ВСТУП Актуальність теми дослідження. Досвід економічно розвинутих країн світу свідчить, що більша частка їхнього багатства та міць економік визначаються внеском високо освіченого, підприємливого та мобільного населення. Тому для забезпечення динаміки соціально-економічного розвитку цих країн інвестиціям у національні системи освіти приділяється належна увага. Новітня історія країн Центральної та Східної Європи підтверджує ту вирішальну роль, яку відіграє людський капітал у перехідний період. Ця роль особливо важлива в управлінні економікою та в підприємництві. Досвід цих країн також вказує на те, що освіта з підприємництва та менеджменту є одним з найважливіших факторів успішного завершення періоду трансформації до ринкової економіки. Додаючи впевненості людям у здатності творити та змінювати світ, освіта підвищує можливості населення для досягнення своїх цілей. Відтак стає важливим, щоб Україна зосередила свою увагу на освіті з менеджменту та, оскільки вона сприяє стабільному, ефективному економічному зростанню і зміцненню конкурентоспроможності на міжнародних ринках. Питанням розвитку бізнес-освіти в Україні та за кордоном приділяється увага як серед науковців так і серед громадськості. Зокрема, вивченню комплексу проблем пов'язаних із бізнес-освітою та її становленню в Україні активно сприяла наукова та науково-практична діяльність Б.Андрушківа, Д.Богині, Б.Будзана, С.Вовканича, Б.Гаврилишина, М.Долішнього, С.Злупка, М.Козоріз, К.Корсака, І.Кравченко, О.Кузьміна, В.Куценко, І.Лукінова, Є.Панченко, В.Пинзеника, С.Соколенка, О.Соскіна, Н.Ушакової. На міжнародному рівні вдосконаленню якості бізнес-освіти велику увагу приділяють Міжнародна асоціація бізнес-шкіл (AACSB), Європейська фундація розвитку менеджменту (efmd), які безпосередньо розробляють та впроваджують стандарти американських та європейських закладів бізнес-освіти; в Центральній та Східній Європі Асоціація розвитку менеджменту (CEEMAN). В Україні в даній сфері активно діють Рада міжнародних досліджень та обмінів (IREX) та Консорціум із вдосконалення менеджмент-освіти (СЕUME) фінансовані урядом США, Центр інновацій та розвитку. Об’єктом дослідження в роботі є професіоналізація менеджменту як актуальний процес у сучасному розвитку управлінської науки. Предметом дослідження є бізнес освіта в умовах професіоналізації менеджменту. Основні завдання роботи: • визначити основні теоретичні моменти в галузі професіоналізації менеджменту; • вказати вимоги до професійної компетенції менеджера; • охарактеризувати сучасний стан бізнес-освіти в Україні; • виявити проблеми у розвитку вітчизняної бізнес-освіти; • запропонувати шляхи покращення процесу отримання бізнес-освіти та професіоналізації менеджменту. Методи дослідження: теоретичний аналіз і систематизація науково-теоретичних і методичних джерел. Теоретичні аспекти досліджувались із застосуванням методів індукції і дедукції.
|
|