Вступ І. Форми і засоби санітарно-гігієнічного виховання учнів. 1.1. Санітарно-гігієнічне виховання як система 1.2. Організація навчання і виховання учнів з гігієни 1.2.а. Основні психолого-педагогічні принципи роботи учнів з гігієни 1.2.б. Репродуктивні і продуктивні методи в санітарно-гігієнічному навчанні і вихованні учнів ІІ. Планування уроків біології в процесі санітарно-гігієнічного вихо-вання учнів. 2.1. Урок «Шкідливий вплив паління, алкоголю, наркотиків, токсинів та інших чинників на перебіг вагітності та розвиток плоду. Гігієна вагітної жінки». 2.2. Планування уроку «Проблема СНІДу в світі та можливі шляхи її вирішення». Висновки. Список використаних джерел. Вступ Потрібно відзначити, що, не дивлячись на очевидність важливості гігієнічного виховання і деякої розробки його у ряді методичних допомог, в практиці середньої школи, воно часом недооцінюється, оскільки вважається саме собою розуміючим і вельми елементарним за змістом. Ця точка зору спричиняє за собою недостатню увагу при навчанні гігієнічному вихованню. Більш систематичне і поглиблене гігієнічне, а також статеве виховання реалізується в практиці шкіл з 1982—1983 р., у зв'язку з тим що школи почали працювати по додатковому навчальному посібнику «Гігієна і здоров'я». З гігієнічним і статевим вихованням стуляється фізичне. Звичайно, основну роль в ньому грають учбова праця і заняття вчаться фізкультурою і спортом. Серед загальноосвітніх курсів більше за інші йому сприяють знання анатомії, фізіології і гігієни людини. Для збереження і зміцнення здоров'я людини, подов¬ження її активного життя важлива роль належить про¬філактичній медицині і зокрема гігієні. Особливістю гігі¬єнічної профілактики є активне, свідоме ставлення до збереження свого здоров'я, а для цього потрібно, щоб кожна людина була обізнана з санітарною культурою, гігієною, насамперед особистою, додержувала гігієніч¬них правил. Велика роль тут відведена школі. Адже через її ви¬ховний вплив проходять усі громадяни нашої країни. Проте на сьогодні гігієнічні знання і навички школярів ще не на достатньому рівні. Багато з учнів не обізнані з питань особистої гігієни, елементар¬ними правилами харчування. Більшості випускникам не відомі правила організації розумової та фізичної праці. Далеко не всі з них вважають ранкову гімнастику обов'¬язковою. Незадовільні знання про шкідливість алкоголю і куріння. То ж не дивно, що порушення здоров'я випуск¬ників з причин недодержання гігієнічних правил — до¬сить поширене явище. Такі відхилення в здоров'ї, як короткозорість, деформації скелета, хронічні захворюван¬ня носоглотки, карієс зубів, не зменшуються протягом ряду років, а неврози, надмірна маса тіла, гіпертонічні реакції навіть частішають. Особливістю цих розладів здоров'я є те, що вони, серйозні самі по собі, спричиня¬ють ще більш руйнівні для організму зрушення. Для поліпшення роботи з гігієнічного виховання учнів потрібна відповідна підготовка вчителів. З цією метою на всіх факультетах педагогічних інститутів уведено курс вікової фізіології та шкільної гігієни. На курсах підви¬щення кваліфікації вчителям читають спеціальний цикл лекцій. Проте вчителю потрібно постійно займатися самопідготовкою з гігієнічного навчання і виховання учнів, що передбачає наявність у його розпорядженні необхідної літератури. Мета даної курсової роботи: повно і всебічно висвітлити санітарно-гігієнічне виховання в процесі вивчення біології. Завдання: Розглянути форми і засоби санітарно-гігієнічного виховання учнів; Висвітлити санітарно-гігієнічне виховання як систему; Навести приклади організації навчання і виховання учнів з гігієни.
|
|