Вступ. 1. Червоні книги в системі збереження біологічного розмаїття. 2. Заповідна справа в Україні. 3. Червонокнижні рослини України та Тернопільщини, їх збереження в умовах антропогенно зміненого середовища 4. Методика використання червонокнижних рослин у класній та позакласній роботі з предмету біології. 4.1. Екологічний урок для учнів 6-7 класів «Збережемо первоцвіти». 4.2. Класний урок «Червона книга України». 4.3..Виховний захід для учнів 6—7-х класів Квіти Одещини. Сторінками Червоної книги України. Висновки. Використана література.
Вступ Знайти шлях до дитячих сердець, зародити в них повагу до Природи, яка поряд з нами на одній планеті і, власне, робить її придатною до життя, відчути її гармонію та усвідомити себе і своє майбутнє в ній самій, Увага всього світу прикута нині до охорони біорізноманіття, оскільки зникнення видів рослин : і тварин відбувається із не баченою раніше швид-1 кістю. Хоча в багатьох країнах проводиться робота і по складанню національних списків рідкісних видів! (Червоних книг), вона має бути доповнена заходами! міжнародного співробітництва. Нині на Землі під загрозою зникнення знаходиться 20-25 тис. видів рослин. За прогнозами вчених, до 25 % нинішньої світової флори приречено на зникнення в найближчі. 50 років. Протягом багатьох століть людство викорис¬товувало лісові багатства, не турбуючись про наслідки знищення зелених ресурсів планети. Природні ліси, якими у світі було зайнято колись до 80 млн км2, нині знищені майже на 2/3. Всесвітній фонд дикої природи виявив, що найбільше лісів вирубано в Азії - 88 %, в Європі - 62 %, Африці - 45 %, Латинській Амери¬ці -41 %, Північній Америці - 39 %. Для підтримання організованості біосфери, як глобальної екосистеми важливо зберегти таксономічне багатство ландшафтів, необхідне для еволюції біологічних видів і філоцено-генезу рослинних угруповань. У Європі, у зв'язку з необхідністю збереження спадщини дикої європейської природи, у 1992 р. було складено і схвалено Європейською Економічною Комісією (ЄЕК) Європейський Червоний список тварин і рослин. До нього увійшли види, що знаходяться; під загрозою у всесвітньому масштабі (у т. ч. близько1 4500 видів судинних рослин). Охорона рослин - най¬більш незахищених перед діяльністю людини - стала важливим комплексним міжнародним завданням. Проблемою збереження червонокнижних рослин та використання їх в педагогічній діяльності займаються такі педагоги, як: Вірменко П., Геренчук К. І., Грушиника І., Заверуха Б.В., Калюжна Г., Куковиця Г.С., Мороз І.І., Оліяр Г.І., Онищенко В. А., Салютіна І.Б., Чорна Т.І., Ярема О. Мета: Дати повну і всебічну характеристику методів і можливих шляхів використання червонокнижних рослин на уроках біології в середній загальноосвітній школі. Завдання: з’ясувати місце та роль Червоні книги в системі збереження біологічного розмаїття. охарактеризувати червонокнижні рослини України та Тернопільщини, можливі шляхи їх збереження в умовах антропогенно зміненого середовища; описати заповідну діяльність, як один з шляхів вирішення цього питання; розглянути можливості використання у навчально-виховному процесі з біології червонокнижних рослин, запропонувати варіанти уроків біології, на яких ці рослини використовують в якості засобів наочності та об’єктів для проведення лабораторних робіт. описати методику проведення дослідницької роботи учнів та варіанти позакласних заходів з використанням червонокнижних рослин.
|
|