Зміст Вступ…………………………………………………………………………3-4 Розділ 1…………………………………………………………………...….5-7 Огляд сучасної дитячої літератури. Розділ 2……………………………………………………………………8-28 Олександр Дерманський - один з найяскравіших дитячих письменників сучасності 2.1. Життєвий та творчий шлях О. Дерманського………………………..8-9 2.2. Огляд творів О. Дерманського для дітей, їх жанри, тематика…….10-13 2.3. Твори О. Дерманського, які вміщені у читанках для початкових класів. Методичні рекомендації що до роботи над цими творами…………….17-24 2.4. Твори О. Дерманського, які можна порекомендувати для знайомства на уроках позакласного читання в початкових класах. Методичні рекомендації що до роботи над цими творами……25-28 Висновок………………………………………………………………………29 Список рекомендованої літератури…………………………………………30 Додатки…….………………………………………………………………31-39
Вступ. Вивчаючи програми для початкової школи бачимо, що в останні читанки та книжки для позакласного читання входять все нові і нові твори сучасних дитячих письменників, написані в останні десятиліття незалежної Української держави. Ці твори нових молодих авторів піднімають найболючіші теми, які завжди цікавили малого читача, але не згадувалась у роки застою. Демократичні зміни в суспільному житті країни, перебудова у всіх сферах морального і духовного життя народу відкрили перед літературою для дітей широкі шляхи в оволодінні глибинними процесами життя, у відображені їх по-новому, з орієнтацією на загальнолюдські цінності. Кращі представники старшого і молодшого покоління спромоглися всупереч об’єктивним і суб’єктивним складнощам у нашому суспільному житті створити ряд віршованих і прозових книг, які гідно представляють усе художнє багатство, широту тематичних та жанрових обріїв новітньої літератури для дітей. В морі дитячого письменства вже нагромадилися цілі материки різноманітних книг, заселених героями виразними, спраглими до діяння, наполегливими у досягненні своєї благородної мети, спроможними провести за собою юного читача, книжок, якими діти зможуть захоплюватись, відкриваючи для себе нові відомості про світ природи і соціального життя, черпаючи нове з історії з минулого, зі звичаїв і традицій, які зберіг у пам’яті наш народ, наснажуючись певними поривами, глибокими почуттям. Це передовсім кращі твори прозаїків — сучасників, про яких ми так мало знаємо самі, а повинні знати і нести ці знання маленькому читачеві, заохочувати їх читати, направляти це читання в потрібне русло, не обмежуючись тільки тим, що є в підручниках, рекомендуючи до позакласного читання те, що повинні знати, читати, вбирати у свою свідомість змалку наші діти. До таких прозаїків — наших сучасників — слід внести Г.Малик, О. Дерманського, С. Носаня, В. Чемериса, Л. Вороніну, М. Павленко, Є. Білоусова та інших. Кожен з цих письменників щось особливе вніс у збагачення дитячої літератури, заторкнув різноманітні жанри, які так подобаються дітям: казки, легенди, оповідання, вірші, історичні твори, вніс свій свіжий струмінь у дитячу літературу. Зважаючи на те, що ми мало знаємо про сучасну дитячу літературу, про її представників, про письменників — видавців сучасних дитячих творів, ми обрали темою нашого курсового дослідження “Ознайомлення з творчістю сучасно дитячого письменника Олександра Дерманського на уроках літературного читання в початкових класах”. 28 листопада 2021 року, молодому, талановитому, яскравому дитячому письменнику виповнилося 45 років. Віримо, що він напише ще багато цікавих творів для дітей. Об’єкт дослідження - навчально-виховний процес на уроках читання у початкових класах. Предмет дослідження - творчість дитячого поета сучасника Олександра Дерманського, яка вивчається в початкових класах. Мата полягає в тому, щоб познайомити з життєвим і творчим шляхом Олександра Дерманського. Завдання дослідження полягає в тому, щоб: розкрити особливості роботи над біографічними відомостями про О. Дерманського з молодшими школярами; вказати на методи педагогічної науки, за допомогою яких можна досягнути бажаного результату у вихованні дітей на уроці читання; визначити прийоми роботи над текстом, розвивати творчість, мислення, уяву учнів під час проведення уроків читання; порекомендувати твори для позакласного читання. Методи дослідження. Для розв’язання поставлених завдань використано такі методи наукового дослідження: вивчення художньої, методичної і наукової літератури, аналіз читанок, навчальних посібників, пошуковий метод.Структура дослідження. Курсова робота складається із вступу, двох розділів, висновку та списку використаної літератури. Загальний обсяг курсової роботи – 39 сторінок
|
|