивними? А) захисна; Б) знарядійно-конструктивна; В) харчова; Г) орієнтовна; Д) сексуальна. 35. Складну реакцію тварин та людини на новизну стимулу, яку І.П.Павлов назвав рефлексом «що таке?», називають: А) орієнтувальним рефлексом; Б) мотивацією; В) неврозом; Г) подразливістю; Д) релізером. 36. Вкажіть ендогенний чинник активно захисної поведінки: а) високий рівень тестостерону; б) зниження в крові рівня глюкози; в) знижена збудливість нервової системи; г) активація нервових центрів; д) умови низької освітленості. 37. Функціональна роль ключових подразників: А) полегшують орієнтування в просторі; Б) сприяють формуванню навичок; В) викликають сплячку; Г) викликають інстинктивну поведінку; Д) допомагають адаптації до несприятливих умов. 38. Провідна роль у інстинктивній поведінці належить: А) генотипу; Б) індивідуальному досвіду; В) інтелектуальній поведінці; Г) імунним властивостям організму; Д) низькому рівню тестостерону. Е) природженим пусковим механізмам 39. Вроджена система сигналів (звуків, поз, рухів тіла, запахів), які посилюються однією твариною та адекватно сприймаються іншою – це: А) конструктивна поведінка тварин; Б) локалізація психічних функцій; В) інстинкт; Г) мислення тварин; Д) комунікація тварин. 40. Маніпулювання предметами, за допомогою яких тварина будує комплексний об'єкт (гнізда деяких риб, жаб, пташок, шимпанзе тощо) – це: А) конструктивна діяльність тварин; Б) орієнтувальний рефлекс; В) латентне научіння; Г) підкріплення; Д) імпринтинг.
|