ЗМІСТ
С. ВСТУП………………………………………………………………..………………3 РОЗДІЛ І. Життєвий і творчий шлях Оскара Уайльда та «Портрет Доріана Грея»……………………………………….…………………………………………6 РОЗДІЛ ІІ. Ставлення до краси у романі О. Уайльда «Портрет Доріана Грея»………………………………………………………………………………...17 2.1. Ставлення до краси лорда Генрі……………………………………….…..…17 2.2. Ставлення до краси Безіла……………………………………………….……22 ВИСНОВКИ……………………………………………………..……………….....25 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ……………………………………...27
ВСТУП
Оскар Фінґал О'Флагерті Вілс Уайльд (або Вайлд), (Oscar Fingal O'Flahertie Wills Wilde, 16 жовтня 1854, Дублін, Ірландія — 30 листопада 1900, Париж, Франція) — видатний ірландський англомовний поет, драматург, письменник, есеїст, який увійшов у світову історію літератури, як один з найцікавіших представників європейської літератури кінця XIX століття. Це письменник англійського раннього модернізму, який належав до течії естетизму. Творчість його зазнала впливу декадансу але багато в чому виходила за його рамки. Естетизм – назва літературно-мистецької течії, представники якої у своїх творах стверджували, що мистецтво у своїх художніх формах автономне від дійсності і що тільки воно здатне утверджувати красу. Свою філософію мистецтва Уайльд виклав у книзі, «Задуми» (1891), яка відкривається діалогом «Занепад брехні», що є його естетичним маніфестом. Він утверджує самоцінність і самодостатність мистецтва. Воно, на думку Уайльда, не виражає нічого, крім самого себе, існує самостійно і розвивається за своїми законами, ї Мистецтво не є породженням певної епохи чи її відтворенням, бо воно — вище за життя. Ця думка — наріжний камінь естетики Уайльда. Прибічник «чистого мистецтва», він не лише був переконаний, що мистецтво розвивається за власними законами, а й ставив життя у залежність від мистецтва. Так, на його думку, песимізм був вигаданий Гамлетом, нігіліста вигадав Тургенєв, а все ХІХ століття вигадане Бальзаком [13; с.15]. У статті «Душу людини при соціалізмі» (1891) він зв’язує торжество краси з неясним для нього поданням про майбутнє суспільство. Ставши фанатиком культу краси, «апостол естетизму» зробив для себе мистецтво єдиним сонцем Всесвіту. Коли при ньому починали розмову про жахи мілітаризму, Уайльд радив: «Почніть служити мистецтву, і війна сама собою припиниться». Він вважав, що люди мають сказати: «... ми не будемо вести війну протии Франції, тому що проза її досконала». Письменник вірив,
4
що мистецтво, створюючи спільну духовну атмосферу для всіх народів, могло б зблизити людей настільки, що вони ніколи не воювали б одне проти одного. Оскар Уайльд – це автор декількох збірок казок («Щасливий принц», «Гранатова хатинка»), салонно-побутових комедій, віршів, повістей, оповідань («Злочин лорда Артура Севіля» (1891), «Кентервільський привид» (1887). Особливе місце в спадщині Уайльда займають «Балада Редингської в’язниці» (1898) і «Тюремна сповідь» (1897), у яких декадентські мотиви любові на грані смерті сполучаються з гарячим жалем до людини. «Віяло леді Уиндермир» (1892), «Жінка, не варта уваги» (1893), «Як важливо бути серйозним» (1892), «Ідеальний чоловік». У критичних статтях і есе Уайльд звертався до творчості найбільш близьких йому англійських письменників (У. Морриса, У. Патера, Ч. А. Суинберна), у них утримується висока оцінка О.Бальзака, Л.Н.Толстого, И.С.Тургенєва й Ф.М.Достоєвського [16; с.278]. Але світову славу письменнику приніс роман «Портрет Доріана Грея». Це єдиний роман Оскара Уайльда, який був вперше виданий 20 червня 1890 року. Друга редакція, у якій автор дещо доповнив та змінив твір, дописав нові розділи, вийшла у квітні 1891 року. Об’єктом даного дослідження виступає творчість Оскара Уайльда. Предметом курсової роботи є роман О. Уайльда «Портрет Доріана Грея». Мета: розкрити тему ставлення до краси у романі О. Уайльда «Портрет Доріана Грея» на прикладі Безіла та лорда Генрі. Завдання: ознайомитися з біографією О. Уайльда; проаналізувати літературу стосовно даної теми; прочитати роман «Портрет Доріана Грея» на мові оригіналу; визначити проблематику твору акцентуючи на проблемі краси. В роботі використано метод дескриптивного аналізу та залучено оригінал твору. Курсова робота має типову структуру: вступ, два розділи, висновки та список використаної літератури. 5
У вступі подаються стислі відомості про автора, його естетичні погляди та творчі здобутки, визначено мету, завдання, структуру та метод аналізу. У розділі І аналізуються життєвий та творчий шлях Оскара Уайльда та акцентується на його єдиному романі «Портрет Доріана Грея», який приніс йому світову славу. Розділ ІІ присвячено проблемі ставлення до краси у романі на прикладі Безіла та лорда Генрі. Завершують курсову роботу висновки. Список використаної літератури містить 26 джерел.
|
|